Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 sty 2012, 01:20

arwam pisze:trepek, dzięki to i parę fotek z moich zbiorów wzbogaconych o poszukiwania paru rzeczy poskutkowały tym że wiem już jak podpiąć wskaźnik ciśnienia oleju i i uruchomiłem czujnik temp na tablicy rozdzielczej. teraz potrzebuje jeszcze info w którym miejscu oryginalnie był umieszczony czujnik temperatury oleju żeby wiedzieć w której części okablowania szukać odpowiedniej żyłki
W silnikach 5 cylindrowych tak jak w silnikach 4 cylindrowych, czyli:

Obrazek

Z tyłu głowicy 12/18 czujnik temp oleju. 12 - zaślepka, 18- czujnik.

Awatar użytkownika
grU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: grU » 11 sty 2012, 01:23

Sądząc po zapale, że jednak na 115 seryjnych koniach na pewno się nie skończy. W Polsce z tego co kojarze, najmocniejsza taka jednostka osiągnęła coś około 245 koni / 580 nm ale nie mam pewności. Ogólnie już dużo miałem styczności z tymi silnikami i powiem, że na prawdę są fajne, lecz już mają swoje lata i jednak trzeba wsadzić nieco pieniędzy jeśli chce się modzić. Również trzymam kciuki i powodzenia! <ok> <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 sty 2012, 20:26

osprzęt poza turbem i pompą będzie seria. także tylko do granic dymienia bo to ma być auto do jazdy na codzień.

po za tym kręcenie TDI to za droga sprawa bo na dzień dobry blokować mnie będą wtryskiwacze.
czyli do granicy dymienia przy jakichś 1,5-1,7bara jeśli tyle GT2052V przżyje na silniku 2.5 bo na 1.9 nie powiem że spoko sobie radziła tylko że tam denerwujące jest to że sobie nie bardzo radzi z ilością spalin wytworzonej przez podrasowaną pompę 11mm.

bardziej będę celował w moment obrotowy który pozwoli na bezstresowe poruszanie się niż w jakąś kosmiczną moc.

poprostu nie mogę się doczekać konca roboty żeby wziąć się wreszcie za golfa...



w golfie mogę sobie pozwolić na zasłonę dymną a tu nie

i żeby mi moca nie powszedniała to będize jedno auto do jazdy na co dzień słabe a drugie dla frajdy z jazdy mocna.choć i tak bardzo żadko będzie moc wykorzystywana

z nowszych wiadomości to właśnie przywiozłem skrzynię od passata B5 1.9TDI o symbolu DHL.
powinna pasować...

nie mogę się jutra doczekać.
a w razie gdyby po swapie znalazł się ktoś chętny na wypróbowany komplet na swapa, to może wtedy zasiądzie albo 2.0TD albo 2.4TD <nunczako>

poprostu pośredni wtrysk to jest to ;-) to jest
TDI for citisens <piwo>

trepek, dzięki czyli już wiem że mam pomieszane wskaźniki.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 sty 2012, 21:06

no to skrzynia już sobie siedzi ładnie. jak ktoś chce to starą mogę oddać po taniości ewentualnie mile widziana zamiana na pompę VACu i przewód olejenia turbiny 2.5TDI

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 sty 2012, 18:11

A oryginalnie silniki ATT jakie miały wtryski ? (bo wiem że AEL ma 0.210) arwam, to byś wstawił 0.216 i do 200Km/440Nm można skręcić <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 13 sty 2012, 20:04

jak się nie mylę to chyba takie jak w 1Z'cie szczerze to widzę że każdy mnie to w przypadku audi chce zmotywować do dużych mocy ale sprzęgła nie przeskoczę bo to wydatek 1000zł a ostatnie z golfa od wyjazdu z garażu do momentu pierwszego poślizgu który je natychmiast załatwił przeżyło aż 2 godz.

szkoda że tak nie motywujecie do działań z golfem :-?

nie chcę w tym aucie powtórki, bo w zapasie mam tylko 228mm

zresztą koszt 5x216 to około 2000zł
póki co to mnie nie stać a te co mam wtryskiwacze są w stanie bdb

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 sty 2012, 00:28

arwam, Teraz to na spokojnie zrób tego swapa i się niczym nie martw ;-) a w przyszłości co będziesz chciał to zmodzisz :mrgreen: a motywuję Cię do solidnego moda, bo nie wiele osób takie silniki dobrze zmodyfikowała, w polsce jest zbyt dużo użytkowników A6 2.5TDi r5 którzy nie wiedzą jak cokolwiek zmodyfikować na lepsze. A z własnego doświadczenia wiem że jest to jeden z lepiej zrobionych silników (dużo lepiej od 1z i AFN) ma bardzo duży potencjał. Kuzyn ma A6 2.5tdi 140KM Quattro i chodzi pięknie.. ale namawiam go przynajmniej do chipa na 170/340 Ale też wiem że modzenie tych silników jest dużo droższe.. niestety. :roll:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 14 sty 2012, 00:57

Arwan tak sobie śledze twoj temat. Masz chłopie pojecie o TDI ale czemuś uparł sie na mTDI?? Tego nie wiem?? Skoro podłączenie wiązki to raptem 3 przewody. :-?

O sprzęgło nie masz się co martwić bo łatwo z używki dorwać sensowne i mocne.

Jeżeli bardzo mocno jesteś uparty na ten silnik i wieksze moce co w ośce to bzdura i jeszcze jako daily driver. Zrób porządnie raz i dobrze.

Z AEL niedrogo można fajnie pogrzebać ale wystarczy troche poszukać. Najwięcej daje konwersja na osprzęt z AXG i juz masz 150 ps i sterowanie geometria zakładasz GTB 20xx i 200 pęka samym softem.

A i tak wolał bym to wsio sprzedać i wsadzić 1.9 PD Taniej i szybciej i mocniej.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 sty 2012, 05:56

chmiel25 pisze: Masz chłopie pojecie o TDI ale czemuś uparł sie na mTDI??
dlatego że łatwiej i taniej wyjdzie mi zbudować pompę do niego niż szukać wiązki i ECU oraz reszty osprzętu. po drugie taki silnik będzie bardziej ekonomiczny niż zwykłe TDI. wiem bo miałem już wcześniej jedno M-TDI i gdybym powiedział Ci przy jakiej jeździe ile to paliło to byś mnie wyśmiał, tak jak wyśmiewacie Visiona jak wam mówi że pali mniej niż4l w trasie. mój tylko po mieście miał trochę większe zużycie niż ori TDI, ale dziś już wiem z czego to wynikało.

chmiel25 pisze:Jeżeli bardzo mocno jesteś uparty na ten silnik i wieksze moce co w ośce to bzdura i jeszcze jako daily driver.
na duże moce to mam golfa i już nie długo będzie w ośce, bo takie efekty:


to mnie średnio cieszą choć świadczy to że auto ma potencjał, skoro na trójce zrywa trakcje.

chmiel25 pisze:Z AEL niedrogo można fajnie pogrzebać ale wystarczy troche poszukać. Najwięcej daje konwersja na osprzęt z AXG i juz masz 150 ps i sterowanie geometria zakładasz GTB 20xx i 200 pęka samym softem.
a tak założę GT2052V i pokręcę śrubkami i na co dzień jakieś 170KM powinno wystarczyć ale jeśli będzie miało ochotę rwać trakcję jak w golfie to zostanie to skorygowane.
turbin się sporo przez moje ręce przewija także z innym turbem nie będzie problemu.
co do wtrysków jak sie trafi okazja to się zmieni ale nie bedę w to auto zbytnio inwestował przynajmniej do czasu aż golf zostanie ukończony.
to auto ma być do spokojnej jazdy i nie ma być tak mocne i szybkie jak gofl bo inaczej znów nie będę sobie umiał powiedziećdość i znów trzeba będzie zakasać rękawy i wziąć się za dłubanie w golfie, a tam potencjał jest ograniczony,
chmiel25 pisze:A i tak wolał bym to wsio sprzedać i wsadzić 1.9 PD Taniej i szybciej i mocniej.
nie wiem czy dostaniesz nawet goły słupek od PD za 400zł bo ja za tyle kupiłem silnk ze skrzynią z tym że niestety skrzyni od C4 nie wykorzystam ponieważ jej gabaryty powodują konieczność rezania podłogi.
wołałem dołożyć 250zł i zakupić skrzynię od kolegi z forum DHL.

wiem, wiem krótka...

doliczyć przeguby i chłodnicę to zamknę się w kwocie 1000zł dodaktowych kosztów nie licząc rozrządu bo to w każdym aucie i tak trzeba zrobić i przy każdym Swapie bo ja za grosz nigdy poprzedniemu właścicielowi nie wierzeco do rozrządu.
do tego turbo przełożone z golfa bo do golfa narazie pójdzie z z CAHA zdobyte za 200zł i golf się na tym poturla ażuda mi się dopasować duże turbo na WG.
słowem całkowity koszt swapa u mnie nie przekroczy 2000zł wątpię abyś za te pieniądze dostał komplet na swapa PD. no chyba że masz dojście do tak takich częście jak mi tu się trafiło. bo od tamtej pory nie trafił się drugi taki motorek.



brabus124 pisze: Kuzyn ma A6 2.5tdi 140KM Quattro i chodzi pięknie.. ale namawiam go przynajmniej do chipa na 170/340 Ale też wiem że modzenie tych silników jest dużo droższe.. niestety.
wiem że te silnki mają ogromny potencjał bo przede wszystkim są silnikami krótko skokowymi i można wyżej kręcić niż 1.9 choć nadal głównym ograniczeniem jeśli chodzi o awarie jest układ wtryskowy który przy większych obrotach po prostu się rozleci.

ale mają też za to jedną wadę silników krótko skokowych, słabsze podpory wału korbowego, tzn może nie tyle są słabsze co w silnikach długo-skokowych ale ta sama podpora pęknie przy mniejszym momencie obrotowym niż w silniku długo-skokowym, bo siła wywierana na korbowód i podporę wału mus być znacznie większa niżw przypadku długoskokowca, co wynika z prostej kinematyki.
zaletą są mniejsze straty wewnątrz silnika.

a co do wyboru silnika pięcio cylindrowego a cztero to jako do auta do jazdy na codzień lepszym rozwiązaniem będzie pięcio cylindrówka którą na mrozach bedzie łatwiej odpalić, będzie mniej wysilona, a wiec i bardziej niezawodna, a dwa większy silnik nie musi oznaczać wcale większego zużycia,
wiem to bo miałem wcześniej w golfie jeszcze przed pierwszym sławetnym AAZ'em JR'a, JP'ka uturbionego który w innym aucie notabene jeździ bezawaryjnie do dziś, a nie stoi w miejscu.
i miałem jeszcze SB :mrgreen: po AAZ'cie było M-TDI na bazie 1Z'a i teraz znów TD na bazie TDI bo z niego pochodzi układ korbowy( wał i korby0 oraz blok. z TD oprócz wtryskiwaczy jest tylko głowica i tłoki.
całość dodatkowo odprężona do granicy gorszego rozruchu w obecnych temp ( palić pali na dotyk ale dość mocno przebiera na zimnym przez jakieś pół minuty) to w połączeniu z GT2052V i pompą 11mm daje moment skutecznie wykończający przy pierwszym bucie sprzęgło od VR'a jeśłi mocniej się podleje paliwkiem i dmuchnie nico więceej do 1.7bara.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 14 sty 2012, 09:53

arwam pisze:ale mają też za to jedną wadę silników krótko skokowych, słabsze podpory wału korbowego, tzn może nie tyle są słabsze co w silnikach długo-skokowych ale ta sama podpora pęknie przy mniejszym momencie obrotowym niż w silniku długo-skokowym, bo siła wywierana na korbowód i podporę wału mus być znacznie większa niżw przypadku długoskokowca, co wynika z prostej kinematyki.
zaletą są mniejsze straty wewnątrz silnika.
Dokladnie tak, tylko dodaj, ze dol silnika AAT i AEL baaardzo sporo sie rozni od siebie w kwestii wytrzymalosci :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 sty 2012, 12:08

mrozoo pisze:Dokladnie tak, tylko dodaj, ze dol silnika AAT i AEL baaardzo sporo sie rozni od siebie w kwestii wytrzymalosci :mrgreen:
tak ? tego nie wiedziałem :-? wyjaśnij trochę jaka tam jest różnica ?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 sty 2012, 13:37

mrozoo pisze:Dokladnie tak, tylko dodaj, ze dol silnika AAT i AEL baaardzo sporo sie rozni od siebie w kwestii wytrzymalosci
tego nie wiem bo w tych silnikach nigdy nie ryłem


a skoro mowa o wytrzymałości to pewnie na korzyść AAT ? :-D
dobra już nie zrzędzę, kończę kawę, napój co dodaje skrzydeł i idę do garażu dłubać dalej

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 sty 2012, 14:19

arwam pisze:co dodaje skrzydeł i idę
Po co chodzić jak można latać? :-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 sty 2012, 17:26

jak zwykle musi być pod górę. okazuje się że wieloklin wewnętrzny przegubów 130mm nie pasuje na wielokin na półosiach. potrzebne są półosie zaopatrzone w przeguby 130mm lub same ółosie bez przegubów jeśli to co mam spasuje. :evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 14 sty 2012, 19:01

arwam pisze:tego nie wiem bo w tych silnikach nigdy nie ryłem


a skoro mowa o wytrzymałości to pewnie na korzyść AAT ?
niestety na korzyść AEL, roznia sie bankowo korbowodami i bodajże wałem :->

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl