Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 90]Probem z zapalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 18 gru 2011, 21:23

nenolog, dzisiaj nie zdążyłem, przepraszam... Jutro z rana idę! To Ci napiszę!

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 19 gru 2011, 11:03

Spoko nie ma problemu, także czekam :-)

[ Dodano: 2011-12-19, 15:28 ]
wydaje mi się, że znalazłem miejsce gdzie ma być wpięty ten wężyk. Nie jestem na 100% pewny, jak byś sprawdził, czy dobrze jest to podłączone będę wdzięczny. Wszystko zaznaczone jest na fotkach Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 20 gru 2011, 00:23

Ten wężyk to podciśnienie ,jeśli miałeś go nie podpiętego to być może dla tego nie chciał odpalać.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 20 gru 2011, 00:33

Dzięki za info. A powiedz mi jeszcze, czy dobrze mam to podłączone tzn do tej końcówki z poprzednich zdjęć do tego zbiorniczka z dwóch ostatnich fotek?

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 20 gru 2011, 08:29

Powinno być dobrze, ja w NG mam inny zawór, ale sprawdziłem w JN i tam on biegnie od przepustnicy, do tego zaworu. Jak założysz ten wężyk, to wolne obroty powinny spaść.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 20 gru 2011, 14:04

Podłączyłem to tak trzeba i obroty spadły chodź dalej trochę falują. Wyregulowałem talerz tak by nie opierał się o ścianki i luźno opadał i po tej czynności auto nie odpala. Wnioskuje, że przyczyną nieodpalania nie był odpięty wąż. Na 120% jest winny talerz. który opada za nisko. Dokonałem dalszych oględzin przy rozgrzanym silniku odłączyłem czujnik temp. auto gaśnie (nie wiem czy tak ma być).

Moją uwagę zwrócił też wąż, który łączy się z rurką, która wchodzi od spodu do tej gumowej pokrywy. Jest on jakby spłaszczony. Na odpalonym silniku i dodawaniu gazu nie dzieje się z nim nic. Moje pytanie brzmi: czy tak powinno być? Dodaje zdjęcie z tym wężem, na nim widać jak to wygląda: Obrazek

Załączam też filmik, na którym słychać dziwne syczenie przy dodawaniu gazu:
http://www.sendspace.pl/file/09ca1e0b09b5d022019e663

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 21 gru 2011, 00:55

Wąż to odma- lub inaczej odpowietrzenie skrzyni korbowej. A syczenie występuje przez chwilkę, tuż po otwarciu przepustnicy? czy cały czas? Mam do ciebie pytanie czy posiadasz miernik elektroniczny, lub analogowy - taki żeby zmierzyć oporność, napięcie, itp... na Pw wysłałem ci link, sprawdź działanie czujnika temp. Aha i jeszcze jedno czy sprawdzałeś działanie wtryskiwacza rozruchowego?

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 21 gru 2011, 01:22

Syczenie występuję przez chwilę. Niestety nie posiadam miernika elektrycznego, jutro będę u mechanika więc może on by mi sprawdził. Nie sprawdzałem działania wtryskiwacza rozruchowego, jak byś mi powiedział jak to zrobić,to sprawdzę go.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 21 gru 2011, 07:35

Przepraszam, zapomniałem sprawdzić poprzednie... :(

Wąż odmę, też miałem zassaną. Właśnie ostatnio przyszła paczka:
Obrazek

Przypatrz się na zdjęciu jak u mnie zassało:
Obrazek

Koszt nowej, około 300zł... Lub zamiennik plastikowy - 198zł, 2x35zł za gumowe kolanka i dwie opaski... Booooooli..

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 21 gru 2011, 10:00

czyli w takim stanie wąż odmy nie może być?? To jest porażka z tymi cenami :-/

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 21 gru 2011, 12:02

Small3r: Wydaje mi się ze nie potrzebnie kupowałeś drugą odmę,na twoim miejscu wcisnąłbym rurkę pcv o przekroju podobnym do średnicy węża.

[ Dodano: 2011-12-21, 12:08 ]
Nenolog: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=% ... RA&cad=rja

tu masz przykładowy miernik koszt prawie śmieszny a nieraz przyda ci się w aucie. A syczenie może być spowodowane zawirowaniem powietrza wewnątrz kolektora.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 21 gru 2011, 13:10

Miernik zamówiony, jak przyjdzie top się pobawię. Przejechałem parę km dzisiaj i wniosek jest jeden: talerz ustawiony tak by opierał się o ścianki i nie opadał jest złym rozwiązaniem. Co prawda pali ciepły czy zimny, ale zdarza się, że auto nie reaguje na gaz, falują obroty(jak się nagrzeje jest trochę lepiej), jest strasznie mułowaty, nie wykręca się na obroty. Więc tak się jeździć nie da.

Zastanawia mnie jedna rzecz: jak się ma temperatura silnika do talerza? Tzn, na zimnym odpala (gdy talerz jest równo ustawiony, ale trochę poniżej poziomu odpowiedniego), jeździ dobrze ładnie wykręca się itd. Gdy jest ciepły nie odpali. Jaki wpływ temperatura ma na ten talerz? Dodam jeszcze, że gdy jest ciepły i podniosę go trochę to auto pali.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 21 gru 2011, 20:11

Za pomocą czujnika temperatury (tego u góry na króćcu) podawany jest sygnał do sterownika a z niego do wtryskiwacza rozruchowego (zamontowany jest z boku kolektora ssącego, od strony rozdzielacza niebieski i dochodzi do niego przewód paliwowy. Oraz kostka na 2piny.) dodam że ten wtryskiwacz działa tylko gdy silnik jest zimny.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 21 gru 2011, 20:30

Czyli z moim problemu nie ma nic wspólnego, bo u mnie jest kłopot z odpalaniem na ciepłym. Dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 21 gru 2011, 22:42

drumilehu, no niezbyt... normalnie to bym to dorobił z jakiegoś węża, chodzi o to, że ona z dwóch stron ma inną średnice, więc nie było jak. Ja nabyłem za 47zł z włącznikiem termicznym wentylatora. Rura pochodzi od NG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl