Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI] KOPCI NA NIEBIESKO???

Lukasz TDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: KIELCE

[80 B4 1.9 TDI] KOPCI NA NIEBIESKO???

Post autor: Lukasz TDI » 21 sty 2007, 00:25

Witam mam taki problem z moim autkiem mianowice kopci na niebieko, na zimnym bardzo na cieplym troche mnie(to raczej normalne) turbina po regeneracji, czy to glowica siadla czy pierscienie juz nie trzymaja???(240tys km) z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam :-D

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek » 21 sty 2007, 09:05

Cześć

Najprawdopodobniej pierścienie i bierze olej, mógł być przegrzany i zapiekły się na tłoku. Turbina może też brać olej.
Musisz też zobaczyć czy turbina jest okopcona spalinami czy mokra z oleju.
Turbina przeważnie wytrzymuje ok 350 tyś km w tych silnikach także przebieg może być też wiekszy.
Sprawdź sobie kompresję.

Lukasz TDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Lukasz TDI » 21 sty 2007, 10:33

turbina jest po regeneracji a przebieg na 100% orgilal!!! to pierscienie by siadly przy tym przebiegu????

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek » 21 sty 2007, 11:06

U mnie w firmie jest pięć samochodów z silnikami 1Z mają przebiegi od 280-370 tyś,
były fabrycznie nowe i silniki chodzą super w dwóch była wymieniana turbina.
W jednym co była wymieniona turbina na regenerowaną turbuna poszła odrazu do reklamacji bo brała olej.

[ Dodano: 2007-01-21, 11:26 ]
Musisz zmierzyć kompresję i wtedy będziesz wszystko wiedział.

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 21 sty 2007, 11:36

Witam zmierz kompresje moglo sie ak stac ze gdzies na zimnym silniku ruszyles i pierscienie popekały albo uszczelniacze padły

Lukasz TDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Lukasz TDI » 21 sty 2007, 21:46

jak mogly popekac pierscienie??? czyscil ktos moze odme w swoim tdi jak tak to co sie tam czysci??? bo slyszalem ze to moze byc tez od tego??? pzdr.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 sty 2007, 09:31

sprawdź czy Ci nie bierze oleju, to raz
a dwa to to że wtryski może się wysrały i zdałoby sie je skontrolować w jakimś porządnym zakładzie. Jesli to wtryski słabe to autko może gorzej iść i nie ma juz takiej mocy, a i spalanie potrafi wzorsnąć

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek » 22 sty 2007, 17:26

zmierz sobie tą kompresje koszt od 50-100 zł i wszystko juz wiesz. Jak bedzie mała to i tak muszisz rozebrać silnik, a wtedy będziesz widział co trzeba zrobić i jakie to będą koszty.

Lukasz TDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Lukasz TDI » 22 sty 2007, 21:42

dzieki za odpowiedz jutro jade do mechaniora to moze cos sie dowiem co i za ile, pozdrawiam wszystkich :-D

Awatar użytkownika
idealny71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 08 lut 2007, 23:13

Re: [80 B4 1.9 TDI] KOPCI NA NIEBIESKO???

Post autor: idealny71 » 09 lut 2007, 16:50

Lukasz TDI pisze:Witam mam taki problem z moim autkiem mianowice kopci na niebieko, na zimnym bardzo na cieplym troche mnie(to raczej normalne) turbina po regeneracji, czy to glowica siadla czy pierscienie juz nie trzymaja???(240tys km) z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam :-D
PIERSCIENIE!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 09 lut 2007, 22:33

cobra pisze:sprawdź czy Ci nie bierze oleju, to raz
a dwa to to że wtryski może się wysrały i zdałoby sie je skontrolować w jakimś porządnym zakładzie. Jesli to wtryski słabe to autko może gorzej iść i nie ma juz takiej mocy, a i spalanie potrafi wzorsnąć
Popieram to co pisze kolega. Dodatkowo sprawdź ustawienie pompy wtryskowej.

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 27 lis 2007, 21:09

witam mi też kopci na niebiesko cisnenie 28 na trzech i 22 na jednym oleju mi wzioł 0,5 litra na 10 tys. km prędkość max 195 (autostrada) bardzo słabe przspieszenie na pierwszym i drógim biegu no i strasznie gośno pracuje METALICZNIE jak by blacha o blache stukała i cyka czy ktoś wie czy to pierścinie czy popychacze bo ja już nie mam siły do tego silnika

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 28 lis 2007, 09:03

Do hascher85
Witam
wg tego co piszesz można stwierdzić raczej na pewno że to wina popychaczy. Ale żeby rozwiać wszelkie wątpliwości można to sprawdzić w następujący sposób:
zagrzej silnik do normalnej temp pracy
zdejmij pokrywę zaworów
ustaw krzywkę sprawdzanego zaworu do góry
naciśnij drewnianym stylem popychacz do dołu
jeżeli wyczalny luz między wałkiem a popychaczem jest większy niż 0,1 mm popychacz kwalifikuje się do wymiany, pamiętaj o tym że po zamontowaniu nowego popychacza nie wolno uruchamiać silnika, trzeba odczekać około pół godziny,a po upływie czasu dla pewności obrócić ręcznie wał korbowy(dwa obroty) i zobaczyć czy nie ma zacięć. Luz można sprawdzić szczelinomierzem co do wymiany lepiej wymienić cały komplet i mieć głowę spokojną a po wymianie sprawdzić kąt wtrysku.
pozdro

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 28 lis 2007, 17:15

dzieki Mobilek a z tego co napisałeś wnioskuje ze wymienić popychacze można samemu :)) ale ja tego nigdy nie robilem jak byś mógł to napisz mi co i jak pokoleji a ja bedzie ci dozgonnie wdzięczny acha i jeszcze jak jest mało oleju to strasznie stuka a jak jest max to mniej no mamm pytanie czy to przez te szklanki jest mniejsza moc autka i kopci pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 29 lis 2007, 12:49

hascher85 pisze:dzieki Mobilek a z tego co napisałeś wnioskuje ze wymienić popychacze można samemu :)) ale ja tego nigdy nie robilem jak byś mógł to napisz mi co i jak pokoleji a ja bedzie ci dozgonnie wdzięczny acha i jeszcze jak jest mało oleju to strasznie stuka a jak jest max to mniej no mamm pytanie czy to przez te szklanki jest mniejsza moc autka i kopci pozdrawiam
Witam
ciśnienie oleju jest zależne od poziomu oleju stąd te głośniejsze lub cichsze stukanie popychaczy, natomiast jeżeli chodzi o mniejszą moc i kopcenie to większego znaczenia nie ma, przyczyn szukałbym w:kącie wtrysku, wtryskach, uszczelniaczach zaworowych, turbinie lub pierścieniach. Nawet pompa wtryskowa może dawać takie efekty jak nie ma odpowiedniego ciśnienia wtrysku, więc usunięcie takiej usterki musi być prowadzone drogą eliminowania przyczyn po kolei.
Jeżeli chodzi o samą wymianę popychaczy to sprawa nie jest zbyt skomplikowana ale jak nie miałeś doświadczenia w wymianie paska rozrządu to proponowałbym pomoc osoby która to już robiła (oczywiście z pozytywnym zakończeniem) i wie w czym rzecz.
Czynności do wykonania jest zbyt dużo aby tu o tym pisać i muszę Cię odesłać do działu download, tam można ściągnąć książkę obsługi i naprawy, a w niej jest krok po kroku wszystko ładnie opisane.
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl