Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 gru 2011, 11:20

Filtr powietrza założę dopiero dziś :-P
A filtr paliwa ma niecały rok, wymieniony był w styczniu i jest to ori filtr VW Audi <ok>
A co do dymu, to po wymianie filtra zobaczymy czy jego ilość się zmniejszy, jak nie to będę musiał pobawić się z LDA :roll:
Zauważyłem że pompa z Cromy jest strasznie czuła na obracanie boostpinem :evil:
Gdy obróciłem go tak by szedł najłagodniejszą stroną, to nie szło ruszyć samochodem z miejsca, bo pod obciążeniem nie chciał wkręcać się na obroty, a bez obciążenia wkręcał się okrutnie słabo póki nie osiągnął okolic 2200 obr/min :roll:
Nie wiem co tu jest grane, ale jeśli po zmianie filtra dymu nadal będzie za dużo, to wsadzę do tej pompy boostpin z SB. Zauważyłem, że dymu jest najwięcej wtedy gdy turbosprężarka zaczyna dmuchać, czyli boostpin idzie w dół. Szczególnie na 3cim biegu i wyższych obrotach widać ten efekt, bo na wyższych biegach dymu jest o wiele mniej, ale chyba nadal ciut za dużo :-P

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 11 gru 2011, 16:06

Mabrothrax pisze:Ja na wiosnę pokaże swój, tylko namierzę gdzieś w okolicy hamownie 4x4 :-)

A ja tak z ciekawości też bym pojechał na 4x4 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 11 gru 2011, 17:19

MIODEK pisze:
Mabrothrax pisze:Ja na wiosnę pokaże swój, tylko namierzę gdzieś w okolicy hamownie 4x4 :-)

A ja tak z ciekawości też bym pojechał na 4x4 :mrgreen:
Już w lbn wyczaiłem ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 gru 2011, 17:31

Udało się usunąć dym, teraz tylko czekam na tą elektryczną pompę paliwa :-)
Mam nadzieje, że poprawi ona poranne odpalanie, oraz usunie zamulenie od dołu :roll:
Niestety pompa z Cromy ma taką dziwną przypadłość, że na bezdymnej dawce słabo się wkręca do 2200 obr/min :-?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 11 gru 2011, 17:32

A to nie da rady jakiejś innej pompy załadować? Taka 11mm z ahu?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 11 gru 2011, 17:35

pompy nie da rady, bo jest nastawnikiem poprzez ECU sterowana. Ale glowiczke 11mm mozna by zaszczepic :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 gru 2011, 17:35

Da się, ale w przypadku SBka 11mm to już armata na muchę.
Problemem wszystkich mechanicznych pomp jest zjechana wstępna pompa łopatkowa, dlatego dodaje się elektryczną na niskie ciśnienie żeby wspomóc zmęczoną życiem pompę łopatkową <ok>

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 11 gru 2011, 17:37

Kombinacje alpejskie :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 gru 2011, 17:43

Mabrothrax pisze:Kombinacje alpejskie
Misiu, takie kombinacje są zawsze w TD/TDI :mrgreen: A 11mm da się wyrwać i z TD z roku 1985 <ok> Benzyna i Diesel rządzą się swoimi prawami, taka jest prawda. W benzynie trzeba się znać aby podnieść moc (i chylę czoła przed takimi osobami) oraz w dieslach też. Tu i tu to nie takie hop siup jak myslą przeciwne strony.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 17:48 przez trepek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 11 gru 2011, 17:45

Nie no git. W sumie u mnie też zabawa przednia z tym wszystkim. Tylko koszta hmmm :mrgreen:

Mam nadzieje, że się wszyscy w przyszłym roku gdzieś spotkamy w kraju i pooglądamy własne dzieła :-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 gru 2011, 17:59

Jak w Wielkopolsce albo blisko Wielkopolski coś będzie organizowane, to przyjadę na pewno :-P

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 11 gru 2011, 22:32

pawelrybak15 pisze:Mam nadzieje, że poprawi ona poranne odpalanie
a jak dlugo Ci swiece sie grzeja? bo w moim sb grzeja sie okolo 15sekund, chicalem je wymienic zeby tyle nie czekac, zeby bylo cos w podobe jak w 1z w cabrio, ale mechanik mi powiedzial ze bede mial problemy z odpalaniem, nie wiem ile w tym prawdy ale jednak nie ruszam gowna bo pozniej lubi smierdziec

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 11 gru 2011, 22:39

pawelrybak15 pisze:Jak w Wielkopolsce albo blisko Wielkopolski coś będzie organizowane, to przyjadę na pewno :-P
jak by tak każdy robił to na zlotach by było po kilka osób. Rusz tyłek w końcu :!: :-P

ps miałem rację co do filtra??

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 gru 2011, 22:52

Niki, wymiana filtra nie zmniejszyła dymu prawie wcale, jednak czuć ze auto lepiej jedzie. Dawka mocno zmniejszona, trochę cierpi na tym elastyczność od dołu, ale nadal daje się sprawnie jeździć, a przy tym nie jest za mną czarno. Czekam na pompę elektryczną, mam nadzieję że pomoże.
Kolczat, nie mierzyłem czasu grzania świec, ale bedzie to pewno coś koło 15-20sekund, zależy czy liczyć czas do zgaśnięcia kontrolki, czy pstryknięcia stycznika od świec. TD to nie TDI i zawsze grzeje świece, nawet latem, z tym ze latem moze trochę krócej to trwa. TDI ma to do siebie ze nawet przy -15 st C odpali przy padniętych świecach bez większego problemu, TD juz niestety nie. Wymienić świece zawsze warto jesli się nie jest pewnym co do nich, tylko nie kupuj jakiegoś szajsu w stylu FAI itp, tylko BERU, NGK, albo ostatecznie Bosch. A tak pozatym to od kiedy masz SBka i dlaczego niczym się nie chwalisz? :-P

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 11 gru 2011, 22:58

moj sb pali dobrzew, mam tylko problemy z utrzymaniem pradu, ale powoli ogaraniam temat, pytalem wlasnie o czas do zgasniecia kontrolki bo u mnie nie ma pstrykniecia przekaznika czy co tam pstryka... tdi mi tez swegu czasu nie palil ale to byla wina katu wyprzedzenia zaplonu, z tymi swiecami masz pewnie racje, ja tam sie nie zglebiam w te tematy :mrgreen:
sb mam od sierpnia, na zime kupilem to nie ma sie czym chwalic, tym bardziej ze nie jest on spod znaku czterech kolek :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl