[80 B4 1.9 TDI] KOPCI NA NIEBIESKO???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 sty 2007, 18:48
- Lokalizacja: KIELCE
[80 B4 1.9 TDI] KOPCI NA NIEBIESKO???
Witam mam taki problem z moim autkiem mianowice kopci na niebieko, na zimnym bardzo na cieplym troche mnie(to raczej normalne) turbina po regeneracji, czy to glowica siadla czy pierscienie juz nie trzymaja???(240tys km) z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam
Cześć
Najprawdopodobniej pierścienie i bierze olej, mógł być przegrzany i zapiekły się na tłoku. Turbina może też brać olej.
Musisz też zobaczyć czy turbina jest okopcona spalinami czy mokra z oleju.
Turbina przeważnie wytrzymuje ok 350 tyś km w tych silnikach także przebieg może być też wiekszy.
Sprawdź sobie kompresję.
Najprawdopodobniej pierścienie i bierze olej, mógł być przegrzany i zapiekły się na tłoku. Turbina może też brać olej.
Musisz też zobaczyć czy turbina jest okopcona spalinami czy mokra z oleju.
Turbina przeważnie wytrzymuje ok 350 tyś km w tych silnikach także przebieg może być też wiekszy.
Sprawdź sobie kompresję.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 sty 2007, 18:48
- Lokalizacja: KIELCE
U mnie w firmie jest pięć samochodów z silnikami 1Z mają przebiegi od 280-370 tyś,
były fabrycznie nowe i silniki chodzą super w dwóch była wymieniana turbina.
W jednym co była wymieniona turbina na regenerowaną turbuna poszła odrazu do reklamacji bo brała olej.
[ Dodano: 2007-01-21, 11:26 ]
Musisz zmierzyć kompresję i wtedy będziesz wszystko wiedział.
były fabrycznie nowe i silniki chodzą super w dwóch była wymieniana turbina.
W jednym co była wymieniona turbina na regenerowaną turbuna poszła odrazu do reklamacji bo brała olej.
[ Dodano: 2007-01-21, 11:26 ]
Musisz zmierzyć kompresję i wtedy będziesz wszystko wiedział.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 127
- Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 sty 2007, 18:48
- Lokalizacja: KIELCE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 sty 2007, 18:48
- Lokalizacja: KIELCE
Re: [80 B4 1.9 TDI] KOPCI NA NIEBIESKO???
PIERSCIENIE!!!!!!!!!!!Lukasz TDI pisze:Witam mam taki problem z moim autkiem mianowice kopci na niebieko, na zimnym bardzo na cieplym troche mnie(to raczej normalne) turbina po regeneracji, czy to glowica siadla czy pierscienie juz nie trzymaja???(240tys km) z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam
Popieram to co pisze kolega. Dodatkowo sprawdź ustawienie pompy wtryskowej.cobra pisze:sprawdź czy Ci nie bierze oleju, to raz
a dwa to to że wtryski może się wysrały i zdałoby sie je skontrolować w jakimś porządnym zakładzie. Jesli to wtryski słabe to autko może gorzej iść i nie ma juz takiej mocy, a i spalanie potrafi wzorsnąć
witam mi też kopci na niebiesko cisnenie 28 na trzech i 22 na jednym oleju mi wzioł 0,5 litra na 10 tys. km prędkość max 195 (autostrada) bardzo słabe przspieszenie na pierwszym i drógim biegu no i strasznie gośno pracuje METALICZNIE jak by blacha o blache stukała i cyka czy ktoś wie czy to pierścinie czy popychacze bo ja już nie mam siły do tego silnika
Do hascher85
Witam
wg tego co piszesz można stwierdzić raczej na pewno że to wina popychaczy. Ale żeby rozwiać wszelkie wątpliwości można to sprawdzić w następujący sposób:
zagrzej silnik do normalnej temp pracy
zdejmij pokrywę zaworów
ustaw krzywkę sprawdzanego zaworu do góry
naciśnij drewnianym stylem popychacz do dołu
jeżeli wyczalny luz między wałkiem a popychaczem jest większy niż 0,1 mm popychacz kwalifikuje się do wymiany, pamiętaj o tym że po zamontowaniu nowego popychacza nie wolno uruchamiać silnika, trzeba odczekać około pół godziny,a po upływie czasu dla pewności obrócić ręcznie wał korbowy(dwa obroty) i zobaczyć czy nie ma zacięć. Luz można sprawdzić szczelinomierzem co do wymiany lepiej wymienić cały komplet i mieć głowę spokojną a po wymianie sprawdzić kąt wtrysku.
pozdro
Witam
wg tego co piszesz można stwierdzić raczej na pewno że to wina popychaczy. Ale żeby rozwiać wszelkie wątpliwości można to sprawdzić w następujący sposób:
zagrzej silnik do normalnej temp pracy
zdejmij pokrywę zaworów
ustaw krzywkę sprawdzanego zaworu do góry
naciśnij drewnianym stylem popychacz do dołu
jeżeli wyczalny luz między wałkiem a popychaczem jest większy niż 0,1 mm popychacz kwalifikuje się do wymiany, pamiętaj o tym że po zamontowaniu nowego popychacza nie wolno uruchamiać silnika, trzeba odczekać około pół godziny,a po upływie czasu dla pewności obrócić ręcznie wał korbowy(dwa obroty) i zobaczyć czy nie ma zacięć. Luz można sprawdzić szczelinomierzem co do wymiany lepiej wymienić cały komplet i mieć głowę spokojną a po wymianie sprawdzić kąt wtrysku.
pozdro
dzieki Mobilek a z tego co napisałeś wnioskuje ze wymienić popychacze można samemu ) ale ja tego nigdy nie robilem jak byś mógł to napisz mi co i jak pokoleji a ja bedzie ci dozgonnie wdzięczny acha i jeszcze jak jest mało oleju to strasznie stuka a jak jest max to mniej no mamm pytanie czy to przez te szklanki jest mniejsza moc autka i kopci pozdrawiam
Witamhascher85 pisze:dzieki Mobilek a z tego co napisałeś wnioskuje ze wymienić popychacze można samemu ) ale ja tego nigdy nie robilem jak byś mógł to napisz mi co i jak pokoleji a ja bedzie ci dozgonnie wdzięczny acha i jeszcze jak jest mało oleju to strasznie stuka a jak jest max to mniej no mamm pytanie czy to przez te szklanki jest mniejsza moc autka i kopci pozdrawiam
ciśnienie oleju jest zależne od poziomu oleju stąd te głośniejsze lub cichsze stukanie popychaczy, natomiast jeżeli chodzi o mniejszą moc i kopcenie to większego znaczenia nie ma, przyczyn szukałbym w:kącie wtrysku, wtryskach, uszczelniaczach zaworowych, turbinie lub pierścieniach. Nawet pompa wtryskowa może dawać takie efekty jak nie ma odpowiedniego ciśnienia wtrysku, więc usunięcie takiej usterki musi być prowadzone drogą eliminowania przyczyn po kolei.
Jeżeli chodzi o samą wymianę popychaczy to sprawa nie jest zbyt skomplikowana ale jak nie miałeś doświadczenia w wymianie paska rozrządu to proponowałbym pomoc osoby która to już robiła (oczywiście z pozytywnym zakończeniem) i wie w czym rzecz.
Czynności do wykonania jest zbyt dużo aby tu o tym pisać i muszę Cię odesłać do działu download, tam można ściągnąć książkę obsługi i naprawy, a w niej jest krok po kroku wszystko ładnie opisane.
pozdro