[1.9TDI 1Z] Drgania auta na wolnych obrotach i podczas jazdy
[1.9TDI 1Z] Drgania auta na wolnych obrotach i podczas jazdy
Witam wszystkich !
Posiadam od 2 miesiecy 80 '94 TDi i mam nastepujacy problem:
1) Auto delikatnie drga na jałowym biegu -> kierownica, lyłek na fotelu itp...
Posprawdzalem kilka tematów co znalazłem w szukajce na forum lub z informacji od tzw "mechanikow" i nic
2) Podczas jazdy biegi 3,4 i 5 drga lewar i buda podczas przyspieszana na niskich obrotach - cos jest nei tak bo od 2 lat mialem 80 ale w sedanie i nic takiego sie nie działo.
Z drganie podczas jazdy zauwazylem ze jak czasem wdusze 5bieg przy np 70km/h i nie sciagne nogi z gazu to bez drgan moge nawet polske objechac, jak tylko puszcze gaz i znow dodam to zaczyna sie drganie.
Podejrzewam ze te oba problemy sa ze soba zbiezne:
Poki co to zrobilem:
Zawieszenie przednie, łozyska w piastach przednich, nowe tarcze + klocki, skasowałem luzy na przegubie wewnetrznym, poduszki pod skrzynie (obie) na ori lemforder...
Mechanik stwierdzil ze mam za dlugi pasek klinowy i uklad wydechowy lata: dalem nowy pasek, srodkowy tlumik mial zerwany zaczep, dosztukowalem nowy - bez efektu.
VAG wywalił błąd 00575, auto przy 120 dostaje muła i nie idzie wiecej, N75 zregenerowany.
Poradzicie gdzie jeszcze moge szukac przyczyny lub znacie dobrego fachowca (Raciborz, rybnik, gliwice) ktory zna temat a nie taki co powie mi "Panie to moze byc wszystko i trzeba pokolei wymieniac"
Jedno co zauwazylem to ze przyspieszenia mam duzo lepsze niz w poprzedniej 80, moze poprzedni wlasciciel pogrzebał w kompie albo gdzies rezystor wstawił ???
Pompa po regeneracji - 45tys temu!!!
Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny.
pzdr
Grzegorz
Posiadam od 2 miesiecy 80 '94 TDi i mam nastepujacy problem:
1) Auto delikatnie drga na jałowym biegu -> kierownica, lyłek na fotelu itp...
Posprawdzalem kilka tematów co znalazłem w szukajce na forum lub z informacji od tzw "mechanikow" i nic
2) Podczas jazdy biegi 3,4 i 5 drga lewar i buda podczas przyspieszana na niskich obrotach - cos jest nei tak bo od 2 lat mialem 80 ale w sedanie i nic takiego sie nie działo.
Z drganie podczas jazdy zauwazylem ze jak czasem wdusze 5bieg przy np 70km/h i nie sciagne nogi z gazu to bez drgan moge nawet polske objechac, jak tylko puszcze gaz i znow dodam to zaczyna sie drganie.
Podejrzewam ze te oba problemy sa ze soba zbiezne:
Poki co to zrobilem:
Zawieszenie przednie, łozyska w piastach przednich, nowe tarcze + klocki, skasowałem luzy na przegubie wewnetrznym, poduszki pod skrzynie (obie) na ori lemforder...
Mechanik stwierdzil ze mam za dlugi pasek klinowy i uklad wydechowy lata: dalem nowy pasek, srodkowy tlumik mial zerwany zaczep, dosztukowalem nowy - bez efektu.
VAG wywalił błąd 00575, auto przy 120 dostaje muła i nie idzie wiecej, N75 zregenerowany.
Poradzicie gdzie jeszcze moge szukac przyczyny lub znacie dobrego fachowca (Raciborz, rybnik, gliwice) ktory zna temat a nie taki co powie mi "Panie to moze byc wszystko i trzeba pokolei wymieniac"
Jedno co zauwazylem to ze przyspieszenia mam duzo lepsze niz w poprzedniej 80, moze poprzedni wlasciciel pogrzebał w kompie albo gdzies rezystor wstawił ???
Pompa po regeneracji - 45tys temu!!!
Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny.
pzdr
Grzegorz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Jeżeli ci drga lewarek zmiany biegów to są to poduszki skrzyni prawa i lewa a co do przyśpieszania z niskich obrotów to się trochę nie dziwie bo to diesel a nie benzyna. A żeby już nie zakładając tematu bo u mnie jest odwrotnie nie drga mi kierownica tylko elementy w środku czy ten pręt co jest przy katalizatorze i potem jest przykręcony do podłogi samochodu on tam ma jakąś gumę ?
PS: Jaki pasek za długi który ten wielorowkowy ?
PS: Jaki pasek za długi który ten wielorowkowy ?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
pasek nie piszczy, poprzedni takze nie piszczał, po zdjeciu starego sprawdzilem długosc wg nowki, w sumie nie musialem tego robic bo był jeszcze w takim stanie ze mozna bylo odczytac ze to Contitech o takiej długosci jak nalezy - na szczescie rezerwe mialem juz dawno kupioną . Rano tylko jak zapalam to przez pare chwil cos świszczy ale po chwili ustaje, tylko tak jak pisze to nie pasek tylko taki jakby świst (zatarte łozysko) cos w ten desen.
Czy te drgania moga byc z winy pompy? tłoczy złą dawke paliwa ? Mozna to jakos zlogowac ?
A co sadzicie o poduszkach pod silnik, czy objawy drgania podczas jazdy wystepuja gdy poduszka jest na wymarciu? Podwieszałem niedawno silnik zeby sprawdzic czy poduchy sie dzwigna i bylo OK.
Czy te drgania moga byc z winy pompy? tłoczy złą dawke paliwa ? Mozna to jakos zlogowac ?
A co sadzicie o poduszkach pod silnik, czy objawy drgania podczas jazdy wystepuja gdy poduszka jest na wymarciu? Podwieszałem niedawno silnik zeby sprawdzic czy poduchy sie dzwigna i bylo OK.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
mam pierburga, co dokładnie logowac podczas jazdy (ktora grupe) - vaga 4.xx.
poduszki dokładnie ogladne w sobote bo za ciemno zeby cos rozkrecac po pracy a kanału nie mam.
Cos mi sie nasuneło w sprawe tego paska wielorowkowego, czy to ze sie tak rusza na biegu jałowym ma zwiazek z tym ze praca silnika nie do konca jest równa - jak mam podpietego vaga to obroty co 1 sek sa inne (dwie te same wartosci na zmiane).
poduszki dokładnie ogladne w sobote bo za ciemno zeby cos rozkrecac po pracy a kanału nie mam.
Cos mi sie nasuneło w sprawe tego paska wielorowkowego, czy to ze sie tak rusza na biegu jałowym ma zwiazek z tym ze praca silnika nie do konca jest równa - jak mam podpietego vaga to obroty co 1 sek sa inne (dwie te same wartosci na zmiane).
WITAM grzechoo83 co do tych drgań to u mńie miałem to samo i winne z a to były poduchy śilńika naśi wspańiali mechańikery wstawili mi toprana czy harta i od tamtej pory kicha cała buda latała i wszystko co w ńiej było włączńie ze mną wymieńiłem sam na nowe ale LEMPFORDA ijak ręką odją jak pamiętam one mają podstawe olejowo gazową
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 lis 2009, 17:01
- Lokalizacja: Łuków/lubelskie