Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Przywracanie dawnej witalności, jakie świece itp?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[b4 ABT] Przywracanie dawnej witalności, jakie świece itp?

Post autor: MaXuS » 17 sty 2012, 21:48

Wymieniam olej i przy okazji chciałem odmulić moje małe ABT (dziewczyna ma Mitsubishi Colta z 06r. 95km Diesel i 2x objeżdża moją Audi..)

Mam kilka pytań na które nie udało mi się na forum wylukać sensownej odpowiedzi.

1. Nieszczelny wydech na łączeniach (wszystkich, widać jak wali woda), zapach cukierków anyżkowych z wydechu na benzynie - czy to wysypany katalizator już? Duży wpływ na moc ma wydech z małymi wyciekami? Za 210 zł na allegro jest cały zestaw: tłumik zamiast kata + środkowy + końcowy, profilaktycznie wymieniać wszystko?

2. Świece + przewody na zdjęciu tak jak były wykręcane 1 i 4 jako tako a 2 i 3 lekko mokre, jakie polecacie świece + przewody? mam LPG

3.korek oleju i biała maź w odmie, już to przerabiałem w zeszłym roku - niedogrzany silnik robię trasy po 5 km od jakiegoś czasu, moje pytanie czy ta maź i zapchana odma ma wpływ na "moc"?

4. Co mogę jeszcze zrobić żeby audiczka choć trochę odzyskała moc (poza wywaleniem LPG :-P )

5. Zapłon kiedyś ustawiałem go sam na słuch... było wszystko ok ile biorą mniej więcej za ustawienie zapłonu?


aha i 6. co ile km powinno się w takim ABT wymieniać olej? bo znalazłem sprzeczne informacje


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

mikuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 sie 2011, 23:40
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: mikuś » 17 sty 2012, 21:52

świeczki miałem w ABT NGK 3 elektrodowe+ do tego kable beru, z odpalaniem i pracą moge śmiało powiedzieć bajka ;)

olej co 10 tysięcy

wydech w zależności bo można zrobić po kosztach, wymienić same łączniki jak tłumik nie jest zbyt mocno skorodowany,

a jak sam tłumik ma przedmuchy to zrobić kompletna regeneracje audika wymieniając na nowy

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 18 sty 2012, 20:38

Mi z kolei tłumik dziwnie burczy- nie jest nigdzie pognity. Czasami też słychać jakby w nim coś się obijało, blaszki albo coś. Czy tłumik już kwalifikuje się do wymiany? Świece i przewody co ile trzeba wymieniać? Od kupna zrobiłem 20 tysięcy i ich nie wymieniałem a poprzedni właściciel również tego na pewno nie zrobił przed sprzedażą. Pali mi ładnie, na gazie jedzie równo, bez szarpnięć- tylko na benzynie poszarpuje i silnik ma nierówne obroty- to przez świece?

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 18 sty 2012, 23:32

Silnik zazwyczaj jak szarpie, a wcześniej nie szarpał to podobno świece mogą być jedną z przyczyny, jutro składam niunię napiszę czy mi pomogła wymiana świec, ale wydaje mi się że przewody też są ważne. Co do wydechu ja mam u siebie środkowy przegnity solidnie jeszcze nie przepuszcza może u Ciebie katalizator się rozsypał i coś brzęczy z jego pozostałości. Ja po weekendzie wymienię chyba cały układ wydechowy do abt 210 zł komplet. Dam znać co i jak.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 19 sty 2012, 17:46

Wymień filtr powietrza jeszcze, powinien sie lepiej zbierać. ;-)

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 19 sty 2012, 18:22

Hm, wymieniłem świece i olej, wydech lekko przepuszcza za katalizatorem na łączeniu.

Nic nie pomogło dalej zamula i ciężko wkręca się, nawet na luzie żeby wkręcił się do odcięcia zapłonu to jakoś długo mi się wydaje.

Zauważyłem mankament w dolocie, nie mam tej dziwnej puszki plastikowej bo w jej miejscu jest parownik i dolot miałem od razu na krótko, był przetarty waż zaraz przy filtrze powietrza.
Ten patent bez tej puszki przejdzie?
Pokleciłem to jakoś i minimalnie lepiej idzie, ale cały czas to za słabo i wszystko na benzynie.

Może zapłon się pomieszał, pamiętam jak robiłem z kumplem rozrząd to przestawiliśmy o 1 ząb i lepiej szła ale od tamtego momentu nic nie grzebane a auto zmuliło.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 20 sty 2012, 15:37

To ustaw jeszcze dobrze zapłon ale lepiej niech zrobi to mechanik. :-)

Kozok6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 20 cze 2010, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Kozok6 » 20 sty 2012, 18:59

Jeśli mogę pomóc w wyborze kabli zaplonowych to polecam kable Janmor proline. Co prawda zaplacisz za nie w granicach 150 zl ale wedlug mnie naprawde warto. sam wymienialem 2 tygodnie temu na wlasniet akie i roznica jest. Nie szarpie az tak bardzo od razu po odpaleniu na gazie a pozniej to juz wogole nie czujesz silnika. dynamika tez sie poprawila

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 20 sty 2012, 19:11

Za 150zł to sa Beru które biją na głowe janmora.

Kozok6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 20 cze 2010, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Kozok6 » 20 sty 2012, 22:12

w granicach 150 zł czyli w moim przypadku było to 141 zł. Nie wiem tez wiec nie bedę się wypowiadał na temat tego czy BERU są dedykowane do LPG???
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 11:45 przez Kozok6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 20 sty 2012, 22:48

W intercarsie 260 zł Beru Bosch droższy...

W tej chwili walczę z podkładką między wtryskiem a mikserem, okazało się że powinna tam być 1cm podkładka a ja jej nie mam i przez to za mało powietrza idzie :-(

[ Dodano: 2012-01-23, 21:54 ]
Nie miałem pod ręką tej oryginalnej podkładki więc wsadziłem stary mikser z powiększonym otworem, rezultat taki że po uszczelnieniu dodatkowo ukł dolotowego audi ma sporo więcej potencjału, dziś była trasa Bydgoszcz Gdańsk i niestety 150km/max na gazie.

Ale to zapewne kwestia regulacji mieszanki bo teraz auto na gazie na każdych światłach gaśnie, nie trzyma obrotów bo więcej powietrza ma.

Jeszcze wydech i będzie ok <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl