[b4 ABT] Przywracanie dawnej witalności, jakie świece itp?
[b4 ABT] Przywracanie dawnej witalności, jakie świece itp?
Wymieniam olej i przy okazji chciałem odmulić moje małe ABT (dziewczyna ma Mitsubishi Colta z 06r. 95km Diesel i 2x objeżdża moją Audi..)
Mam kilka pytań na które nie udało mi się na forum wylukać sensownej odpowiedzi.
1. Nieszczelny wydech na łączeniach (wszystkich, widać jak wali woda), zapach cukierków anyżkowych z wydechu na benzynie - czy to wysypany katalizator już? Duży wpływ na moc ma wydech z małymi wyciekami? Za 210 zł na allegro jest cały zestaw: tłumik zamiast kata + środkowy + końcowy, profilaktycznie wymieniać wszystko?
2. Świece + przewody na zdjęciu tak jak były wykręcane 1 i 4 jako tako a 2 i 3 lekko mokre, jakie polecacie świece + przewody? mam LPG
3.korek oleju i biała maź w odmie, już to przerabiałem w zeszłym roku - niedogrzany silnik robię trasy po 5 km od jakiegoś czasu, moje pytanie czy ta maź i zapchana odma ma wpływ na "moc"?
4. Co mogę jeszcze zrobić żeby audiczka choć trochę odzyskała moc (poza wywaleniem LPG )
5. Zapłon kiedyś ustawiałem go sam na słuch... było wszystko ok ile biorą mniej więcej za ustawienie zapłonu?
aha i 6. co ile km powinno się w takim ABT wymieniać olej? bo znalazłem sprzeczne informacje
Mam kilka pytań na które nie udało mi się na forum wylukać sensownej odpowiedzi.
1. Nieszczelny wydech na łączeniach (wszystkich, widać jak wali woda), zapach cukierków anyżkowych z wydechu na benzynie - czy to wysypany katalizator już? Duży wpływ na moc ma wydech z małymi wyciekami? Za 210 zł na allegro jest cały zestaw: tłumik zamiast kata + środkowy + końcowy, profilaktycznie wymieniać wszystko?
2. Świece + przewody na zdjęciu tak jak były wykręcane 1 i 4 jako tako a 2 i 3 lekko mokre, jakie polecacie świece + przewody? mam LPG
3.korek oleju i biała maź w odmie, już to przerabiałem w zeszłym roku - niedogrzany silnik robię trasy po 5 km od jakiegoś czasu, moje pytanie czy ta maź i zapchana odma ma wpływ na "moc"?
4. Co mogę jeszcze zrobić żeby audiczka choć trochę odzyskała moc (poza wywaleniem LPG )
5. Zapłon kiedyś ustawiałem go sam na słuch... było wszystko ok ile biorą mniej więcej za ustawienie zapłonu?
aha i 6. co ile km powinno się w takim ABT wymieniać olej? bo znalazłem sprzeczne informacje
świeczki miałem w ABT NGK 3 elektrodowe+ do tego kable beru, z odpalaniem i pracą moge śmiało powiedzieć bajka
olej co 10 tysięcy
wydech w zależności bo można zrobić po kosztach, wymienić same łączniki jak tłumik nie jest zbyt mocno skorodowany,
a jak sam tłumik ma przedmuchy to zrobić kompletna regeneracje audika wymieniając na nowy
olej co 10 tysięcy
wydech w zależności bo można zrobić po kosztach, wymienić same łączniki jak tłumik nie jest zbyt mocno skorodowany,
a jak sam tłumik ma przedmuchy to zrobić kompletna regeneracje audika wymieniając na nowy
Mi z kolei tłumik dziwnie burczy- nie jest nigdzie pognity. Czasami też słychać jakby w nim coś się obijało, blaszki albo coś. Czy tłumik już kwalifikuje się do wymiany? Świece i przewody co ile trzeba wymieniać? Od kupna zrobiłem 20 tysięcy i ich nie wymieniałem a poprzedni właściciel również tego na pewno nie zrobił przed sprzedażą. Pali mi ładnie, na gazie jedzie równo, bez szarpnięć- tylko na benzynie poszarpuje i silnik ma nierówne obroty- to przez świece?
Silnik zazwyczaj jak szarpie, a wcześniej nie szarpał to podobno świece mogą być jedną z przyczyny, jutro składam niunię napiszę czy mi pomogła wymiana świec, ale wydaje mi się że przewody też są ważne. Co do wydechu ja mam u siebie środkowy przegnity solidnie jeszcze nie przepuszcza może u Ciebie katalizator się rozsypał i coś brzęczy z jego pozostałości. Ja po weekendzie wymienię chyba cały układ wydechowy do abt 210 zł komplet. Dam znać co i jak.
Hm, wymieniłem świece i olej, wydech lekko przepuszcza za katalizatorem na łączeniu.
Nic nie pomogło dalej zamula i ciężko wkręca się, nawet na luzie żeby wkręcił się do odcięcia zapłonu to jakoś długo mi się wydaje.
Zauważyłem mankament w dolocie, nie mam tej dziwnej puszki plastikowej bo w jej miejscu jest parownik i dolot miałem od razu na krótko, był przetarty waż zaraz przy filtrze powietrza.
Ten patent bez tej puszki przejdzie?
Pokleciłem to jakoś i minimalnie lepiej idzie, ale cały czas to za słabo i wszystko na benzynie.
Może zapłon się pomieszał, pamiętam jak robiłem z kumplem rozrząd to przestawiliśmy o 1 ząb i lepiej szła ale od tamtego momentu nic nie grzebane a auto zmuliło.
Nic nie pomogło dalej zamula i ciężko wkręca się, nawet na luzie żeby wkręcił się do odcięcia zapłonu to jakoś długo mi się wydaje.
Zauważyłem mankament w dolocie, nie mam tej dziwnej puszki plastikowej bo w jej miejscu jest parownik i dolot miałem od razu na krótko, był przetarty waż zaraz przy filtrze powietrza.
Ten patent bez tej puszki przejdzie?
Pokleciłem to jakoś i minimalnie lepiej idzie, ale cały czas to za słabo i wszystko na benzynie.
Może zapłon się pomieszał, pamiętam jak robiłem z kumplem rozrząd to przestawiliśmy o 1 ząb i lepiej szła ale od tamtego momentu nic nie grzebane a auto zmuliło.
Jeśli mogę pomóc w wyborze kabli zaplonowych to polecam kable Janmor proline. Co prawda zaplacisz za nie w granicach 150 zl ale wedlug mnie naprawde warto. sam wymienialem 2 tygodnie temu na wlasniet akie i roznica jest. Nie szarpie az tak bardzo od razu po odpaleniu na gazie a pozniej to juz wogole nie czujesz silnika. dynamika tez sie poprawila
w granicach 150 zł czyli w moim przypadku było to 141 zł. Nie wiem tez wiec nie bedę się wypowiadał na temat tego czy BERU są dedykowane do LPG???
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 11:45 przez Kozok6, łącznie zmieniany 1 raz.
W intercarsie 260 zł Beru Bosch droższy...
W tej chwili walczę z podkładką między wtryskiem a mikserem, okazało się że powinna tam być 1cm podkładka a ja jej nie mam i przez to za mało powietrza idzie
[ Dodano: 2012-01-23, 21:54 ]
Nie miałem pod ręką tej oryginalnej podkładki więc wsadziłem stary mikser z powiększonym otworem, rezultat taki że po uszczelnieniu dodatkowo ukł dolotowego audi ma sporo więcej potencjału, dziś była trasa Bydgoszcz Gdańsk i niestety 150km/max na gazie.
Ale to zapewne kwestia regulacji mieszanki bo teraz auto na gazie na każdych światłach gaśnie, nie trzyma obrotów bo więcej powietrza ma.
Jeszcze wydech i będzie ok
W tej chwili walczę z podkładką między wtryskiem a mikserem, okazało się że powinna tam być 1cm podkładka a ja jej nie mam i przez to za mało powietrza idzie
[ Dodano: 2012-01-23, 21:54 ]
Nie miałem pod ręką tej oryginalnej podkładki więc wsadziłem stary mikser z powiększonym otworem, rezultat taki że po uszczelnieniu dodatkowo ukł dolotowego audi ma sporo więcej potencjału, dziś była trasa Bydgoszcz Gdańsk i niestety 150km/max na gazie.
Ale to zapewne kwestia regulacji mieszanki bo teraz auto na gazie na każdych światłach gaśnie, nie trzyma obrotów bo więcej powietrza ma.
Jeszcze wydech i będzie ok