Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Panowie mam pytanie. Wiem, że do ABZ`ta muszę dokupić czujnik położenia wału korbowego i teraz pytanie. Cześć ludzi montuje to z tyłu na skrzyni, ale nie wiem jak to będzie w przypadku gdy skrzynie chcę mieć automat, a część widzę, że dorabia na koło pasowe z przodu zębatkę 60-2 i czujnik montuje z przodu. Nigdzie nie mogę znaleźć info jak to rozgryść prawidłowo:( Ktoś może ma jakieś info? Pozdrawiam
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dzisiaj z racji wolnej chwili udało mi się trochę pogrzebać przy V8, głowice prawa i lewa ogólnie bez zastrzeżeń patrząc od góry. Jutro możliwe że już rozbiorę rozrząd aby dostać się finalnie do bloku i cylindrów. Dzisiaj jedynie wziąłem się trochę za kosmetykę części aluminiowych, przepustnicy i listwy paliwowej:)
Wkrótce postaram się wrzucić więcej zdjęć dołu silnika:)
Wkrótce postaram się wrzucić więcej zdjęć dołu silnika:)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
W wolnej chwili wziąłem się w końcu za dalsze rozbieranie ABZ`ta. Całość pracy może mi się mocno skomplikować a to przez to, że zawala mi się garaż. Tzn tylna ściana mi cała popękała w stronę skarpy za garażem no i może być niestety do likwidacji:/ ale wracając....
Ściągnąłem już głowicę puki co z jednej strony aby zobaczyć gładzie cylindrów.
Przy okazji zalaliśmy naftą (tą samą ilością) każdy cylinder.
No i tu mam właśnie małą sprzeczność, bo... zalewając naftą, wypłukuję się nagar z pierścieni, prawda? ale czy jest jakiś czas mniej więcej po jakim nafta powinna przeniknąć? ogólnie rzecz biorąc, nie chciałbym na chwilę obecną rozbierać całego silnika, ale nie wiem czy taka metoda pozwoli mi jakkolwiek sprawdzić szczelność, zważywszy na to, że jednak silnik rozgrzany ma rozprężone od temp pierścienie i wtedy dopiero można zmierzyć ciśnienie. No ale wiadomo ja takiej możliwości puki co nie mam. Ma ktoś fachowe rady w tym temacie?
Drugą rzeczą jaka mnie czeka to pełna obróbka głowic, ponieważ już po wyjęciu da się wyczuć luzy na zaworach wydechowych, ale to akurat nie jest problem:)
I jeszcze jedna rzecz mi pozostała na chwilę obecną o której nie mogę się nigdzie doczytać. Wiem, że sterownik od tego silnika z A8 D2 musi mieć jakoś wyłączoną funkcję immo, aby odpalić autko, gdzie i jak to zrobić?
Pozdrawiam!!!
Ściągnąłem już głowicę puki co z jednej strony aby zobaczyć gładzie cylindrów.
Przy okazji zalaliśmy naftą (tą samą ilością) każdy cylinder.
No i tu mam właśnie małą sprzeczność, bo... zalewając naftą, wypłukuję się nagar z pierścieni, prawda? ale czy jest jakiś czas mniej więcej po jakim nafta powinna przeniknąć? ogólnie rzecz biorąc, nie chciałbym na chwilę obecną rozbierać całego silnika, ale nie wiem czy taka metoda pozwoli mi jakkolwiek sprawdzić szczelność, zważywszy na to, że jednak silnik rozgrzany ma rozprężone od temp pierścienie i wtedy dopiero można zmierzyć ciśnienie. No ale wiadomo ja takiej możliwości puki co nie mam. Ma ktoś fachowe rady w tym temacie?
Drugą rzeczą jaka mnie czeka to pełna obróbka głowic, ponieważ już po wyjęciu da się wyczuć luzy na zaworach wydechowych, ale to akurat nie jest problem:)
I jeszcze jedna rzecz mi pozostała na chwilę obecną o której nie mogę się nigdzie doczytać. Wiem, że sterownik od tego silnika z A8 D2 musi mieć jakoś wyłączoną funkcję immo, aby odpalić autko, gdzie i jak to zrobić?
Pozdrawiam!!!
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U ogarniętego elektryka. U nas koszt takiej operacji to około 250-300 zł.vigo1984sz pisze: I jeszcze jedna rzecz mi pozostała na chwilę obecną o której nie mogę się nigdzie doczytać. Wiem, że sterownik od tego silnika z A8 D2 musi mieć jakoś wyłączoną funkcję immo, aby odpalić autko, gdzie i jak to zrobić?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
vigo1984sz, Jeśli zalejesz wieczorem cylindry rano mozesz porównywać ilość. Jednak lepiej taka operacje robić dopiero jesli zalejesz cylindry nafta spłynie sobie z 2 razy i dopiero zalej do pomiaru. Pozostawienie nafty na kilka dni spowoduje odklejenie pierscieni od rowków tłokowych dzieki czemu bedziesz mieć pewnosć ze pomiar jest zrobiony poprawnie. Pamietaj że pomiar kompresji wykonany na ciepłym silniku nie jest wiarygodny. Pomiar na zimnym z otwartą przepustnicą daje poprawne wartości. W Twoim przypadku naljepiej byłoby zrobić głowice i zmierzyć cisnienia, jednak uważam ze pomiar nafta też nie bedzie zły. Wyłączenie immo to małe piwo i pewnie kilku klubowiczy zrobiłoby Ci to nawet jesli wysłałbys im samego kompa, jesli nie to mam chyba gdzies kontakt na człowieka z rf który to robi, w razie cos moge poszukać.
Swoja drogą to dodam ze te Fałki to strasznie kapryśne sa, nie dziw sie wiec pozniej jak stale bedziesz sie meczył ze czkawkami, zapoconym silnikiem itp...
Swoja drogą to dodam ze te Fałki to strasznie kapryśne sa, nie dziw sie wiec pozniej jak stale bedziesz sie meczył ze czkawkami, zapoconym silnikiem itp...
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dzisiaj zrobiłem test z zegarkiem w ręku. Zalałem do każdego cylindra po 40ml nafty. Po dwóch godzinach na cylindrach 1,2 i 4 widać już było powoli powierzchnie, na 3 nieco więcej nafty pozostało. Całość zeszła z cylindrów po ok prawie równych 4h. Tylko teraz jak to interpretować? Dodam, że poprzednio zalane były benzynką ekstrakcyjną, żeby rozpuścić zaległości nagaru. Wiem, że ilość jest dość mała ale ustawienie cylindrów nieco ogranicza możliwości bo w miarę równo to w V8 nie da się ustawić.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: