Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 15 lis 2011, 21:27

A moze po prostu wyrobiły Ci sie takie gumki na zacisku , nie wiem jak je profesjonalnie nazwac...sa widoczne odrazu po sciagnieciu kola , nei wymagaja demontowania calego zacisku , u mnie to pomoglo.Sa po 2 na zacisk.

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 15 lis 2011, 22:49

Hmm będę musiał sprawdzić ale zacisk działa ale nie odbija i nie wiem czy jest tam jaka sprężynka czy coś?

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 16 lis 2011, 08:28

Sprawdź czy linka od ręcznego, czasem się nie zacina.

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 21 lis 2011, 09:18

grubby_m pisze:Hej a gdy mi po prostu nie odbijają zaciski tez muszę wymienić oszczenienia czy w gre wchodzi tylko wymiana na sprawne zaciski??
Wymiana uszczelnień przy rozkładaniu zacisków to podstawowa sprawa.Zaciski są do wymiany jeśli po oględzinach po rozmontowaniu stwierdzisz że ośka jest już tak wyżarta, że już nie nada się do ponownego montażu lub po zmontowaniu wycieka płyn hamulcowy.
Aha jeśli dźwigienki "stoją" to po regeneracji warto zdemontować linki o hamulca recznego bo od nieużywania też lubią się zacinać.
Szlag z tymi zaciskami :-x Moje jak na razie chodzą po wymianie uszczelek i staram się używać ręcznego codziennie żeby nie stanęły!

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 21 lis 2011, 15:37

A ten zestaw regeneracyjny uszczelniaczy ma ktoś bo ja nie mogę dostać chętnie bym komuś kasę przelał aby mi kupił

mwmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 13 gru 2010, 18:58
Lokalizacja: Wiązowna/Wawa

Post autor: mwmen » 21 lis 2011, 16:18

Takie zestawy naprawcze są dostępne w większości sklepów motoryzacyjnych potrzeba tylko nieraz zmierzyć średnice tłoczka i producenta zacisku tak jak u mnie np. LUCAS a średnica podajże 34 koszt ok.40zł . Warto wcześniej rozebrać zacisk i zweryfikować bo może być ci potrzebny jeszcze nowy tłoczek jak są na nim wżery . Sama regeneracja nie jest jakoś bardzo trudna ,koniecznie tylko używaj pasty do zacisków bo miałem już przypadki złożonych na zwykły smar :) jak ci trzyma zacisk od ręcznego to łatwo sprawdzić bo nie bedzie odbijało to cięgno na którym jest zamontowana linka a po regeneracji musi chodzić lekko i samo odbijać .Życzę miłej naprawy :D

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 lis 2011, 16:33

ATE bremszylinder paste.

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 22 lis 2011, 15:26

na przednie zaciski maja ale na tyl brak :(

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 lis 2011, 16:55

Na allegro jest tego od groma. Kazdy AutoLand, IC i inne to ma. A najwiecej to Ci mali sklepikarze.

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 22 lis 2011, 20:59

Witam,
Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem tylnich zacisków (ręczny nie odbijał , a po zaciągnięciu leciał płyn) temat rzeka w naszych audi.Pierw chciałem zastosować sprężyny ( wzór można znaleźć na forum ale problem mnie dotknął tego typu ze nigdzie nie znalazłem drutu sprężynowego z którego mógł bym zrobić sprężynę) ale z braku materiału odpuściłem. W końcu kupiłem zestaw naprawczy i wiozłem się za rozebranie zacisków, ośka posiadała wżery ale myślę ze to nie ma wspólnego z cieknącym płynem odpowiedzialny za to jest oring na oście toż za koszykiem a w tym miejscu powierzchnia jest gładka jedynie oring z zestawu naprawczego jest jak by miał za dużą średnicę w tym celu nawinąłem ze dwa może trzy zwoje teflonu żeby oring ciasno siedział na oście ale nie za dużo żeby się z mieścił w rowku wewnątrz zacisku. Ośkę w miejscu skorodowania oraz pierścień mosiężny oczyściłem i nasmarowałem. Wszystko poskładałem do kupi i jest rewelacja wszystko chodzi nic nie cieknie, odbija już dawno nie miałem takiego ręcznego. Dodam jeszcze jeśli w miejscu skorodowania oski miał być na stałe płyn to oska by się nie zapiekała. Jedynie wżer może powodować to ze przez zimering dostaje się śladowa ilość wody która powoduje zapiekanie się oski a nie wyciek płynu.

Czas pokaże jak długo obejdzie się bez zapieczenia oski.
Ale koszt nowego zacisku to kosmos, używka to strata kasy bo nie wiadomo co kupimy a zestaw naprawczy to 2x17zł czyli warto spróbować. Powodzenia

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 22 lis 2011, 21:17

[ Dodano: 2011-11-22, 21:25 ]
grubby_m pisze:A ten zestaw regeneracyjny uszczelniaczy ma ktoś bo ja nie mogę dostać chętnie bym komuś kasę przelał aby mi kupił
Masz w kutnie intercars:
http://www.intercars.com....6&id_filia=1843

a komplecik przykładowo 38mm znajdziesz w kategorii: Układ hamulcowy-hamulce tarczowe-zacisk hamulca tarczowego-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego-Autofren Seinsa-D4-458:
http://sklep.intercars.co...&wsk=O&typ=1439

a jak nie mają to zamów - na następny dzień pewnie będzie.

wooolf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 18 sie 2008, 16:27

Post autor: wooolf » 23 lis 2011, 22:56

Cześć, mam pytanie odnośnie ustawienia tłoczka przed założeniem klocków, mianowicie jak głęboko należy go wkręcić? Czy ma to jakiś wpływ na prawidłowe działanie ręcznego? Czy po prostu wkręcić go do oporu a on sam się ustawi jak trzeba?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 23 lis 2011, 23:22

Ustawi sie sam, nie wkrecisz go za daleko. Krec poprostu a jak zobaczysz ze juz głebiej nie wchodzi to jest dobra pozycja.

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 24 lis 2011, 19:47

byłem w IC ale na jakiegos barana trafiłem i po długich poszukiwaniach w sklepie z kumatym gosciem pokazałem foto z forum:
Obrazek
AUTOFOREN D4083
niestety ale 38pln szt ale i tak zamówiłem jutro postaram zregenerować zacisk i się zobaczy co z tego będzie.
Korcą mnie sprężynki bo to już 100% odbijania ręcznego.

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 24 lis 2011, 21:43

Jakoś sporo (ja dawałem 25 zł w sklepie z częściami do hamulcowymi) ale będziesz już miał i zaopatrz się w smar do cylinderków, no chyba że już masz!
Ze sprężynkami się wstrzymaj, bo po wymianie uszczelnień i wyczyszczeniu wszystkiego zobaczysz jak dźwignia ładnie sama z siebie odbija.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl