[A4 1Z] Brak mocy oraz kopci przy przyspieszaniu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
[A4 1Z] Brak mocy oraz kopci przy przyspieszaniu.
Witam,
Zakupilem wlasnie Audi z silnikiem 1Z. Mam maly problem i chcialbym go rozwiazac z pomoca bardziej doswiadczonych kolegow
Auto przy mocnym wcisnieciu gazu kopci na czarno i brakuje mu mocy.
Pod maską zobaczyłem, że przewódu od EGR w ogóle moje auto nie posiada.
Na czerwono wskazałem którego przewodu nie ma w aucie.
[foto zapozyczone]
Koledzy poradzcie od czego zaczac lokalizowanie usterki.
Zakupilem wlasnie Audi z silnikiem 1Z. Mam maly problem i chcialbym go rozwiazac z pomoca bardziej doswiadczonych kolegow
Auto przy mocnym wcisnieciu gazu kopci na czarno i brakuje mu mocy.
Pod maską zobaczyłem, że przewódu od EGR w ogóle moje auto nie posiada.
Na czerwono wskazałem którego przewodu nie ma w aucie.
[foto zapozyczone]
Koledzy poradzcie od czego zaczac lokalizowanie usterki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i dobrze ,bo jest zbędny A to że jest lub nie ,akurat na moc i kopcenie ma wpływ praktycznie żeden ...auto pod kompa i najważniejsze bloki do sprawdzenia w czasie jazdy ,pod warunkiem ze jest na nowszym osprzęcie ,czyli z przepływką pierburga...Upsss widze że już po logach ,bo masz na boschuSowaBezOka pisze:Auto przy mocnym wcisnieciu gazu kopci na czarno i brakuje mu mocy.
Pod maską zobaczyłem, że przewódu od EGR w ogóle moje auto nie posiada.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 19:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
oki, powiedzcie mi mam pierburga czy boscha? nie sugerowac sie prosze fotka z pierwszego postu bo nie jest z mojego auta.
W 1Z w A4 B5 co siedzialo? Pierburg?
Logi jak zrobic? Mam kabel i laptopa. Na forum A4 znalazlem opis jak zrobic log, ale nie zbyt zrozumialy jest dla mnie : - )
Moze ktos krok po kroku opisac jak zlogowac auto?
1. Wlaczam program Vag 311,
2. Co w nim wybrac? o.O
3. Odpalic auto, pojezdzic 5 km??
W 1Z w A4 B5 co siedzialo? Pierburg?
Logi jak zrobic? Mam kabel i laptopa. Na forum A4 znalazlem opis jak zrobic log, ale nie zbyt zrozumialy jest dla mnie : - )
Moze ktos krok po kroku opisac jak zlogowac auto?
1. Wlaczam program Vag 311,
2. Co w nim wybrac? o.O
3. Odpalic auto, pojezdzic 5 km??
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Masz Pierburga, kolega Munior niechcący wprowadził lekkie zamieszanie możesz robić pełną diagnostykę.
Tu jest bardzo dokładny opis.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803
Tu jest bardzo dokładny opis.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Znalazlem dziure w rurze prowadzacej od IC do Turbo.
Dziure zakleilem narazie i po tym zabiegu, auto juz nie kopci delikatnie tylko na maksa
Przy pierwszym odpaleniu i przygazowaniu auto zostawilo czarny slad na chodniku przejechalem sie troche i wydaje mi sie ze lepiej jezdzi (choc ciezko stwierdzic bo dopiero co przesiadlem sie z 1.8T ) Przy jezdzie i wcisnieciu gazu widac bylo spaliny z tylu ale juz nie czarne, przejechalem tak z 500m i wrocilem na miejsce parkingowe gdzie znowu przygazowalem w miejscu i auto dalej puszcza troche czarnego dymu.
Teraz tak. Nie wiem ile poprzedni wlasciciel przejechal na tej przerwanej rurze (dziura 5cm). Co teraz radzicie? Wykrecic turbo, rozkrecic na czesci pierwsze i przeczyscic cale?? Na a4-klub jest dobry tutorial wiec moze i mi sie uda. Czy poprostu pojezdzic tak troche i turbina sie przepcha?
Dziure zakleilem narazie i po tym zabiegu, auto juz nie kopci delikatnie tylko na maksa
Przy pierwszym odpaleniu i przygazowaniu auto zostawilo czarny slad na chodniku przejechalem sie troche i wydaje mi sie ze lepiej jezdzi (choc ciezko stwierdzic bo dopiero co przesiadlem sie z 1.8T ) Przy jezdzie i wcisnieciu gazu widac bylo spaliny z tylu ale juz nie czarne, przejechalem tak z 500m i wrocilem na miejsce parkingowe gdzie znowu przygazowalem w miejscu i auto dalej puszcza troche czarnego dymu.
Teraz tak. Nie wiem ile poprzedni wlasciciel przejechal na tej przerwanej rurze (dziura 5cm). Co teraz radzicie? Wykrecic turbo, rozkrecic na czesci pierwsze i przeczyscic cale?? Na a4-klub jest dobry tutorial wiec moze i mi sie uda. Czy poprostu pojezdzic tak troche i turbina sie przepcha?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
chyba pomyliłeś węże, powietrze przepływa od turbiny do IC a nie odwrotnie, poza tym pęknięty wąż rozszerza się pod wpływem ciśnienia więc mało prawdopodobne jest żeby coś tamtędy zaciągnęło, a jeśli już to syf poleci w stronę silnika, a nie turbiny :mrgreen:januszbin pisze:jeżeli przez tą dziurę oprócz lewego powietrza dostawał się jakiś syf ,który osiadł na łopatkach turbiny
tego się nie zakleja tylko wymienia, w tym wężu panuje ciśnienie rzędu 0.8-1 bara czyli ok 1kg/cm^2 więc żadne klejenie nie zda egzaminuSowaBezOka pisze:Znalazlem dziure w rurze prowadzacej od IC do Turbo.
Dziure zakleilem narazie i po tym zabiegu, auto juz nie kopci delikatnie tylko na maksa
zerknij tutaj URL jak będziesz miał problem z kupnem węża to odwiedź sklep z częściami do maszyn rolniczych lub ciężarówek <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
rure zakleilem na troche, tzn zeby sobie posiedziala zanim nie dojedzie nowa
wieczorem zczytam bledy, wykasuje, zloguje (tylko nie wiem ktore grupy logowac dokladnie, od turbo i n75 wystarczy?? czy wiecej grup zlogowac?)
[+]
nie mialem mozliwosci podpiac VAG'a jeszcze...
Zdjalem za to waz laczacy turbine, odme i filtr powietrza. Sprawdzilem jak chodza lopatki od turbiny i co sie okazuje maja opor. Z tego co wiem powinny chodzic na dmuchniecie, a tak to pol obrotu palcem zrobie lekko a pozniej musze sile wlozyc by ruszyc lopatke.
Polecacie rozkrecic turbine? Dac nowe uszczelki i przeczyscic?
wieczorem zczytam bledy, wykasuje, zloguje (tylko nie wiem ktore grupy logowac dokladnie, od turbo i n75 wystarczy?? czy wiecej grup zlogowac?)
[+]
nie mialem mozliwosci podpiac VAG'a jeszcze...
Zdjalem za to waz laczacy turbine, odme i filtr powietrza. Sprawdzilem jak chodza lopatki od turbiny i co sie okazuje maja opor. Z tego co wiem powinny chodzic na dmuchniecie, a tak to pol obrotu palcem zrobie lekko a pozniej musze sile wlozyc by ruszyc lopatke.
Polecacie rozkrecic turbine? Dac nowe uszczelki i przeczyscic?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Zrobilem logi
Log (1 - 003)
Log (2 - 000)
Log (3 - 008,011,013)
Log (4 - 004)
Log (5 - 000,001,003)
Dynamiczne:
Log (0 - 003,008,011)
Log (6 - 003,010)
Szefy sprawdzcie prosze o co cm'on z autem o.O
[+]
blad ktory sie pojawia:
00550 - Start of Injection Regulation
Log (1 - 003)
Log (2 - 000)
Log (3 - 008,011,013)
Log (4 - 004)
Log (5 - 000,001,003)
Dynamiczne:
Log (0 - 003,008,011)
Log (6 - 003,010)
Szefy sprawdzcie prosze o co cm'on z autem o.O
[+]
blad ktory sie pojawia:
00550 - Start of Injection Regulation