Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 23 lis 2011, 17:20

Panowie mam pytanie. Wiem, że do ABZ`ta muszę dokupić czujnik położenia wału korbowego i teraz pytanie. Cześć ludzi montuje to z tyłu na skrzyni, ale nie wiem jak to będzie w przypadku gdy skrzynie chcę mieć automat, a część widzę, że dorabia na koło pasowe z przodu zębatkę 60-2 i czujnik montuje z przodu. Nigdzie nie mogę znaleźć info jak to rozgryść prawidłowo:( Ktoś może ma jakieś info? Pozdrawiam

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 23 lis 2011, 20:38

wsumie to bez różnicy z punktu technicznego według mnie, jeśli z przodu będzie odpowiednio dorobione kółko. wiem że guziq montuje z przodu ale on wszystko odpala na SA. uderz do niego na pewno ci doradzi
pozdro

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 28 lis 2011, 20:46

Dzisiaj z racji wolnej chwili udało mi się trochę pogrzebać przy V8, głowice prawa i lewa ogólnie bez zastrzeżeń patrząc od góry. Jutro możliwe że już rozbiorę rozrząd aby dostać się finalnie do bloku i cylindrów. Dzisiaj jedynie wziąłem się trochę za kosmetykę części aluminiowych, przepustnicy i listwy paliwowej:)

Obrazek Obrazek

Wkrótce postaram się wrzucić więcej zdjęć dołu silnika:)

LU CASH

Post autor: LU CASH » 28 lis 2011, 20:51

Czym czysciłeś przepustnice?

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 28 lis 2011, 20:59

No więc... najpierw benzynka, żeby wszystko rozpuścić, potem papier ścierny od 400 - 2500 na mokro, na końcu pasta K2 Alu-Chom i mini polerka:) nie powiem, trochę palce bolą:P

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 07 gru 2011, 14:38

W wolnej chwili wziąłem się w końcu za dalsze rozbieranie ABZ`ta. Całość pracy może mi się mocno skomplikować a to przez to, że zawala mi się garaż. Tzn tylna ściana mi cała popękała w stronę skarpy za garażem no i może być niestety do likwidacji:/ ale wracając....

Ściągnąłem już głowicę puki co z jednej strony aby zobaczyć gładzie cylindrów.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Przy okazji zalaliśmy naftą (tą samą ilością) każdy cylinder.

Obrazek

No i tu mam właśnie małą sprzeczność, bo... zalewając naftą, wypłukuję się nagar z pierścieni, prawda? ale czy jest jakiś czas mniej więcej po jakim nafta powinna przeniknąć? ogólnie rzecz biorąc, nie chciałbym na chwilę obecną rozbierać całego silnika, ale nie wiem czy taka metoda pozwoli mi jakkolwiek sprawdzić szczelność, zważywszy na to, że jednak silnik rozgrzany ma rozprężone od temp pierścienie i wtedy dopiero można zmierzyć ciśnienie. No ale wiadomo ja takiej możliwości puki co nie mam. Ma ktoś fachowe rady w tym temacie?

Drugą rzeczą jaka mnie czeka to pełna obróbka głowic, ponieważ już po wyjęciu da się wyczuć luzy na zaworach wydechowych, ale to akurat nie jest problem:)

I jeszcze jedna rzecz mi pozostała na chwilę obecną o której nie mogę się nigdzie doczytać. Wiem, że sterownik od tego silnika z A8 D2 musi mieć jakoś wyłączoną funkcję immo, aby odpalić autko, gdzie i jak to zrobić?

Pozdrawiam!!!

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 gru 2011, 14:48

vigo1984sz pisze: I jeszcze jedna rzecz mi pozostała na chwilę obecną o której nie mogę się nigdzie doczytać. Wiem, że sterownik od tego silnika z A8 D2 musi mieć jakoś wyłączoną funkcję immo, aby odpalić autko, gdzie i jak to zrobić?
U ogarniętego elektryka. U nas koszt takiej operacji to około 250-300 zł.

Awatar użytkownika
mikoPKK99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 361
Rejestracja: 10 wrz 2009, 18:25
Lokalizacja: PKK 99

Post autor: mikoPKK99 » 07 gru 2011, 15:27

Super, kolejna w miarę mocna ośka się szykuje <ok>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 07 gru 2011, 23:02

vigo1984sz, Jeśli zalejesz wieczorem cylindry rano mozesz porównywać ilość. Jednak lepiej taka operacje robić dopiero jesli zalejesz cylindry nafta spłynie sobie z 2 razy i dopiero zalej do pomiaru. Pozostawienie nafty na kilka dni spowoduje odklejenie pierscieni od rowków tłokowych dzieki czemu bedziesz mieć pewnosć ze pomiar jest zrobiony poprawnie. Pamietaj że pomiar kompresji wykonany na ciepłym silniku nie jest wiarygodny. Pomiar na zimnym z otwartą przepustnicą daje poprawne wartości. W Twoim przypadku naljepiej byłoby zrobić głowice i zmierzyć cisnienia, jednak uważam ze pomiar nafta też nie bedzie zły. Wyłączenie immo to małe piwo i pewnie kilku klubowiczy zrobiłoby Ci to nawet jesli wysłałbys im samego kompa, jesli nie to mam chyba gdzies kontakt na człowieka z rf który to robi, w razie cos moge poszukać.


Swoja drogą to dodam ze te Fałki to strasznie kapryśne sa, nie dziw sie wiec pozniej jak stale bedziesz sie meczył ze czkawkami, zapoconym silnikiem itp...

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 07 gru 2011, 23:32

Dzięki za informację. Pytam o jakiś czas, ponieważ pierwszy raz jak zalałem cylindry z jednej strony to po dwóch godzinach w żadnym z nich nie było już nafty niestety...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 07 gru 2011, 23:34

Nie wiem ile jest pierscieni w ósemkach ale jesli mało to nafta bedzie szybko spływać. Bardziej skup sie na tym czy nafta spływa równo czy sa widoczne róznice.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 07 gru 2011, 23:37

No jutro postaram się sprawdzić w jakim czasie spływa bo po dwóch h to już w żadnym nie było. A jutro trochę będę grzebał przy silniku więc zobaczę co i jak. Dziękuję za zainteresowanie.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 08 gru 2011, 22:27

Dzisiaj zrobiłem test z zegarkiem w ręku. Zalałem do każdego cylindra po 40ml nafty. Po dwóch godzinach na cylindrach 1,2 i 4 widać już było powoli powierzchnie, na 3 nieco więcej nafty pozostało. Całość zeszła z cylindrów po ok prawie równych 4h. Tylko teraz jak to interpretować? Dodam, że poprzednio zalane były benzynką ekstrakcyjną, żeby rozpuścić zaległości nagaru. Wiem, że ilość jest dość mała ale ustawienie cylindrów nieco ogranicza możliwości bo w miarę równo to w V8 nie da się ustawić.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 gru 2011, 22:41

Skoro spływa równo to jest jak najbardziej ok. Ten który spływa wolniej ma albo troche lepsza kompresje albo lepszy pierscien olejowy. Ale jesli nie było rozbierznosci o połowe wartosci to z 40ml bym sie nie przejmował. Osobiscie uważam ze jest ok.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 08 gru 2011, 22:44

Dzięki. Poszukam gdzieś jakieś info jeszcze czy jest jakaś przewidziana wartość ile nafty potrzeba, no i jutro jak znajdę czas to rozbiorę drugą stronę. Pozdrawiam!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl