[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.
Wymiana uszczelnień przy rozkładaniu zacisków to podstawowa sprawa.Zaciski są do wymiany jeśli po oględzinach po rozmontowaniu stwierdzisz że ośka jest już tak wyżarta, że już nie nada się do ponownego montażu lub po zmontowaniu wycieka płyn hamulcowy.grubby_m pisze:Hej a gdy mi po prostu nie odbijają zaciski tez muszę wymienić oszczenienia czy w gre wchodzi tylko wymiana na sprawne zaciski??
Aha jeśli dźwigienki "stoją" to po regeneracji warto zdemontować linki o hamulca recznego bo od nieużywania też lubią się zacinać.
Szlag z tymi zaciskami :-x Moje jak na razie chodzą po wymianie uszczelek i staram się używać ręcznego codziennie żeby nie stanęły!
Takie zestawy naprawcze są dostępne w większości sklepów motoryzacyjnych potrzeba tylko nieraz zmierzyć średnice tłoczka i producenta zacisku tak jak u mnie np. LUCAS a średnica podajże 34 koszt ok.40zł . Warto wcześniej rozebrać zacisk i zweryfikować bo może być ci potrzebny jeszcze nowy tłoczek jak są na nim wżery . Sama regeneracja nie jest jakoś bardzo trudna ,koniecznie tylko używaj pasty do zacisków bo miałem już przypadki złożonych na zwykły smar jak ci trzyma zacisk od ręcznego to łatwo sprawdzić bo nie bedzie odbijało to cięgno na którym jest zamontowana linka a po regeneracji musi chodzić lekko i samo odbijać .Życzę miłej naprawy
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Witam,
Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem tylnich zacisków (ręczny nie odbijał , a po zaciągnięciu leciał płyn) temat rzeka w naszych audi.Pierw chciałem zastosować sprężyny ( wzór można znaleźć na forum ale problem mnie dotknął tego typu ze nigdzie nie znalazłem drutu sprężynowego z którego mógł bym zrobić sprężynę) ale z braku materiału odpuściłem. W końcu kupiłem zestaw naprawczy i wiozłem się za rozebranie zacisków, ośka posiadała wżery ale myślę ze to nie ma wspólnego z cieknącym płynem odpowiedzialny za to jest oring na oście toż za koszykiem a w tym miejscu powierzchnia jest gładka jedynie oring z zestawu naprawczego jest jak by miał za dużą średnicę w tym celu nawinąłem ze dwa może trzy zwoje teflonu żeby oring ciasno siedział na oście ale nie za dużo żeby się z mieścił w rowku wewnątrz zacisku. Ośkę w miejscu skorodowania oraz pierścień mosiężny oczyściłem i nasmarowałem. Wszystko poskładałem do kupi i jest rewelacja wszystko chodzi nic nie cieknie, odbija już dawno nie miałem takiego ręcznego. Dodam jeszcze jeśli w miejscu skorodowania oski miał być na stałe płyn to oska by się nie zapiekała. Jedynie wżer może powodować to ze przez zimering dostaje się śladowa ilość wody która powoduje zapiekanie się oski a nie wyciek płynu.
Czas pokaże jak długo obejdzie się bez zapieczenia oski.
Ale koszt nowego zacisku to kosmos, używka to strata kasy bo nie wiadomo co kupimy a zestaw naprawczy to 2x17zł czyli warto spróbować. Powodzenia
Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem tylnich zacisków (ręczny nie odbijał , a po zaciągnięciu leciał płyn) temat rzeka w naszych audi.Pierw chciałem zastosować sprężyny ( wzór można znaleźć na forum ale problem mnie dotknął tego typu ze nigdzie nie znalazłem drutu sprężynowego z którego mógł bym zrobić sprężynę) ale z braku materiału odpuściłem. W końcu kupiłem zestaw naprawczy i wiozłem się za rozebranie zacisków, ośka posiadała wżery ale myślę ze to nie ma wspólnego z cieknącym płynem odpowiedzialny za to jest oring na oście toż za koszykiem a w tym miejscu powierzchnia jest gładka jedynie oring z zestawu naprawczego jest jak by miał za dużą średnicę w tym celu nawinąłem ze dwa może trzy zwoje teflonu żeby oring ciasno siedział na oście ale nie za dużo żeby się z mieścił w rowku wewnątrz zacisku. Ośkę w miejscu skorodowania oraz pierścień mosiężny oczyściłem i nasmarowałem. Wszystko poskładałem do kupi i jest rewelacja wszystko chodzi nic nie cieknie, odbija już dawno nie miałem takiego ręcznego. Dodam jeszcze jeśli w miejscu skorodowania oski miał być na stałe płyn to oska by się nie zapiekała. Jedynie wżer może powodować to ze przez zimering dostaje się śladowa ilość wody która powoduje zapiekanie się oski a nie wyciek płynu.
Czas pokaże jak długo obejdzie się bez zapieczenia oski.
Ale koszt nowego zacisku to kosmos, używka to strata kasy bo nie wiadomo co kupimy a zestaw naprawczy to 2x17zł czyli warto spróbować. Powodzenia
[ Dodano: 2011-11-22, 21:25 ]
http://www.intercars.com....6&id_filia=1843
a komplecik przykładowo 38mm znajdziesz w kategorii: Układ hamulcowy-hamulce tarczowe-zacisk hamulca tarczowego-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego-Autofren Seinsa-D4-458:
http://sklep.intercars.co...&wsk=O&typ=1439
a jak nie mają to zamów - na następny dzień pewnie będzie.
Masz w kutnie intercars:grubby_m pisze:A ten zestaw regeneracyjny uszczelniaczy ma ktoś bo ja nie mogę dostać chętnie bym komuś kasę przelał aby mi kupił
http://www.intercars.com....6&id_filia=1843
a komplecik przykładowo 38mm znajdziesz w kategorii: Układ hamulcowy-hamulce tarczowe-zacisk hamulca tarczowego-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego-Autofren Seinsa-D4-458:
http://sklep.intercars.co...&wsk=O&typ=1439
a jak nie mają to zamów - na następny dzień pewnie będzie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- grubby_m
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
- Lokalizacja: kutno / łódzkie
- Kontakt:
byłem w IC ale na jakiegos barana trafiłem i po długich poszukiwaniach w sklepie z kumatym gosciem pokazałem foto z forum:
AUTOFOREN D4083
niestety ale 38pln szt ale i tak zamówiłem jutro postaram zregenerować zacisk i się zobaczy co z tego będzie.
Korcą mnie sprężynki bo to już 100% odbijania ręcznego.
AUTOFOREN D4083
niestety ale 38pln szt ale i tak zamówiłem jutro postaram zregenerować zacisk i się zobaczy co z tego będzie.
Korcą mnie sprężynki bo to już 100% odbijania ręcznego.