[B4 ALL] elektryczna szyba działa tylko w dół
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie działa mi szyba prawa przednia (od strony pasażera).
A dokładniej:
- opuszcza się bezproblemowo, choć z pewnością nie tak płynnie jak pozostałe
- żeby ją zamknąć, trzeba najpierw...lekko opuścić (nawet 1cm), inaczej w górę nie ruszy
- jeśli opuści się ją do samego końca, to trzeba już niestety pomagać jej palcami, czyli konkretnie wyciągać, inaczej nie da rady
- w momencie zamykania nie ma płynności... widać że ewidentnie szyba ma jakieś 'skoki', wygląda to tak jakby o coś haczyła co kilka centymetrów, pomimo tego że przycisk cały czas trzymam przyciśnięty
Jeśli ktoś jest z Sosnowca lub Bytomia (lub okolic) i byłby chętny obejrzeć moją audicę, postawię kilka browarów za wstępną diagnostykę
Jeśli znacie jakiś serwis gdzie mogę jechać z nim na diagnostykę w okolicy Sosnowca (może oprócz Magro...) to prosilbym o wiadomość na PW, żeby tutaj nie zaśmiecać : )
A dokładniej:
- opuszcza się bezproblemowo, choć z pewnością nie tak płynnie jak pozostałe
- żeby ją zamknąć, trzeba najpierw...lekko opuścić (nawet 1cm), inaczej w górę nie ruszy
- jeśli opuści się ją do samego końca, to trzeba już niestety pomagać jej palcami, czyli konkretnie wyciągać, inaczej nie da rady
- w momencie zamykania nie ma płynności... widać że ewidentnie szyba ma jakieś 'skoki', wygląda to tak jakby o coś haczyła co kilka centymetrów, pomimo tego że przycisk cały czas trzymam przyciśnięty
Jeśli ktoś jest z Sosnowca lub Bytomia (lub okolic) i byłby chętny obejrzeć moją audicę, postawię kilka browarów za wstępną diagnostykę
Jeśli znacie jakiś serwis gdzie mogę jechać z nim na diagnostykę w okolicy Sosnowca (może oprócz Magro...) to prosilbym o wiadomość na PW, żeby tutaj nie zaśmiecać : )
mam bardzo podobny problem w Coupe w tym ze u mnie szczela chrupie itd wybadałem ze to sie dzieje w tym mechanizmie do ktorego jest przykrecony silnik czw. pt bede rozbierał i patrzył :roll:pszem pisze:- w momencie zamykania nie ma płynności... widać że ewidentnie szyba ma jakieś 'skoki', wygląda to tak jakby o coś haczyła co kilka centymetrów, pomimo tego że przycisk cały czas trzymam przyciśnięty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie linki miałeś za luźne i w tym mechanizmie na szpuli zaczęły się nawijać jedna na drugą. Mogą być już tak zmordowana że nie da się zrobić nic aby temu zapobiec.TYGRYSQ pisze:u mnie szczela chrupie itd wybadałem ze to sie dzieje w tym mechanizmie do ktorego jest przykrecony silnik
Widziałem podobny przypadek, w końcu mechanizm stanął na dobre.
U mnie szyba pasażera tylko się opuszczała, kierowcy działała normalnie - do dzisiaj...
Wczoraj przez pomyłkę opuściłem z 5cm szybę pasażera i nie chciała się podnieść. Dzisiaj postanowiłem zdjąć boczek drzwi i to naprawić. No i tak naprawiłem, że nie wiedząc czemu nie działają mi teraz żadne szyby. Stało się tak prawdopodobnie po zwarciu styków jak na obrazku Ale nie jestem pewien, bo dopiero gdzieś po godzinie zauważyłem, że szyba kierowcy nie działa. Nie wiem czy nie zrobiłem gdzieś zwarcia i może bezpiecznik się spalił. Zwarłem styki tylko na kostce drzwi pasażera, więc z mechanizmem lewych drzwi nic nie powinno się stać, co najwyżej właśnie spalić bezpiecznik bo jest wspólny, prawda? Czytałem, że za szyby odpowiedzialny jest przekaźnik 363, którego nie mogłem znaleźć. W jego miejscu nie ma nic. Ale szyba kierowcy opuszczała się do końca po jednym naciśnięciu więc gdzieś chyba powinien być taki przekaźnik?
Do włącznika pasażera dochodzi prąd, ale bardzo mały 20mA bodajże, napięcie 1,41V. Wartość ta utrzymuje się po wyłączeniu zapłonu. Po zamknięciu drzwi jest 0.
Co o tym sądzicie? Lewych drzwi nie rozbierałem, więc nie wiem jak tam jest.
Wiecie może jak podnieść tą szybę awaryjnie?
Wczoraj przez pomyłkę opuściłem z 5cm szybę pasażera i nie chciała się podnieść. Dzisiaj postanowiłem zdjąć boczek drzwi i to naprawić. No i tak naprawiłem, że nie wiedząc czemu nie działają mi teraz żadne szyby. Stało się tak prawdopodobnie po zwarciu styków jak na obrazku Ale nie jestem pewien, bo dopiero gdzieś po godzinie zauważyłem, że szyba kierowcy nie działa. Nie wiem czy nie zrobiłem gdzieś zwarcia i może bezpiecznik się spalił. Zwarłem styki tylko na kostce drzwi pasażera, więc z mechanizmem lewych drzwi nic nie powinno się stać, co najwyżej właśnie spalić bezpiecznik bo jest wspólny, prawda? Czytałem, że za szyby odpowiedzialny jest przekaźnik 363, którego nie mogłem znaleźć. W jego miejscu nie ma nic. Ale szyba kierowcy opuszczała się do końca po jednym naciśnięciu więc gdzieś chyba powinien być taki przekaźnik?
Do włącznika pasażera dochodzi prąd, ale bardzo mały 20mA bodajże, napięcie 1,41V. Wartość ta utrzymuje się po wyłączeniu zapłonu. Po zamknięciu drzwi jest 0.
Co o tym sądzicie? Lewych drzwi nie rozbierałem, więc nie wiem jak tam jest.
Wiecie może jak podnieść tą szybę awaryjnie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zamknąłem szybę ale teraz jak wcześniej pisałem nie reaguje żadna szyba na przycisk.
Znalazłem przekaźnik 285 odpowiedzialny za szyby (umiejscowiony był tak, że szkoda gadać ale jakoś go dostrzegłem i wyjąłem). Napięcie dochodzi do przekaźnika, na pinie 1 (czarno-niebieski) i pinie 2 (czarno-czerwony) jest po 12V. Na pinie 8 (czerwono-niebieski) jest 1,40V jednak po naciśnięciu przycisku czy to lewej szyby czy prawej jest 0V. Przekaźnik nie tyka. I tu chyba jest problem.
Znalazłem zimny lut ale to na pewno nie to. Pewnie coś poszło z dymem choć nic nie widać . Ciekawe ile elektronik zawołałby za naprawę.
Znalazłem taki schemat tu na forum
Można dać jeszcze bezpiecznik i byłoby chyba git? Po wyłączeniu zapłonu wyłączałyby się szyby?
Znalazłem przekaźnik 285 odpowiedzialny za szyby (umiejscowiony był tak, że szkoda gadać ale jakoś go dostrzegłem i wyjąłem). Napięcie dochodzi do przekaźnika, na pinie 1 (czarno-niebieski) i pinie 2 (czarno-czerwony) jest po 12V. Na pinie 8 (czerwono-niebieski) jest 1,40V jednak po naciśnięciu przycisku czy to lewej szyby czy prawej jest 0V. Przekaźnik nie tyka. I tu chyba jest problem.
Znalazłem zimny lut ale to na pewno nie to. Pewnie coś poszło z dymem choć nic nie widać . Ciekawe ile elektronik zawołałby za naprawę.
Znalazłem taki schemat tu na forum
Można dać jeszcze bezpiecznik i byłoby chyba git? Po wyłączeniu zapłonu wyłączałyby się szyby?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wyłączałyby się, ale prąd by był brany ze styku m75s - z miejsca z którego nie powinny być zasilane bezpośrednio szyby. Trzeba by tym stykiem sterować zwykły przekaźnik samochodowy, który załączałby prąd dla szyb prosto z linii 30. Tak jak na schemacie też powinno działać ale będzie to trochę ryzykowne.dawid91 pisze: Znalazłem taki schemat tu na forum
Można dać jeszcze bezpiecznik i byłoby chyba git? Po wyłączeniu zapłonu wyłączałyby się szyby?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków