Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] popychacze

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 20 lut 2011, 10:26

tak 2tygodnie temu wymieniałem ;-) bo 1 był przytkany i jak mocno przygazowałem na postoju to klekotały :-/ a teraz jest cisza :mrgreen: koszt ok 150-180zł komplet ;-) aha i odrazu jak temat odgrzany zna ktoś dobry sposób na wymianę gumek na zaworach?bez zdejmowania głowicy? bo ja myślałem wyjąć wtryski i jakimś takim urządzeniem przytrzymać zawór żeby nie wpadł do środka :roll: ale że tego nie robiłem to nie chciałem kombinować bo pomyślałem że dobrze by było odrazu wymienić gumki ale nie chciało mi się głowicy zrzucać :roll: bo wiem że można to zrobić :-/

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 20 lut 2011, 10:38

brat to robil te gumki w poprzedniej b3 1.8S bez zdejmowania glowicy, jak bede na garazu to wrzuce fotke jego urzadzenia co zrobil w tym celu
jak to umnie bywa, cyfrowka sie sprzysiegla przeciw mnie, wiec wrzucam zdjecie kogos innego, te urzadzenie mozna rzec ze ma te sama zasade dzialania, tzn jest to tez dzwignia, ten drugi element na zdjeciu to wg wlasciciela zdjecia wkreca on w miejsce od swiecy i pompuje cisnienie z kompresora, aby zawor nie wpadl
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 13:06 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 20 lut 2011, 11:14

gibaj pisze:bo ja myślałem wyjąć wtryski i jakimś takim urządzeniem przytrzymać zawór żeby nie wpadł do środka
Ustawiasz tłok w GMP i nic ci nie wpadnie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 lut 2011, 13:18

Ja w swoim benzyniaku wymieniałem na sznurek.
A w dieslu mniejsza komora spalania więc
tokarka606 pisze:Ustawiasz tłok w GMP i nic ci nie wpadnie.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 lut 2011, 20:53

hm faktycznie :roll: ok dzięki

adrianolkusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
Kontakt:

Post autor: adrianolkusz » 08 mar 2011, 07:57

wczoraj rano na skrzyżowaniu przez kilkanaście sekund nagle zaczeło coś głośno klekotać. Potem ucichło. Popołudniu odpalam pod blokiem mojego zetora i znowu to samo. Pojechałem do mechanika. Posłuchał, i mówi pada popychacz. Najlepsze rozwiązanie to coś a la motodoctor... Nie będę tego lał. Czy rzeczywiście klekot to wina popychaczy :?: Mam tdi na przepływce boscha i nie wiem czy były jakieś różnice jeśli chodzi o popychacze :?: Jaki może być koszt. Mechanior mówił mi że koszt zbyt duży i dlatego powiedział żebym wlał motodoctora.

bobx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 cze 2009, 07:22
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bobx » 08 mar 2011, 08:28

adrianolkusz pisze: Jaki może być koszt. Mechanior mówił mi że koszt zbyt duży i dlatego powiedział żebym wlał motodoctora.
Odpowiedź masz w tym temacie
gibaj pisze:tak 2tygodnie temu wymieniałem ;-) bo 1 był przytkany i jak mocno przygazowałem na postoju to klekotały :-/ a teraz jest cisza :mrgreen: koszt ok 150-180zł komplet ;-) aha i odrazu jak temat odgrzany zna ktoś dobry sposób na wymianę gumek na zaworach?bez zdejmowania głowicy? bo ja myślałem wyjąć wtryski i jakimś takim urządzeniem przytrzymać zawór żeby nie wpadł do środka :roll: ale że tego nie robiłem to nie chciałem kombinować bo pomyślałem że dobrze by było odrazu wymienić gumki ale nie chciało mi się głowicy zrzucać :roll: bo wiem że można to zrobić :-/

adrianolkusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
Kontakt:

Post autor: adrianolkusz » 08 mar 2011, 11:32

czy popychacze mogę wymienić sam :?: druga sprawa. Na necie sprawdzałem koszt popychaczy i natrafiłem na dwie średnice.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 sty 2012, 10:34

Kiedys juz pisałem i pytałem ale nie pamiętam w którym temacie.

Auto ma przejechane x00000km :mrgreen: jak go kupiłem 50tys temu to zalany był mineral. Nie wiem ile na tym jeździł, ale zmieniłem na motula 10w40 a potem na castrola 10w40.
W którymś momencie po zalaniu motula w silniku zaczęło cos stukać. Ewidentnie to coś na górze silnika, więc zakładam że któryś popychacz. Przeczytałem na necie o przypadku że popychacz sie zablokował i silnik na złom :shock:, a ja na tym popychaczu jeżdze już z 30tys :-/ . Postanowiłem więc wymienić popychacze i odrazu uszczelniacze zaworowe.
Co musze wiedzieć żeby to zrobić i czy taki klucz do wymiany uszczelniaczy da się sie gdzieś kupić?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 04 sty 2012, 11:21

Tak jak napisano tutaj podstawiasz tłok pod zawór bądź jedna osoba pistoletem z powietrzem utrzymuje ciśnienie w komorze poprzez otwór wykrecając świece bądź wtrysk, choc polecam to pierwsze rozwiązanie.
dorób sobie taie urządzenie żeby ścisnąć sprężyne i jazda.
Tylko uważaj na te gumki bo nie trudno żeby spadła a potem godzine szukania jej. Lekko na smarze zakłądaj żeby sie kleiły to nie spadna.

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 05 sty 2012, 00:00

Pojechałem do mechanika. Posłuchał, i mówi pada popychacz. Najlepsze rozwiązanie to coś a la motodoctor... Nie będę tego lał. Czy rzeczywiście klekot to wina popychaczy :?: Mam tdi na przepływce boscha i nie wiem czy były jakieś różnice jeśli chodzi o popychacze :?: Jaki może być koszt. Mechanior mówił mi że koszt zbyt duży i dlatego powiedział żebym wlał motodoctora.[/quote]


radzę omijać tego ''mechanika''

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 sty 2012, 00:20

weź mu powiedz żeby sam sobie tego nalał :mrgreen: różnicy w popychaczach nie ma między boshem a pierburgiem ;-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 05 sty 2012, 07:55

ja kupiłem za 150 PLN + uszczelniacz na wałek rozrządu...jeżeli zrobisz to sobie sam to jest to jedyny koszt jaki musisz ponieść....

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 sty 2012, 09:58

Czytam, szukam, i powstaje pytanie, popychacze wymienic jest łatwo, a jak sie ma sprawa trudności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Ma ktoś zdjęcie takiego narzędzia? Na jakiej zasadzie ono działa?

Czy ktoś kto czasem grzebie przy aucie jest w stanie sam wymienić uszczelniacze ?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 05 sty 2012, 10:20

robiłem to własnie kilka tygodni temu..sprawa jest o wiele prostsza niż mogłoby się wydawać,trzeba tylko zrobić sobie narzędzie do rozpinania zamków i kilka innych drobiazgów ....kilka godzin i po sprawie....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl