Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] popychacze

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 sty 2012, 10:44

januszbin pisze:robiłem to własnie kilka tygodni temu..sprawa jest o wiele prostsza niż mogłoby się wydawać,trzeba tylko zrobić sobie narzędzie do rozpinania zamków i kilka innych drobiazgów ....kilka godzin i po sprawie....
Co to są te drobiazgi? Jakie koszty. Wszystkie informacje są cenne <piwo>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 sty 2012, 10:49

Co to są te drobiazgi?
Pewnie soczki chmielowe coby w ustach nie zaschło :mrgreen:

Przydałby się jeszcze klucz do zdejmowania i wkładania gumek.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 05 sty 2012, 11:37

uszczelniacze kosztują chyba 12 pln ...wymieniłem przy okazji uszczelniacz na wałku rozrządu ale nie pamiętam ile kosztował....grosze jakieś...do rozpinania zamków użyłem rurki metalowej uciętej ze starego wkładu przedniego amortyzatora na długość ok 7cm zakończonej plastikowym pierścieniem,który został mi po wymianie przegubów ....rurkę wciskałem kawałkiem płaskownika z z otworami wywierconymi na rozstaw szpilek do mocowania stopek wałka rozrządu....zakręcając nakrętki wciskałem rurkę i w ten sposób rozpinałem zamki,które wyciągałem magnesem neodymowym osadzonym w kawałku rurki,przyrząd kupiony kiedyś w Biedronce :-) bardzo przydatny też przy składaniu całości....wał ustawiony tak jak do wymiany paska rozrządu np....to pierwszy i ostatni tłok podpiera zawory aby nie wpadły do środka,potem obracasz wał o kilka stopni i wtedy masz oba środkowe tłoki w GZP...a uszczelniacze wyjmowałem długimi płaskoszczypcami...osadzałem wstępnie też nimi tylko nie do końca bo można je pogiąć...są dosyć delikatne i trzeba to robić z wyczuciem....

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 sty 2012, 11:47

januszbin super opis. Dziękuje za niego, czy mógłbyś wrzucić fotke tego urządzenia do sciskana sprężyn?
<piwo>

Wiem że musze kupic:
kpl szklanek
kpl uszczelniaczy
uszczelke pod dekiel (wiem że stara jest sztywna i popuszcza olej)
uszczelke na wałek rozrządu

cos jeszcze potrzeba?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 05 sty 2012, 11:49

mógłbym...ale to dopiero po pracy....

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 sty 2012, 11:59

januszbin pisze:mógłbym...ale to dopiero po pracy....

będe bardzo wdzięczny, nie spieszy mi się :-P <piwo>

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 05 sty 2012, 12:03

Rurka ma mieć taką średnicę abyś mógł tam włożyć np.taki magnes aby wyciągnąć te zamki i potem je włożyć z powrotem ,jej długość też musisz dopasować bo jeżeli będzie zbyt krótka to nie rozepniesz zamka a jeżęli zbyt długa to nie założysz tego płaskownika na szpilki...płaskownik nie może być szerszy jak ok 2cm bo będzie zasłaniał otwór w rurce...co do zakupów to wymieniłeś wszystko co potrzebne jest do wymiany...poza tym chyba wiesz że trzeba zdjąć koło pasowe wałka rozrządu,od tego nalezy zacząć po zdjęciu pokrywy zaworów, ustawieniu i zablokowaniu koła pompy wtryskowej...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 sty 2012, 12:16

Już po wymianie. Ale nie wiem czy się cieszyć :-/ wg etki były dwa rodzaje rozmiarów uszczelniaczy, nie jestem pewny który dostałem w sklepie.
Oby nie trzeba było rozbierać jeszcze raz <buu>
Po zdjęciu uszczelniacza starego zakładałem nowy do oporu, czy on powienien tam wejść na prowadnice zaworu czy tylko do niej się dosunąć :?: :-?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 10 sty 2012, 12:21

wchodzi na prowadnicę ....z lekkim oporem na początku ale trzeba go lekko puknąć aby wszedł do końca

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 sty 2012, 12:24

januszbin pisze:wchodzi na prowadnicę ....z lekkim oporem na początku ale trzeba go lekko puknąć aby wszedł do końca
<mur> o k..a, ciekawe ile teraz bedzie oleju brał <buu>

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 10 sty 2012, 12:46

u mnie była znaczna różnica..przed brał ok setki na tysiąc a teraz to może idzie setka na trzy tysiące...bo mam jeszcze wycieki na wale między skrzynią a silnikiem

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 sty 2012, 12:59

Moje auto kiedyś jezdziło na mineralu i uszczelniacze były twarde. Wymieniałem "szklanki" wiec chciałem za jednym razem wymienić uszczelniacze, i się okazuje ze jeszcze raz trzeba będzie rozbierać.

Oleju brało mi 1-1,5 na 10tys.
W sklepie gość dał mi uszczelniacze (elring -16zł/kpl) ale nic nie pytał.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 10 sty 2012, 15:02

dla wnikajacych jak by ktos chcial sam sie bawic w wymiane uszczelniaczy



robione na innym silniku ale napewno przyda sie co i jak

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 sty 2012, 17:52

spiczi pisze:Już po wymianie. Ale nie wiem czy się cieszyć :-/ wg etki były dwa rodzaje rozmiarów uszczelniaczy, nie jestem pewny który dostałem w sklepie.
w 1Z trzonki zaworów miały 8mm i innych nie było, te 7mm były dopiero chyba po 99r i były w niektórych nowszych AHU, itp.

także do naszych pasuje Erling <ok> ja przy wymianie miałem tylko jeden problem, a dokładnie z wyjęciem starych bo nie miałem czym ich ściągnąć ale sobie poradziłem :mrgreen:

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 20 kwie 2012, 17:16

Witam Was.Mam zamiar wymienić uszczelniacze i szklanki,zamówiłem już uszczelniacze Elring i szklanki Ina,i mam pytanie do Was,co tam przy okazji jeszcze wymienić,wiem że jeszcze uszczelniacz wałka rozrządu,ale jakiej firmy najlepiej i co jeszcze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl