Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NM 2.0 20v] Problemy z mocą a swap jako rozwiazanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 gru 2011, 22:46

O właśnie, on te paskudztwa ogarnia.

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 01 gru 2011, 22:56

Oringi cale, dolot caly, czujnik przepustnicy czyli tps sprawdzony i podmieniany byl... Do kefira nie podjezdzalem bo bym musial miec troche wolnego czasu, nie wiem czy by mnie nie splawil, w Suwalkach tez jest koles (tyle ze nie tuninguje nic) ktory kozak jest w audi, to tak mi zrobil ze sam musialem poprawiac, a jak zadzwonilem i powiedzialem ze lipe narobil to odpowiedzial mi ze nie ma czasu takimi rzeczami sie zajmowac bo woli 2.2t zrobic czy 4.2 i tak to jest. Mysle ze jest cos jakas glupota ktora cala sprawe pier... Bo to nie mozliwoscia zeby ja ''odcinalo'' wtedy jak ma najlepszy polot. Nad kefirem pomysle,

Leo - dawales mi juz do niego kontakt. Mam pare pytan na ktore nigdy nikt mi nie odpowiedzial ktore mogly by mi pomoc.

Otoz wiem ze aparat ma stac na 0, ale jak u was te 7a i NM smiga to powiedzcie mi czy jak podlaczycie lampe i zaczniecie krecic aparatem czy zmienia sie polozenie punktu? Bo u mnie stoi.

Drugie. Gdzie ona moze miec modul zaplonowy? Czy zaplon naprawde przyspieszany jest przez stukowce? Bo u mnie zachowuje sie jagby go nie przyspieszalo nawet na postoju ledwo wchodzi w obroty jak przygazuje. Skoro strzela w filtr to ma przyspieszony zaplon - jakim cudem skoro nie idzie i aparat jest na 0? Naprawde chcem zreanimowac tego NMa ale nie mam juz pojecia co zrobic.

[ Dodano: 2011-12-01, 23:02 ]
aha, nie odpala ''z kluczyka'' musi zrobic ze 3 - 4 obroty, czasem zatnie ja przy odpalaniu a skutkiem tego po paru zacieciach sa popekane satelity w rozruszniku, wymienilem juz ich tyle ze glowa mala

[ Dodano: 2011-12-01, 23:08 ]
a z 2.6 wyskoczylem bo mam a6 c4 z takim silnikiem i tam zachodze odpalam i jade. Nie mam problemow, wymiana olei, rozrzadu, filtrow - normalna sprawa. Jest naprawde rzeska wlecze niesamowicie to kazdy znajomy potwierdza, mialem stage z coupe 2.8 bez Q i dostal po dupie - moj znajomy, nie wiem moze ma lipny motor ale fakt jest faktem, wiec mysle ze 2.6 to najrozsadniejszy wybor poza pieciocylindrowkami ktore sa bardziej skomplikowane niz poczciwy v6 2.6
Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 23:33 przez lasombra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 gru 2011, 23:23

Ale aparat nie powinien zmieniać punktu jak i zapłonu. Regulacji zapłonu nie zrobisz na aparacie. Moduł jest przy cewce. Ponoć w niektórych ma być w lewym słupku przy nogach kierowcy. Ale ja u siebie nie znalazłem. Więc to chyba jakiś mit. U mnie jest razem z cewką.


Szczerze, to tylko zasada prób i błędów zostaje. Zwalić cały układ zapłonowy, czujnik zimnego rozruchu, sprawdzić masę. A sprawdzałeś Halla oscyloskopem?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 01 gru 2011, 23:28

uważam, że najtaniej w ogólnym rozliczeniu wyjdzie Cię podjechać do kefira i powiedzieć co i jak. Chłopak naprawdę zna się na rzeczy, powiedz, że ja Cię przysłałem bo ja mam za daleko do Ciebie ;)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 gru 2011, 23:40

taaa...a Paweł przywita Cię chlebem i olejem :D


A poważnie to chyba jedna ze słuszniejszych uwag. Tym bardziej, że aż tak daleko do niego nie masz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 01 gru 2011, 23:42

a przywita przywita :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 gru 2011, 11:27

Co do strzelania i trudnego odpalania to przyczyną może być pompa paliwa daje za małe ciśnienie. U kumpla był taki przypadek, samochód trudno odpalał zimny też strzelał na zimnym jak się mu wcisnęło gaz.
A pompa była tak słaba, że nadmiarem z listwy paliwo nie leciało ale dało się jeździć gdy się udało odpalić.

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 02 gru 2011, 13:14

właśnie, ja miałem z dwoma v6 takie przypały a winna była pompa paliwa- podróba

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 02 gru 2011, 22:13

dzis wyblyskalem kody i wyszedl mi czujnik polozenia walu korbowego. On napewno robi duza roznice. Tylko ktory to?? Na skrzyni mam umiejscowione 2 czujniki jeden pod drugim, ktory za co odpowiada? Jak widac proboje sam ogarnac sytuacje, a ewentualnie z czego pasuje ten hall??

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 02 gru 2011, 22:52

spoko, ale pompe sprawdź koniecznie, weź jakąś inną na podmianke od kogoś

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 gru 2011, 23:41

Najczęstsza usterka z czujnikami to uwalony pręcik na kole zamachowym. Lub też jego wykrzywienie. Czujnik wtedy źle lub wcale nie odczytuje sygnał położenia koła a co za tym idzie wału. Drugi jest na zęby ustawiony - mało kiedy zdarza się aby się uwalił.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 gru 2011, 02:10

a nie błyskałeś czasem na niepracującym silniku?

aha, i ja wiem, że to kupa roboty, ale sprawdź czy ten pręt na kole zamachowym jest prosty...

lasombra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:47
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: lasombra » 03 gru 2011, 09:02

nie nie, na tyle jestem rozumny ze sie nie blyskka na wylaczonym, wiem ze na zgaszonym moze wywalic wlasnie taki blad ;) pomalu pomalu i moze cos wyjedzie z tego nma

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 04 gru 2011, 23:38

:arrow: gdybys nadal chcial 2.6 to mam takiego z coupety 95 z normalnym przebiegiem rzedu 2xx tys.km jak masz mozliwosc go zabrac to oddam w cenie zlomu :) bo mi sie nie przyda a za kilka groszy doloze skrzynke CPE od niego <ok>

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 05 gru 2011, 20:36

30v :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl