Co to są te drobiazgi? Jakie koszty. Wszystkie informacje są cennejanuszbin pisze:robiłem to własnie kilka tygodni temu..sprawa jest o wiele prostsza niż mogłoby się wydawać,trzeba tylko zrobić sobie narzędzie do rozpinania zamków i kilka innych drobiazgów ....kilka godzin i po sprawie....
[b4 1Z] popychacze
uszczelniacze kosztują chyba 12 pln ...wymieniłem przy okazji uszczelniacz na wałku rozrządu ale nie pamiętam ile kosztował....grosze jakieś...do rozpinania zamków użyłem rurki metalowej uciętej ze starego wkładu przedniego amortyzatora na długość ok 7cm zakończonej plastikowym pierścieniem,który został mi po wymianie przegubów ....rurkę wciskałem kawałkiem płaskownika z z otworami wywierconymi na rozstaw szpilek do mocowania stopek wałka rozrządu....zakręcając nakrętki wciskałem rurkę i w ten sposób rozpinałem zamki,które wyciągałem magnesem neodymowym osadzonym w kawałku rurki,przyrząd kupiony kiedyś w Biedronce bardzo przydatny też przy składaniu całości....wał ustawiony tak jak do wymiany paska rozrządu np....to pierwszy i ostatni tłok podpiera zawory aby nie wpadły do środka,potem obracasz wał o kilka stopni i wtedy masz oba środkowe tłoki w GZP...a uszczelniacze wyjmowałem długimi płaskoszczypcami...osadzałem wstępnie też nimi tylko nie do końca bo można je pogiąć...są dosyć delikatne i trzeba to robić z wyczuciem....
Rurka ma mieć taką średnicę abyś mógł tam włożyć np.taki magnes aby wyciągnąć te zamki i potem je włożyć z powrotem ,jej długość też musisz dopasować bo jeżeli będzie zbyt krótka to nie rozepniesz zamka a jeżęli zbyt długa to nie założysz tego płaskownika na szpilki...płaskownik nie może być szerszy jak ok 2cm bo będzie zasłaniał otwór w rurce...co do zakupów to wymieniłeś wszystko co potrzebne jest do wymiany...poza tym chyba wiesz że trzeba zdjąć koło pasowe wałka rozrządu,od tego nalezy zacząć po zdjęciu pokrywy zaworów, ustawieniu i zablokowaniu koła pompy wtryskowej...
Już po wymianie. Ale nie wiem czy się cieszyć wg etki były dwa rodzaje rozmiarów uszczelniaczy, nie jestem pewny który dostałem w sklepie.
Oby nie trzeba było rozbierać jeszcze raz <buu>
Po zdjęciu uszczelniacza starego zakładałem nowy do oporu, czy on powienien tam wejść na prowadnice zaworu czy tylko do niej się dosunąć :?:
Oby nie trzeba było rozbierać jeszcze raz <buu>
Po zdjęciu uszczelniacza starego zakładałem nowy do oporu, czy on powienien tam wejść na prowadnice zaworu czy tylko do niej się dosunąć :?:
Moje auto kiedyś jezdziło na mineralu i uszczelniacze były twarde. Wymieniałem "szklanki" wiec chciałem za jednym razem wymienić uszczelniacze, i się okazuje ze jeszcze raz trzeba będzie rozbierać.
Oleju brało mi 1-1,5 na 10tys.
W sklepie gość dał mi uszczelniacze (elring -16zł/kpl) ale nic nie pytał.
Oleju brało mi 1-1,5 na 10tys.
W sklepie gość dał mi uszczelniacze (elring -16zł/kpl) ale nic nie pytał.
w 1Z trzonki zaworów miały 8mm i innych nie było, te 7mm były dopiero chyba po 99r i były w niektórych nowszych AHU, itp.spiczi pisze:Już po wymianie. Ale nie wiem czy się cieszyć wg etki były dwa rodzaje rozmiarów uszczelniaczy, nie jestem pewny który dostałem w sklepie.
także do naszych pasuje Erling <ok> ja przy wymianie miałem tylko jeden problem, a dokładnie z wyjęciem starych bo nie miałem czym ich ściągnąć ale sobie poradziłem :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów