[b3 1.8 PM] Zwiększenie mocy
Z lpg nie jest tak zle. Jezdze i niemam zalu. Gaz mi kupil to drugie auto i zrobil ze to pierwsze jest darmowe, tylko przez to roznice w cenie z benzyna. Jako ze auto bedzie na lpg to pozniej bede mogl sobie pozwolic i na webasto i nacaraudio.
Auto napewno bedzie przystosowane na gaz. Mozliwe jeszcze lekkie planowanie glowicy aby doprezyc. Gdzies znalazlem ze dobrym rozwiazaniem jest wylanie podgrzewacza kollektora, gdyz to sprawia ze gazu popada mniej do komory spalania.
Auto napewno bedzie przystosowane na gaz. Mozliwe jeszcze lekkie planowanie glowicy aby doprezyc. Gdzies znalazlem ze dobrym rozwiazaniem jest wylanie podgrzewacza kollektora, gdyz to sprawia ze gazu popada mniej do komory spalania.
Silnik DZ miał ostrzejszy wałek i większe zawory i zasilany był wielopunktem, podobnie jak jego odpowiedniki w Golfach GTI czyli 1,8 112KM.
Czy wtrysk jednopunktowy który był w silnikach 90KM dałby radę zapewnić wystarczajaco dużo paliwa do takiego silnika 112KM zamiast wielopunkta ? Chodzi mi o przerzucenie głowicy z wersji 112KM z Audi albo z Golfa ale zachowanie jednopunkta. Wiadomo że musiałbym wymienić głowicę z mocniejszego silnika wraz z wałkiem, zaślepić miejsce na 4ry wtryski, ale czy musiałbym zmieniać resztę osprzętu typu komputer na inny ?
Czy wtrysk jednopunktowy który był w silnikach 90KM dałby radę zapewnić wystarczajaco dużo paliwa do takiego silnika 112KM zamiast wielopunkta ? Chodzi mi o przerzucenie głowicy z wersji 112KM z Audi albo z Golfa ale zachowanie jednopunkta. Wiadomo że musiałbym wymienić głowicę z mocniejszego silnika wraz z wałkiem, zaślepić miejsce na 4ry wtryski, ale czy musiałbym zmieniać resztę osprzętu typu komputer na inny ?
Zmodyfikowałem już swój silniczek, zostało tylko wyprobować go w czasie jazdy.
Były zdjęte wszystkie nierówności w kanałach, także zwiększono komorę spalania. Wałek rozrządu od 3a a na dodatek Dotarcie zaworów. Nowe świece.
Zmieniłem także wylot. Kolektor od 3a i ewentalnie przechodzi w dwurorke, ktora dopiero przy katalizatorze przechodzi w jedną rurę.
Silnik pracuje lecz by zaprowadzić trzeba dość dużo pracować pedałem akceleratora. Jak brat skończy z przewodami, to będzie relacja z jazdy próbnej.
Zapomniałem dodać, że głowica była lekko splanowana (Oczywiście tylko tyle aby zabrać nierówności)
Kolektor nie ma miejsca na lambdę (Zamontowałem przed katalizatorem, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie ponieważ lambda jes bez podgrzewania). Jak ktoś ma jakieś pomysły jak uporać się z tym problemem to proszę o porady.
Były zdjęte wszystkie nierówności w kanałach, także zwiększono komorę spalania. Wałek rozrządu od 3a a na dodatek Dotarcie zaworów. Nowe świece.
Zmieniłem także wylot. Kolektor od 3a i ewentalnie przechodzi w dwurorke, ktora dopiero przy katalizatorze przechodzi w jedną rurę.
Silnik pracuje lecz by zaprowadzić trzeba dość dużo pracować pedałem akceleratora. Jak brat skończy z przewodami, to będzie relacja z jazdy próbnej.
Zapomniałem dodać, że głowica była lekko splanowana (Oczywiście tylko tyle aby zabrać nierówności)
Kolektor nie ma miejsca na lambdę (Zamontowałem przed katalizatorem, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie ponieważ lambda jes bez podgrzewania). Jak ktoś ma jakieś pomysły jak uporać się z tym problemem to proszę o porady.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Wprowadziłem to:
- przyspieszenie zaplonu o 4-8st.
- modyfikacje wydechu
I wrażenia takie ze o wiele lepiej reaguje na gaz, i dzięki skrzyni AKM jeździ bardzo fajnie. Filmik już dawałem jak jeździ, myśle że da się na tej skrzyni i tylko z tymi zmianami zejsc z tych niby seryjnych 12s do 11, w kazdym razie bardzo fajnie jeździ.
- przyspieszenie zaplonu o 4-8st.
- modyfikacje wydechu
I wrażenia takie ze o wiele lepiej reaguje na gaz, i dzięki skrzyni AKM jeździ bardzo fajnie. Filmik już dawałem jak jeździ, myśle że da się na tej skrzyni i tylko z tymi zmianami zejsc z tych niby seryjnych 12s do 11, w kazdym razie bardzo fajnie jeździ.
a wyminial ktos juz te wałki ? bo np. w moim poprzednim aucie GOLF II 1.6 włożyłem głowice od pelnego wtrysku razem z nim i powiem ze mial kopa przez wieksze zawory i wogole wydech itd. ale jakie sa oznaczenia w audi tamten z ktorego bralem glowice to bylo 1.8 107km jest odpowiednik tego silnikaw audi ? aha i jak jest z glowicami od audi 100 bo stoi taka sobie z duzym silnikiem na mono u mnie na zlomie
Moim zdaniem nie ma sensu inwestować dużej kasy w uzyskanie 15 KM. Oczywiście jeżeli mamy części za grosze i zdrowy silnik to tak. Lepiej poszukać godnego dawce , taki który nada się pod dalsze modyfikacje czy zwiększanie mocy... Audi to porządne samochody , wiek na karoseri nie odciska piętna natomiast silniki na pewno nie trzymają fabrycznej normy:D :mrgreen: A co do porządnego swapa trzeba ok 3tys:D
W tym silniku bez grubszych modów nie da sie wyjsć poza moc 115KM. Najlepiej to by było znaleźć cała głowice z silnika DZ albo 3A zrobić porting, jakis kolektor liczony 4-2-1, przerobić wtrysk tak jak jest w temacie opisane albo najlepiej dać 4 gaźniki tylko mało kto to ogarnia, krótka skrzynia odchudzać nie ma co w aucie bo B3 sama w sobie jest lekka a mozna odchudzic w sumie tylko sam tył i auto stanie sie nadsterowne bo bedzie sama blacha i po takich modach powinna być moc ok 120-130KM zalezy czy na gaźnikach czy na jednopunkcie moment coś w okolicach 180-190NM i ponizej 10s do 100ki. Najłatiwej podpatrzeć na forum golfa co ludzie robią z tymi silnikami bo u nas na forum praktycznie nikt się w to nie bawi a silniki VW to odpowiedniki naszych.