Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 PM] Zwiększenie mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 14 lip 2010, 08:12

Z lpg nie jest tak zle. Jezdze i niemam zalu. Gaz mi kupil to drugie auto i zrobil ze to pierwsze jest darmowe, tylko przez to roznice w cenie z benzyna. Jako ze auto bedzie na lpg to pozniej bede mogl sobie pozwolic i na webasto i nacaraudio.
Auto napewno bedzie przystosowane na gaz. Mozliwe jeszcze lekkie planowanie glowicy aby doprezyc. Gdzies znalazlem ze dobrym rozwiazaniem jest wylanie podgrzewacza kollektora, gdyz to sprawia ze gazu popada mniej do komory spalania.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 27 gru 2010, 20:20

Silnik DZ miał ostrzejszy wałek i większe zawory i zasilany był wielopunktem, podobnie jak jego odpowiedniki w Golfach GTI czyli 1,8 112KM.
Czy wtrysk jednopunktowy który był w silnikach 90KM dałby radę zapewnić wystarczajaco dużo paliwa do takiego silnika 112KM zamiast wielopunkta ? Chodzi mi o przerzucenie głowicy z wersji 112KM z Audi albo z Golfa ale zachowanie jednopunkta. Wiadomo że musiałbym wymienić głowicę z mocniejszego silnika wraz z wałkiem, zaślepić miejsce na 4ry wtryski, ale czy musiałbym zmieniać resztę osprzętu typu komputer na inny ?

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 10 kwie 2011, 13:49

Zmodyfikowałem już swój silniczek, zostało tylko wyprobować go w czasie jazdy.
Były zdjęte wszystkie nierówności w kanałach, także zwiększono komorę spalania. Wałek rozrządu od 3a a na dodatek Dotarcie zaworów. Nowe świece.
Zmieniłem także wylot. Kolektor od 3a i ewentalnie przechodzi w dwurorke, ktora dopiero przy katalizatorze przechodzi w jedną rurę.

Silnik pracuje lecz by zaprowadzić trzeba dość dużo pracować pedałem akceleratora. Jak brat skończy z przewodami, to będzie relacja z jazdy próbnej.

Zapomniałem dodać, że głowica była lekko splanowana (Oczywiście tylko tyle aby zabrać nierówności)

Kolektor nie ma miejsca na lambdę (Zamontowałem przed katalizatorem, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie ponieważ lambda jes bez podgrzewania). Jak ktoś ma jakieś pomysły jak uporać się z tym problemem to proszę o porady.

zamojski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:07

Post autor: zamojski » 20 kwie 2011, 21:19

GerB3, może i paliwa by dał ale powietrza braknie. Po to jest większa przepustnica a nawet przepustnice żeby tlenu nie brakło. ramzes13, sonda nie grzana w ogóle nie będzie chodziła albo źle. Kup sondę podgrzewaną a grzanie podłącz na przekaźniku od pompy paliwa lub cewki zapłonowej.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 22 kwie 2011, 16:34

Podgrzewana lambde mam uzywke, poprobuje ja podloczyc.
A moze ktos ma doswiadczenie robieniem dziury na sonde w kollektorze zeliwnym?

zamojski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:07

Post autor: zamojski » 22 kwie 2011, 20:32

Tam niby jest odlew gdzie można na wiercić otwór. Silniki 1.6 w vw golf 4 typu chyba aft miały taki kolektor z sondą.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 30 wrz 2011, 21:30

Silnik juz po modyfikacjach. Latwiej wkreca sie, i juz od 2,5 latwo nabiera obroty.
Bylo warto <ok>
Tylko problem z spalaniem narazie instalaca lpg 2 generacji i 12l lpg na 100km, co prawda jeszcze nie byla regulowana.

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 09 sty 2012, 01:44

chcial dołaczyc do tematu i zadac kilka pytan odnosnie wałków rozrządu bo piszecie ze dobry by byl od silnika 3A a np od abk by nie pasował ? nie jest on tez ostrzejszy od tego co jest w PM ?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 10 sty 2012, 22:25

Wałki z 3A,SD,ABK,AAD,DZ są takie same, głowice również. Polecam zmienić od razu głowicę ze względu na większe kanały ssące.

GerB3, Wprowadziłem, któreś z powyższych modyfikacji ? Jakie wrażenia ?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 10 sty 2012, 22:41

Wprowadziłem to:
- przyspieszenie zaplonu o 4-8st.
- modyfikacje wydechu

I wrażenia takie ze o wiele lepiej reaguje na gaz, i dzięki skrzyni AKM jeździ bardzo fajnie. Filmik już dawałem jak jeździ, myśle że da się na tej skrzyni i tylko z tymi zmianami zejsc z tych niby seryjnych 12s do 11, w kazdym razie bardzo fajnie jeździ.

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 11 sty 2012, 01:34

a wyminial ktos juz te wałki ? bo np. w moim poprzednim aucie GOLF II 1.6 włożyłem głowice od pelnego wtrysku razem z nim i powiem ze mial kopa przez wieksze zawory i wogole wydech itd. ale jakie sa oznaczenia w audi tamten z ktorego bralem glowice to bylo 1.8 107km jest odpowiednik tego silnikaw audi ? aha i jak jest z glowicami od audi 100 bo stoi taka sobie z duzym silnikiem na mono u mnie na zlomie

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 14 sty 2012, 16:19

Moim zdaniem nie ma sensu inwestować dużej kasy w uzyskanie 15 KM. Oczywiście jeżeli mamy części za grosze i zdrowy silnik to tak. :-D Lepiej poszukać godnego dawce , taki który nada się pod dalsze modyfikacje czy zwiększanie mocy... Audi to porządne samochody , wiek na karoseri nie odciska piętna natomiast silniki na pewno nie trzymają fabrycznej normy:D :mrgreen: A co do porządnego swapa trzeba ok 3tys:D

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 sty 2012, 17:57

Boski;) pisze:natomiast silniki na pewno nie trzymają fabrycznej normy:D :mrgreen:
Nie do końca, wszystko zalezy od silnika, u mnie w 24 letnim aucie osiagi mam takie same a nawet trochę lepsze jak nówka z salonu. A czy warto wydawać jakieś 500zł dla 15KM ?To juz każdy musi sobie odpowiedzieć.

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 15 sty 2012, 10:52

za taki przykladowo wałek na zlomie dasz z 10zł głowice kolo 100 zl kolektory wydechowe jesli ktos ma spawarke moze sam sobie zrobic i to tanim kosztem porting głowicy tak samo tonic trudnego ale co porobic przy takim aucie zeby uzyskac wiecej niz 15 KM z czesci na szrocie ?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 15 sty 2012, 12:47

W tym silniku bez grubszych modów nie da sie wyjsć poza moc 115KM. Najlepiej to by było znaleźć cała głowice z silnika DZ albo 3A zrobić porting, jakis kolektor liczony 4-2-1, przerobić wtrysk tak jak jest w temacie opisane albo najlepiej dać 4 gaźniki tylko mało kto to ogarnia, krótka skrzynia odchudzać nie ma co w aucie bo B3 sama w sobie jest lekka a mozna odchudzic w sumie tylko sam tył i auto stanie sie nadsterowne bo bedzie sama blacha i po takich modach powinna być moc ok 120-130KM zalezy czy na gaźnikach czy na jednopunkcie moment coś w okolicach 180-190NM i ponizej 10s do 100ki. Najłatiwej podpatrzeć na forum golfa co ludzie robią z tymi silnikami bo u nas na forum praktycznie nikt się w to nie bawi a silniki VW to odpowiedniki naszych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl