[AAH] Wpływ temperatury powietrza na osiągi
[AAH] Wpływ temperatury powietrza na osiągi
Witjacie
Pytanie jak w temacie - jaka temperatura powietrza zapewnia jak najlepsze jego mieszanie z paliwem (PB)? I przez to jak sie można domyślać najlepsze osiągi i spalanie?
Pytam w kontekscie przebudowy filtra powietrza i sensu pozostawienia fabrycznej klapki w filtrze, puszczającą cieple powietrze z okolic kolektora wydechowego. Z tego co się orientuję powietrze w dolocie powinno miec jak najniższą temperaturę bo jego masa jest największa, ale jak to się ma do mieszania z paliwem? Czy jest jakieś optimum temperatury?
Pytanie jak w temacie - jaka temperatura powietrza zapewnia jak najlepsze jego mieszanie z paliwem (PB)? I przez to jak sie można domyślać najlepsze osiągi i spalanie?
Pytam w kontekscie przebudowy filtra powietrza i sensu pozostawienia fabrycznej klapki w filtrze, puszczającą cieple powietrze z okolic kolektora wydechowego. Z tego co się orientuję powietrze w dolocie powinno miec jak najniższą temperaturę bo jego masa jest największa, ale jak to się ma do mieszania z paliwem? Czy jest jakieś optimum temperatury?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:48 przez tower, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie. To jeszcze zależy, bo np wydawać mogłoby się, że w zamgleniu powinno być najlepiej a nie zawsze tak jest. Oprócz temperatury istotne jest chyba jeszcze ciśnienie atmosferyczne.
Wpływ wilgotności odczuwałem na TD i obecnie równie dobrze na TDI. Benzyną jeszcze za mało jeżdzę, żeby cokolwiek zauważyć.
Wpływ wilgotności odczuwałem na TD i obecnie równie dobrze na TDI. Benzyną jeszcze za mało jeżdzę, żeby cokolwiek zauważyć.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
bo sa poje....Labiel pisze:Wcale nie prawda. Znam takie osoby które kupują auta z potężnymi silnikami po to żeby później stały bo nie stać ich na jazdę tym autem. Przy świrują jedynie raz na miesiąc i tyle mają uciechy z auta.speckom pisze:jak kogos stać na takie auto to nie liczy sie ze spalaniem
ja tam u siebie nie zauwazylem wiekszej roznicy w mocy... chociaz moze dlatego ze nie mialem jeszcze przyjemnosci jezdzic b4 jak jest 25+
chociaz spalanie tak jakby troszke mniejsze bylo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
U mnie w ABC różnica jest odczuwalna i to znacznie ale niestety jest wtedy mgła i nie można tego wykorzystać, co do zimnego powietrza też jest mała różnica (chociaż bardziej czuje spadek mocy przy wysokich temperaturach właśnie >+25 jakie zdażaja sie na mieście)Labiel pisze:A nie wiem czy zwróciliście uwagę jeszcze na jedną rzecz, czy przy wilgotnej pogodzie auto nie pracuje wam lepiej? Przy PB tego już tak bardzo nie widzę, ale jak miałem TD to przy wilgotnej pogodzie, czy deszczu silnik pracował o wiele fajniej.
z naukowego punktu widzenia wszystko sie zgadza zimne powietrze jest gęstsze tzn że w tej samej zassanej przez silnik objętośći powietrza znajduje się więcej tlenu, a im jest go wiecej tym gwałtowniejsze spalanie
para wodna też zagęszcze powietrze i dodaje dużo tlenu do zasysanej mieszanki w dodatku znajdue się w niej wodór, który jest dodatkowow wybuchowy. Czytałem że podczaas II wojny w samolotaach montowano wtrysk pary wodnej który był wykorzystywany prz gwałtownych nawrotać aby dodać ok 25% procent mocy <ok>