Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 1Z] Brak mocy oraz kopci przy przyspieszaniu.

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

[A4 1Z] Brak mocy oraz kopci przy przyspieszaniu.

Post autor: SowaBezOka » 27 lis 2011, 19:05

Witam,

Zakupilem wlasnie Audi z silnikiem 1Z. Mam maly problem i chcialbym go rozwiazac z pomoca bardziej doswiadczonych kolegow :)

Auto przy mocnym wcisnieciu gazu kopci na czarno i brakuje mu mocy.

Pod maską zobaczyłem, że przewódu od EGR w ogóle moje auto nie posiada.
Obrazek
Na czerwono wskazałem którego przewodu nie ma w aucie.
[foto zapozyczone]


Koledzy poradzcie od czego zaczac lokalizowanie usterki.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lis 2011, 19:22

Na pierwszym miejscu sprawdziłbym węże idące do i z IC.
No i oczywiście Vag i logi dynamiczne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lis 2011, 19:23

SowaBezOka pisze:Auto przy mocnym wcisnieciu gazu kopci na czarno i brakuje mu mocy.

Pod maską zobaczyłem, że przewódu od EGR w ogóle moje auto nie posiada.
No i dobrze ,bo jest zbędny :-P A to że jest lub nie ,akurat na moc i kopcenie ma wpływ praktycznie żeden ...auto pod kompa i najważniejsze bloki do sprawdzenia w czasie jazdy ,pod warunkiem ze jest na nowszym osprzęcie ,czyli z przepływką pierburga...Upsss :-P widze że już po logach ,bo masz na boschu :-/
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 19:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 27 lis 2011, 19:24

SowaBezOka pisze:że przewódu od EGR w ogóle moje auto nie posiada.
To i dobrze bo mu jest niepotrzebny ;-)
Auto przy mocnym wcisnieciu gazu kopci na czarno i brakuje mu mocy.
Tutaj powodów może być kilka, leją wtryski, nieszczelność w dolocie, niedomaga turbina.
Zapnij Vag-a zrób logi

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lis 2011, 19:25

MUNIOR pisze:pod warunkiem ze jest na nowszym osprzęcie ,czyli z przepływką pierburga
To jest a4 ;-)

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 27 lis 2011, 19:42

oki, powiedzcie mi mam pierburga czy boscha? nie sugerowac sie prosze fotka z pierwszego postu bo nie jest z mojego auta.

W 1Z w A4 B5 co siedzialo? Pierburg?


Logi jak zrobic? Mam kabel i laptopa. Na forum A4 znalazlem opis jak zrobic log, ale nie zbyt zrozumialy jest dla mnie : - )




Moze ktos krok po kroku opisac jak zlogowac auto?


1. Wlaczam program Vag 311,
2. Co w nim wybrac? o.O
3. Odpalic auto, pojezdzic 5 km??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lis 2011, 19:44

Masz Pierburga, kolega Munior niechcący wprowadził lekkie zamieszanie ;-) możesz robić pełną diagnostykę.

Tu jest bardzo dokładny opis.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 lis 2011, 20:49

Masz sporą dziurę w dolocie i tyle w temacie. Dziura w wężu taka, że palec wejdzie.

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 28 lis 2011, 10:14

Znalazlem dziure w rurze prowadzacej od IC do Turbo.

Dziure zakleilem narazie i po tym zabiegu, auto juz nie kopci delikatnie tylko na maksa :)

Przy pierwszym odpaleniu i przygazowaniu auto zostawilo czarny slad na chodniku :) przejechalem sie troche i wydaje mi sie ze lepiej jezdzi (choc ciezko stwierdzic bo dopiero co przesiadlem sie z 1.8T :) ) Przy jezdzie i wcisnieciu gazu widac bylo spaliny z tylu ale juz nie czarne, przejechalem tak z 500m i wrocilem na miejsce parkingowe gdzie znowu przygazowalem w miejscu i auto dalej puszcza troche czarnego dymu.

Teraz tak. Nie wiem ile poprzedni wlasciciel przejechal na tej przerwanej rurze (dziura 5cm). Co teraz radzicie? Wykrecic turbo, rozkrecic na czesci pierwsze i przeczyscic cale?? Na a4-klub jest dobry tutorial wiec moze i mi sie uda. Czy poprostu pojezdzic tak troche i turbina sie przepcha?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 28 lis 2011, 11:39

jeżeli przez tą dziurę oprócz lewego powietrza dostawał się jakiś syf ,który osiadł na łopatkach turbiny no to koniecznie należałoby to wyczyścić ...na pewno przedłuży żywot turbiny a jeżeli niema tam nic oprócz oleju z odmy to nie zawracałbym sobie tym głowy....

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 28 lis 2011, 12:00

Wieczorem postaram sie zrobic logi dynamiczne :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 lis 2011, 15:16

januszbin pisze:jeżeli przez tą dziurę oprócz lewego powietrza dostawał się jakiś syf ,który osiadł na łopatkach turbiny
chyba pomyliłeś węże, powietrze przepływa od turbiny do IC a nie odwrotnie, poza tym pęknięty wąż rozszerza się pod wpływem ciśnienia więc mało prawdopodobne jest żeby coś tamtędy zaciągnęło, a jeśli już to syf poleci w stronę silnika, a nie turbiny :mrgreen:
SowaBezOka pisze:Znalazlem dziure w rurze prowadzacej od IC do Turbo.

Dziure zakleilem narazie i po tym zabiegu, auto juz nie kopci delikatnie tylko na maksa :)
tego się nie zakleja tylko wymienia, w tym wężu panuje ciśnienie rzędu 0.8-1 bara czyli ok 1kg/cm^2 więc żadne klejenie nie zda egzaminu

zerknij tutaj URL jak będziesz miał problem z kupnem węża to odwiedź sklep z częściami do maszyn rolniczych lub ciężarówek <ok>

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 29 lis 2011, 11:36

rure zakleilem na troche, tzn zeby sobie posiedziala zanim nie dojedzie nowa :)


wieczorem zczytam bledy, wykasuje, zloguje (tylko nie wiem ktore grupy logowac dokladnie, od turbo i n75 wystarczy?? czy wiecej grup zlogowac?)



[+]
nie mialem mozliwosci podpiac VAG'a jeszcze...

Zdjalem za to waz laczacy turbine, odme i filtr powietrza. Sprawdzilem jak chodza lopatki od turbiny i co sie okazuje maja opor. Z tego co wiem powinny chodzic na dmuchniecie, a tak to pol obrotu palcem zrobie lekko a pozniej musze sile wlozyc by ruszyc lopatke.

Polecacie rozkrecic turbine? Dac nowe uszczelki i przeczyscic?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 lis 2011, 12:37

zrób logi dynamiczne bez nich możemy sobie gdybać co jest przyczyną grupy 3,8,11 przynajmiej

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 30 lis 2011, 20:55

Zrobilem logi


Obrazek



Log (1 - 003)
Log (2 - 000)
Log (3 - 008,011,013)
Log (4 - 004)
Log (5 - 000,001,003)

Dynamiczne:
Log (0 - 003,008,011)
Log (6 - 003,010)


Szefy sprawdzcie prosze o co cm'on z autem o.O



[+]
blad ktory sie pojawia:
00550 - Start of Injection Regulation

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl