Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Wpływ temperatury powietrza na osiągi

Wszystko co tyczy się silników V6
tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

[AAH] Wpływ temperatury powietrza na osiągi

Post autor: tower » 23 gru 2011, 22:39

Witjacie

Pytanie jak w temacie - jaka temperatura powietrza zapewnia jak najlepsze jego mieszanie z paliwem (PB)? I przez to jak sie można domyślać najlepsze osiągi i spalanie?

Pytam w kontekscie przebudowy filtra powietrza i sensu pozostawienia fabrycznej klapki w filtrze, puszczającą cieple powietrze z okolic kolektora wydechowego. Z tego co się orientuję powietrze w dolocie powinno miec jak najniższą temperaturę bo jego masa jest największa, ale jak to się ma do mieszania z paliwem? Czy jest jakieś optimum temperatury?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:48 przez tower, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 24 gru 2011, 23:20

im zimniej tym lepszy but.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2012, 18:59

im zimniej tym lepszy but.
Dokładnie. W PB może nie jest to tak bardzo odczuwalne jak w TD/TDi.

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 08 sty 2012, 19:15

Labiel pisze:
im zimniej tym lepszy but.
Dokładnie. W PB może nie jest to tak bardzo odczuwalne jak w TD/TDi.
chyba ze jest to doładowane PB :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2012, 19:21

Ja tam na przykład czuję różnicę przy niskich temperaturach <ok>

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 08 sty 2012, 19:37

oj czuć czuć różnice :mrgreen: nawet w LPG :lol:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2012, 21:53

A nie wiem czy zwróciliście uwagę jeszcze na jedną rzecz, czy przy wilgotnej pogodzie auto nie pracuje wam lepiej? Przy PB tego już tak bardzo nie widzę, ale jak miałem TD to przy wilgotnej pogodzie, czy deszczu silnik pracował o wiele fajniej.

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 08 sty 2012, 22:02

Dokładnie. To jeszcze zależy, bo np wydawać mogłoby się, że w zamgleniu powinno być najlepiej a nie zawsze tak jest. Oprócz temperatury istotne jest chyba jeszcze ciśnienie atmosferyczne.

Wpływ wilgotności odczuwałem na TD i obecnie równie dobrze na TDI. Benzyną jeszcze za mało jeżdzę, żeby cokolwiek zauważyć.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 09 sty 2012, 07:26

to nie lepiej sobie kupic jakiegos autka typu 400km/500nm i tam czy ciepło czy zimno to caly czas but :) :evil:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2012, 12:41

speckom pisze:to nie lepiej sobie kupic jakiegos autka typu 400km/500nm i tam czy ciepło czy zimno to caly czas but :) :evil:
I od razu swoją prywatną stację benzynową.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 09 sty 2012, 13:22

jak kogos stać na takie auto to nie liczy sie ze spalaniem :) ale to OT

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2012, 13:39

speckom pisze:jak kogos stać na takie auto to nie liczy sie ze spalaniem :)
Wcale nie prawda. Znam takie osoby które kupują auta z potężnymi silnikami po to żeby później stały bo nie stać ich na jazdę tym autem. Przy świrują jedynie raz na miesiąc i tyle mają uciechy z auta.

Awatar użytkownika
Baraccus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 18:02
Lokalizacja: Rybno

Post autor: Baraccus » 09 sty 2012, 18:19

Labiel pisze:
speckom pisze:jak kogos stać na takie auto to nie liczy sie ze spalaniem :)
Wcale nie prawda. Znam takie osoby które kupują auta z potężnymi silnikami po to żeby później stały bo nie stać ich na jazdę tym autem. Przy świrują jedynie raz na miesiąc i tyle mają uciechy z auta.
bo sa poje.... ;-)

ja tam u siebie nie zauwazylem wiekszej roznicy w mocy... chociaz moze dlatego ze nie mialem jeszcze przyjemnosci jezdzic b4 jak jest 25+

chociaz spalanie tak jakby troszke mniejsze bylo

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 10 sty 2012, 12:34

Labiel pisze:A nie wiem czy zwróciliście uwagę jeszcze na jedną rzecz, czy przy wilgotnej pogodzie auto nie pracuje wam lepiej? Przy PB tego już tak bardzo nie widzę, ale jak miałem TD to przy wilgotnej pogodzie, czy deszczu silnik pracował o wiele fajniej.
U mnie w ABC różnica jest odczuwalna i to znacznie ale niestety jest wtedy mgła i nie można tego wykorzystać, co do zimnego powietrza też jest mała różnica (chociaż bardziej czuje spadek mocy przy wysokich temperaturach właśnie >+25 jakie zdażaja sie na mieście)

z naukowego punktu widzenia wszystko sie zgadza zimne powietrze jest gęstsze tzn że w tej samej zassanej przez silnik objętośći powietrza znajduje się więcej tlenu, a im jest go wiecej tym gwałtowniejsze spalanie

para wodna też zagęszcze powietrze i dodaje dużo tlenu do zasysanej mieszanki w dodatku znajdue się w niej wodór, który jest dodatkowow wybuchowy. Czytałem że podczaas II wojny w samolotaach montowano wtrysk pary wodnej który był wykorzystywany prz gwałtownych nawrotać aby dodać ok 25% procent mocy <ok>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3796
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 sty 2012, 12:37

wtrysk wody i tak się wykorzystuje i teraz, są nawet do naszych silników aplikacje, tylko żeby to wykorzystać, trzeba mieć turbinę, bo korzyści wtedy są najbardziej widoczne i dodać potrafią i po 100 KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga