Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[wszystkie] Poliuretanowe tulejki wahaczy

scob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 15 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

[wszystkie] Poliuretanowe tulejki wahaczy

Post autor: scob » 05 paź 2011, 00:42

Ja wiem, że tulejki PU pojawiały się w wielu topikach związanych z zawieszeniem, ale raczej jako "a słyszałem, że..." - a nie było wątku "dedykowanego".

Jest tak: Poznań jest dziurawy - jak jasna cholera.
Zwyczajne, dość mocne jak na swój wiek i model Audi B4 V6 ma seryjnie identyczne tuleje wahaczy, jak zwyczajne seryjne Audi B2 2,2 - które ważyło 1/3 mniej, a i Niutków miało 1/4 mniej przyłożonych na koła..
Łącząc jedno z drugim: chcąc wiedzieć, gdzie pojedzie auto, chcąc czasem się powygłupiać na drodze a przede wszystkim - chcąc progeniturę bezpiecznie dowieźć na miejsce (a warto, żeby dożyło wieku produkcyjnego, bo ewidentnie sprytniejsze rośnie ode mnie) - człowiek musi co ~10 tysięcy wymienić tulejki wahaczy z przodu, co jakieś 15 tył i przednie końcówki drążków, co jakieś 20-30 tysi - tulejki trawers + końcówki drążków kierowniczych z tyłu...

W związku z tym: Używa ktoś poliuretanów w zawieszeniu?

Jak z komfortem jazdy? jak z precyzją prowadzenia? jak z trwałością innych elementów, które dostaną w pupkę od sztywniejszych wahaczy (a łożysk kolumn i końcówek drążków z poliuretanu nie dostanę)..?

pomijając koszta części - do starego auta, nawet markowe, jest to relatywnie tanie - masę czasu spędzam pod autem: z lewarkiem, ściągaczami, imadłem i prasą. Może polimery mi tego -choć trochę - zaoszczędzą ?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2011, 23:37 przez scob, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 paź 2011, 07:09

są zamienniki seryjnych, chyba czerwony poliuretan. Sprawdza się bardzo dobrze i na dniach będę robił to u siebie. POtem są żółte i niebieskie które są już dużo twardsze i tutaj dostają drążki i wahacze.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 paź 2011, 15:04

_uwaga

scob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 15 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: scob » 23 paź 2011, 23:38

następne akp :D
@Kokolino - szybciej byłoby wpisać tag w topiku.
Ale OFC, TY tu rzONdzisz ;)

19-linijkowy sig mieści się w regulaminie? :D ;)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 24 paź 2011, 22:31

" scooob "- yułał . Aleś wypalił ...)) - w samo dziesiontke .
Wdepnij do Polszy B " , wtedy zobaczysz co to dziura w asfalcie albo jej naprawa czyli usuwanie .
Nomalnie gadam Tobie - piołyounta kolouyumna .

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 11 lis 2011, 18:42

I co panowie nikt nie jeździ na tym ?? ile to wytrzymuje ??

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 lis 2011, 18:44

scob byś priva na AKP odebrał kurde, a nie się alienujesz.

scob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 15 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: scob » 12 lis 2011, 18:53

zgubiłem hasło, naprawdę.
A w opcjach odzyskiwania mam wpisany mail @akp.org - do którego też hasło zgubiłem ;)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 lis 2011, 19:32

Napisz do Simpsona, dostaniesz wszystko od ręki nowe.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 lis 2011, 19:45

Aleternatywa dla poli to jeszcze meyle HD które sa pełne w środku a nie tak jak reszta tylko czesciowo. Z doświadczenia wiem ze na polskich drogach trzymaja pewnie z 2 razy dłuzej.

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 19 lis 2011, 21:41

mam zółte niecałe pól roku ile przejechałem to ni wiem dokładnie ale z 5 tkm na pewno i sie posypało z lewej strony. maja gwarancje zobaczymy co i jak. Uszkodzenie w nich polega na sporym luzie od środka, porostu ta tulejka w środku ma luzy. Nie jestem katem po dziurkach delikatnie sunę omijam co sie da a w mojej okolicy i w mieście ąż tak źle z dziurami nie jest. Fakt jest taki że nie za bardzo ten luz na kierownicy był wyczuwalny podczas jazdy ale mniejsza o to miały działać długo a tu człowiek oszczędza zawiechę na dołka i sie rozsypało:/...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lis 2011, 22:20

I tak będzie ja mówię że to nie wypał to się tylko nadaje do twardej zawiechy. W przypadku zawiechy serii będą się zrywać.

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 20 lis 2011, 11:09

wiesz nie ma do konca serii -40 z b8. Im twardsze zawieszenie tym szybciej coś sie wybija to może taka zależność a nie odwrotnie! ale mogę sie mylić wiec proszę o jakie kolwiek uzasadnienie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lis 2011, 11:26

Uzasadnienie.

W przypadku serii zawiechy, jest bardzo mięciutka a tym samym wahacze pracują dość sporo (chodzi o położenie) w przypadku użycia zwykłych tulei gumowych tuleja na tyle się poddaje na gumie by wahacz chodzi swobodnie na gumie. W przypadku użycia Poliuretanowych jak wiemy jest twardsza o 2x od najtwardszej gumowej tulei. Wiec ma bardziej ograniczone ruchy. I albo będzie zrywana, będzie pracować na tej tulei jak u ciebie po zerwaniu i się wyrobi.

I to tyle Poliuretanowe moim zdaniem nadają się tylko na twarde zawieszenia.

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 20 lis 2011, 11:53

na tych bilsteinach naprawdę nie jest tak miękko jak na seryjnym no i te kilka tys to troche za mało jak na poliuretan... czyli wracając do uzasadnienia jak pracuje na poliuretanowych, mnie ruchu ale większe przeciążenia wytrzymują? o to chodzi? one nie pozrywały się.. tylko tak jakby ścisnęły sie nie widac mechanicznych uszkodzeń
Obrazek Obrazek Obrazek


na pierwszym zdjęciu widać dokładnie jaki jest stopień uszkodzenia, trochę to wyolbrzymiłem poprzez zamianę tulejki tylko po to by było dokładnie widać o co chodzi(różne średnice). Jedna z tulejek jest mniej zużyta ale może przez to, że pracowała z tą tulejką metalową, która była jak by bardziej gładka. Ta bardziej zużyta ma jeszcze ślady noża tokarki wiec moze to jest tez przyczyna!?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl