Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 ADZ] Zmiana silnika na 2.6 V6.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
paral
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwie 2011, 12:57

[B3 1.8 ADZ] Zmiana silnika na 2.6 V6.

Post autor: paral » 20 sty 2012, 23:43

Witam wszystkich, mój obecny silnik w Audi już nie zachwyca tak jak dawniej, dlatego też zastanawiam się nad jego wymianą na 2.6 V6 z B4. I tu rodzą się pytania - czy jest dużo roboty przy takim projekcie? Czy obecny osprzęt, wydech, skrzynia będą pasować? Byłbym bardzo wdzięczny za wszystkie odpowiedzi dotyczące wymiany silnika od tych, którzy robili coś podobnego.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 sty 2012, 11:45

Wydech to napewno nie będzie pasował, bo w v6 masz przecież dwa kolektory wydechowe a w R4 jeden.
Dodatkowo musisz spawać łapy do podłużnic.
Skrzynia podpasuje ale sprzęgło zajedziesz zaraz.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 21 sty 2012, 11:52

Jeżeli chcesz, to mam odcinek wydechu z v6, w którym dwa kanały schodzą się w jeden. Wstawione są przez Niemca jeszcze dwa małe puste katalizatory. Pozwoli Ci to łatwiej się z tematem uporać.

paral
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwie 2011, 12:57

Post autor: paral » 22 sty 2012, 13:52

A nowy wydech podpasuje w miejsce starego, czy też będzie trzeba coś przerabiać?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 22 sty 2012, 13:55

Wydech z Twojego 1.8 ma średnicę jednego kanału z v6... Musisz wymienić i tłumiki.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 22 sty 2012, 16:32

:arrow: a goly silnik ze sterownikiem i wiazka mozesz kupic ode mnie za 500pln <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 sty 2012, 11:24

trepek pisze:Dodatkowo musisz spawać łapy do podłużnic.
W V6 są aluminiowe łapy przykracane w okolicy podłożnic Wiec oryginalnych nie za bardzo się uda przyspawać.

paral
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwie 2011, 12:57

Post autor: paral » 25 sty 2012, 22:06

ale to problem jest jakiś duży, że zamiast na aluminiowych będzie na innych?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 sty 2012, 10:44

Jak inne dopasujesz do tego silnika albo zrobisz home-made to czemu nie. Choć bez wykręcenia prawej od karoserii praktycznie niemożliwa jest wymiana rozrusznika.

Jeszcze jedna opcja, którą widziałem w B3 ze swapowanym V6 na łapach silnika z C4ki poduszki były centralnie nad sankami i udało się przyspawać mocowanie do sanek.

paral
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwie 2011, 12:57

Post autor: paral » 26 sty 2012, 18:33

czyli teoretycznie da radę :) z czym jeszcze wiąże się wymiana silnika?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 28 sty 2012, 23:12

paral pisze:z czym jeszcze wiąże się wymiana silnika?
komputer wiązki,chłodnica,zbiorniczek wyrównawczy płynu ;-) te elementy trzeba wymienić

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 28 sty 2012, 23:46

paral, Masz zamiar kupować wszystkie graty oddzielnie?
Do pełnego swapa najlepiej kupić całe auto np. rozbite ze sprawnym silnikiem.
Wyjdzie taniej, a i ogarnąć wtedy łatwiej ;-)
Jeszcze jedno... podejrzewam, że mocowanie silnika trzeba będzie ,,rzeźbić".

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 29 sty 2012, 08:07

no to mocowanie silnika to radze bardzodobrze zrobic mocne musi byc.Ja jak robilem swapa z 1,6pp na 1,8 z golfa gti 107km to jedno mocowanie musialem przerobic , zrobilem to wmiare solidnie a itak urywalo sie ono pomimo wstawiania dodatkowych podpurek.No i po tym swapie buda zaniedlugo sie rozleciala nie wspomne o zawieszeniu z przodu przegubach itd.Tak ze kolego zrob to dobrze zeby podczas jazdy probnej silnik nie odjechal ci razem z tymi sankami skrzynia i przednimi kolami do przodu a ty nie zostal w miejscu :lol: 2,6 silnik to szatan nie ujarzmisz tego w tej budzie cuda beda sie dzialy

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 29 sty 2012, 09:09

Mocowania muszą być solidne, i poduszki także .. Ja u siebie posadziłem ABf-a do sanek i jest na poduszkach b3 . Silnik ma taki zapas mocy ze poduchy wyrywa i muszę założyć inne. 2,6v6 ma większy moment także będzie jeszcze ciekawiej:D

paral
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwie 2011, 12:57

Post autor: paral » 29 sty 2012, 12:04

andi77, trafiłeś, mam zamiar kupić b4 avant z v6 i przełożyć wszystko do mojej budy :) ale z tego co mówicie to czeka mnie jeszcze więcej roboty niż myślałem...tak więc jak polecacie to zrobić, żeby nie było tak jak to napisał piotrek 250279. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl