Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Drgania auta na wolnych obrotach i podczas jazdy

grzehoo83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 20:46
Lokalizacja: okolice Raciborza

[1.9TDI 1Z] Drgania auta na wolnych obrotach i podczas jazdy

Post autor: grzehoo83 » 15 lis 2011, 10:50

Witam wszystkich !
Posiadam od 2 miesiecy 80 '94 TDi i mam nastepujacy problem:
1) Auto delikatnie drga na jałowym biegu -> kierownica, lyłek na fotelu :) itp...
Posprawdzalem kilka tematów co znalazłem w szukajce na forum lub z informacji od tzw "mechanikow" i nic :(
2) Podczas jazdy biegi 3,4 i 5 drga lewar i buda podczas przyspieszana na niskich obrotach - cos jest nei tak bo od 2 lat mialem 80 ale w sedanie i nic takiego sie nie działo.
Z drganie podczas jazdy zauwazylem ze jak czasem wdusze 5bieg przy np 70km/h i nie sciagne nogi z gazu to bez drgan moge nawet polske objechac, jak tylko puszcze gaz i znow dodam to zaczyna sie drganie.
Podejrzewam ze te oba problemy sa ze soba zbiezne:
Poki co to zrobilem:
Zawieszenie przednie, łozyska w piastach przednich, nowe tarcze + klocki, skasowałem luzy na przegubie wewnetrznym, poduszki pod skrzynie (obie) na ori lemforder...
Mechanik stwierdzil ze mam za dlugi pasek klinowy i uklad wydechowy lata: dalem nowy pasek, srodkowy tlumik mial zerwany zaczep, dosztukowalem nowy - bez efektu.

VAG wywalił błąd 00575, auto przy 120 dostaje muła i nie idzie wiecej, N75 zregenerowany.
Poradzicie gdzie jeszcze moge szukac przyczyny lub znacie dobrego fachowca (Raciborz, rybnik, gliwice) ktory zna temat a nie taki co powie mi "Panie to moze byc wszystko i trzeba pokolei wymieniac"

Jedno co zauwazylem to ze przyspieszenia mam duzo lepsze niz w poprzedniej 80, moze poprzedni wlasciciel pogrzebał w kompie albo gdzies rezystor wstawił ???
Pompa po regeneracji - 45tys temu!!!

Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny.
pzdr
Grzegorz

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 15 lis 2011, 16:44

Jeżeli ci drga lewarek zmiany biegów to są to poduszki skrzyni prawa i lewa a co do przyśpieszania z niskich obrotów to się trochę nie dziwie bo to diesel a nie benzyna. A żeby już nie zakładając tematu bo u mnie jest odwrotnie nie drga mi kierownica tylko elementy w środku czy ten pręt co jest przy katalizatorze i potem jest przykręcony do podłogi samochodu on tam ma jakąś gumę ?
PS: Jaki pasek za długi który ten wielorowkowy ?

grzehoo83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 20:46
Lokalizacja: okolice Raciborza

Post autor: grzehoo83 » 15 lis 2011, 20:04

tak wielorowkowy, dzis sie przyjrzałem pracy elementow na tym pasku, czyli alternator klima i samonapinacz, ten ostatni dziwnie sie rusza tzn lata gora dół o 2-4 cm.
gdzies musi byc luz, moze na klinie z kola pasowego ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 lis 2011, 21:04

jakbyś miał luz na klinie to nie miałbyś prawdopodobnie już silnika całego ;-) a piszczy ten pasek? albo ślizga się?

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 15 lis 2011, 21:14

A plecionka w jakim stanie?mi przenosiło drgania na bude jak miałem zlasowaną plecionkę.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 15 lis 2011, 21:48

W B4 TDI nie ma plecionki...

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 15 lis 2011, 22:11

A co ma drganie silnika jak jest za długi pasek na co to niby wpływa ? Bo pierwsze słyszę mechanika jak by powiedział że może być słabe ładowanie albo piszczeć przy włączaniu to ok a tu niby coś z drganiem.

grzehoo83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 20:46
Lokalizacja: okolice Raciborza

Post autor: grzehoo83 » 16 lis 2011, 07:42

pasek nie piszczy, poprzedni takze nie piszczał, po zdjeciu starego sprawdzilem długosc wg nowki, w sumie nie musialem tego robic bo był jeszcze w takim stanie ze mozna bylo odczytac ze to Contitech o takiej długosci jak nalezy - na szczescie rezerwe mialem juz dawno kupioną :). Rano tylko jak zapalam to przez pare chwil cos świszczy ale po chwili ustaje, tylko tak jak pisze to nie pasek tylko taki jakby świst (zatarte łozysko) cos w ten desen.
Czy te drgania moga byc z winy pompy? tłoczy złą dawke paliwa ? Mozna to jakos zlogowac ?
A co sadzicie o poduszkach pod silnik, czy objawy drgania podczas jazdy wystepuja gdy poduszka jest na wymarciu? Podwieszałem niedawno silnik zeby sprawdzic czy poduchy sie dzwigna i bylo OK.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 16 lis 2011, 07:59

Jak poduchy byly by wytluczone to by sie spuscily olejem poniewaz w tdi sa olejowe. Sprawdz czy wszystko masz dobrze skrecone, u mnie tez tluklo buda i co sie okazalo jacys magicy wymieniali skrzynie i lape od skrzyni zalozyli do gory nogami.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 16 lis 2011, 08:40

wcześniej czytałem gdzieś na forum o poduszkach do zawieszenia silnika...jeżeli nie sa oryginalne to też tak będzie....poza tym jeżeli samonapinacz tak się zachowuje to może jest uszkodzony ...normalnie to tam nic nie skacze....

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 16 lis 2011, 14:12

Można sprawdzić co i jak z pompą podpinając się pod komputer tylko że jeżeli masz przepływomierz Bosch to masz ograniczone pole manewru a jeżeli Pierburg to już jest inna sprawa. A co do poduszek pod silnikiem to w każdej audi B4 były olejowe

Awatar użytkownika
Endrias
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 19 wrz 2011, 21:09
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Endrias » 16 lis 2011, 14:24

tak,były olejowe, ale jeżeli ktoś wstawił zamiennik za 25 zł z allegro nieolejowy? sprawdź czy poduszki są org i w jakim stanie ;-)

grzehoo83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 20:46
Lokalizacja: okolice Raciborza

Post autor: grzehoo83 » 16 lis 2011, 15:08

mam pierburga, co dokładnie logowac podczas jazdy (ktora grupe) - vaga 4.xx.
poduszki dokładnie ogladne w sobote bo za ciemno zeby cos rozkrecac po pracy a kanału nie mam.
Cos mi sie nasuneło w sprawe tego paska wielorowkowego, czy to ze sie tak rusza na biegu jałowym ma zwiazek z tym ze praca silnika nie do konca jest równa - jak mam podpietego vaga to obroty co 1 sek sa inne (dwie te same wartosci na zmiane).

jajo 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:21
Lokalizacja: SY

Post autor: jajo 77 » 17 lis 2011, 10:36

WITAM grzechoo83 co do tych drgań to u mńie miałem to samo i winne z a to były poduchy śilńika naśi wspańiali mechańikery wstawili mi toprana czy harta i od tamtej pory kicha cała buda latała i wszystko co w ńiej było włączńie ze mną wymieńiłem sam na nowe ale LEMPFORDA ijak ręką odją jak pamiętam one mają podstawe olejowo gazową :-)

maciek1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: Łuków/lubelskie

Post autor: maciek1994 » 18 lis 2011, 16:38

Zna ktoś może miejsce gdzie wyczyszcza nastawnik w okilicach Łukowa Sieldlec lubelskie/mazowieckie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl