Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD] czujniki cisnienia oleju

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

[B3 1.6TD] czujniki cisnienia oleju

Post autor: enussss » 21 lis 2011, 11:00

Witam, otoz pali mi kontrollka cisnienia oleju od czujnika ktory odpowiedzialny jest za mierzenie cisnienia na wolnych obrotach. i jak to jest z tmyi czujnikami ktory to? mam dwa czujniki jeden nieoryginalny jakis czarny, ten czarny jest nizej i jest podlaczony do kabelka z sama kontrolka bez bzyczka i to wlasnie on mi sie pali, drugi czujnik jest podlaczony wyzej jest koloru bialego i jest podlaczony do kontrolki z bzyczkiem. odlaczylem kabelek podlaczylem go prosto do masy zeby sprawdzic ktory sie pali, i pali sie ten czarny bez bzyczka i zapala sie on na wolnych obrotach. ale ktos mi powiedzial ze ten wyzej ten bialy ktory u mnie jest podlaczony do kabelka z bzyczkiem jest od wolnych a nie ten czarny. tam gdzie ten czarny powinien byc czujnik ktory zalacza sie powyzej 2tys obrotow tak? jednak u mnie jest tam czarny czujnik ktory zalacza sie na wolnych obrotach z sama kontrolka. juz nie wiem ktory czujnik ktory kabelek itd. wszystko pop.... i zaczynam sie zalamywac...;x pomoze ktos?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 21 lis 2011, 13:03

Ile masz czujników oleju? 2 przy podstawie filtra i tyle? nie masz z tyłu głowicy jeszcze jednego czujnika?

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 21 lis 2011, 13:17

nie, z tylu glowicy idzie jedynie waz do nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 21 lis 2011, 14:18

jakie masz kolory czujników? jeden powinien być szary, a drugi nie pamiętam <osohozi> ale sobie przypomne

na tym szary powinno byc napisane ~0.9bara a na tym drugim 0,3 bara.

od brzęczka jest ten szary i działa powyzej 2tys obr (załącza się brzęczek i miga kontrolka oleju), ten drugi uruchamia tylko samą kontrolke

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 21 lis 2011, 14:48

Wiec tak. dwa czujniki bialy albo szary? jest podlaczony do kabelka z bzyczkiem i kontrolka jest wyzej od tego drugiego. drugi czujnik jest czarny ( nieoryginalny) i jest z kabelkiem bez bzyczka,Znajduje sie nizej od tego bialego/szarego i to wlasnie on mi sie zalacza na biegu jalowym i jak dodaje leciutko wiecej gazu powiedzmy 50 obrotow to gasnie, to zalezy jak lezy raz zgasnie syzbciej raz mniej. jest czarny wiec chyba jest na duze cisnienie? tak? ale na beigu jalowym to powinienem kupic chyba czujnik 0,3 bar ktory bylby szary/bialy.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 21 lis 2011, 15:33

Snafu pisze:W podstawie filtra masz 2. Ten górny wskazuje niski poziom ciśnienia, poniżej 0.3bar otwiera obwód. Jak zdejmiesz kabelek i dasz go do masy powinna zapalić sie kontrolka oleju.

Ten na dole to czunik to od dynamicznego kontrolu ciśnienia oleju. Jeżeli ciśnienie spadnie poniżej 0.9bar przy ok 2 tys obrotów zaczyna migac kontroka i włącza sie buzer. Czujnik ten działa na zwarcie. Jak odłączysz kabelek, zostawisz go lużno i sie przejedizesz to zobaczysz :)

szary jest od zbyt niskiego cisnienia przy obrotach min 2tys
a niebieski od niskiego cisnienia na wolnych obrotach.


z informacji z etki wygląda że czarny jest na 1,4bara i nie powinno go być w SB
:arrow: http://vagcats.info/base/au/3/968/111/9/15375

Wykręć czujniki i zobacz co na nich masz napisane. Ma być 0,9 na szarym i 0,3 na tym drugim (ja mam 1,9tdi i mam niebieski )

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 21 lis 2011, 15:53

niebieski dzisiaj pan w sklepie patrzal i tez ma chyba 1.4 bara tak?

Jutro juz wykrece ten bial;y i zoabcze ile ma... bo dzis do kurcze zbey go wykrecic to waz od chlodnicy oleju trzeba odlaczac bo dojscia nie ma...a nieprzygotowany jestem na to...:) no strona fajna ale nic z niej nie rozumiem.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lis 2011, 18:03

Jeden czujnik to na 100% 0,3 bara, drugi nie pamiętam na jakie był ciśnienie :roll:
Oba siedzą w podstawie filtra oleju, przynajmniej tak jest w silniku SB.

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 21 lis 2011, 18:23

bankowo jest 0,3 i 0,9 tylko w ktorym miejscu one powinny byc i do ktorego kabelka podlaczone, czy z bzyczkiem czy nie?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lis 2011, 18:48

0,3 bar gasi kontrolkę ciśnienia oleju po rozruchu silnika, zatem drugi musi iść do "bzyczka"
Masz Auto Check ?

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 21 lis 2011, 18:55

czyli kabel z bzyczkiem idzie do tego czujnika ktory czuwa nad cisnieniem powyzej 2tys obrotow, dobrze rozumiem?
co to jest autocheck? szukalem na wikipedi i nie znalazlem

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lis 2011, 21:55

Najprawdopodobniej tak. Masz silnik SB, RA, czy może CY ? A może to jeszcze co innego ? Podaj typ silnika, będzie nieco łatwiej, bo między tymi Turbo D są drobniutkie różnice, ale jednak są. A co do Auto Check, to wpisz w forumową szukajkę i powinieneś coś ciekawego znaleźć :-) Szukaj też jako AC lub ACBC, AC/BC <ok>

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 21 lis 2011, 22:20

1.6 TD SB:) nie nie mam autochecka

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lis 2011, 22:30

No to jak SB to to samo co mój. Czujnik 0,3 bar to czujnik od gaszenia kontrolki oleju po odpaleniu silnika, natomiast ten drugi musi iść do tego drugiego przewodu z jak to nazwałeś "bzyczkiem" Podłącz to tak i sprawdź co się dzieje.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 22 lis 2011, 09:15

sprawdziłem w TDI i działa to tak:

odpalasz auto i jednym z kabli dotykasz do masy (dobre połączenie) i zaczyna migać tylko kontrolka oleju. U mnie ten kabel jest podpięty do czujnika niebieskiego (0,3bara)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl