Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3NG] Wiatrak chłodnicy nie wyłącza się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
crespo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 sty 2010, 18:48
Lokalizacja: Cieszanów

[B4 2.3NG] Wiatrak chłodnicy nie wyłącza się

Post autor: crespo32 » 23 sty 2012, 18:03

Witam. Wiem że podobnych tematów było już kilka ale w żadnym z nich nie znalazłem odpowiedzi. A zagadka jest następująca.
Kiedy wsadzę wtyczkę w wiatrak ten od razu się załącza bez zapłonu, i nie ważne czy czujniki są podłączone czy nie. Szukałem czy gdzieś nie jest wpięty na ostro nie znalazłem takiego miejsca ale odkryłem iż przekaźnik cyka załącza się po wpięciu kostki do wiatraka a nie powinien. dodam że wiatrak działa w 1 stopniu chłodzenia 2 stopień się nie załącza. Próbowałem odwrócić wtyczkę, na początku cisza. gdy silnik zagrzeje się do ok 100 stopni wiatrak załącza się w 2 stopniu na jakieś 5 sekund ale kreci się w nieodpowiednia stronę. Wszystkie styki sprawdzałem jest ok miałem 2 czujnik ten przy chłodnicy ale i na nim to samo.
Nie wiem już gdzie szukać.
Czy to może być wina samego wiatraka ?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2012, 17:17 przez crespo32, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 23 sty 2012, 20:01

Witam. Kolego masz lub miałeś klimę? bo włączona klima powoduje ciągłą pracę wentylatora.

crespo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 sty 2010, 18:48
Lokalizacja: Cieszanów

Post autor: crespo32 » 24 sty 2012, 17:14

Tak mam klimę ale jest wyłączona. Od czego dokładniej to zależy

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 24 sty 2012, 17:18

miałem taki sam problem, wiatrak mi się nie wyłączał więc doraźnie odpiąłem od niego wtyczę, i tak jest zima więc nie ma się zbytnio kiedy zagrzać a jak potrzba to można podpiąć. Dziwne jest to że po około miesiącu wpiąłem wtyczkę i wszystko wróciło do normy, nie włącza się sam, jakby sie samo naprawiło.
Podejrzewam że gdzieś na wiązce musi być możliwość powstania zwarcia, może podczas jazdy kable się ruszyły i zwarcie znikło i teraz działa jak powinien, nadal obserwuję czy się nie kręci jak opuszczam samochód.

crespo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 sty 2010, 18:48
Lokalizacja: Cieszanów

Post autor: crespo32 » 24 sty 2012, 17:25

No ciekawe. Po za miastem można jeździć bez wiatraka ale w korkach to nie przejdzie. Ja kupiłem auto z tą bolączką. W miarę możliwości przeleciałem po kablach i nie znalazłem żadnego defektu.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 24 sty 2012, 17:55

mój wiatrak też żyje własnym życiem, kiedyś pierwszy stopień był na stałę. później pierwszy stopień umarł i wiatrak włączał się dopiero przy 100 stopniach na drugim stopniu. później wogóle przestał działać.
W między czasie wymieniłem płyn chłodniczy i wszystko wróciło do normy. Od dwóch dni wiatrak włącza mi się wraz z zapłonem na drugim stopniu.
Powinienem podejrzewać coś elektrycznego, ale myślę, że mam gdzieś bardzo drobną nieszczelność i mi się zapowietrza.
Ale też czekam jak się rozwiąże twój problem. pewnie będzie to też rozwiązanie mojego ;)

crespo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 sty 2010, 18:48
Lokalizacja: Cieszanów

Post autor: crespo32 » 25 sty 2012, 18:57

No jak panowie nikt nie ma pomysłu na ten wiatrak

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 25 sty 2012, 19:08

crespo32, a czujnik od wentylatora?

crespo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 sty 2010, 18:48
Lokalizacja: Cieszanów

Post autor: crespo32 » 25 sty 2012, 19:24

luk448, jeśli chodzi ci o ten przy chłodnicy to zmieniałem i bez zmian. Jeśli chodzi o resztę czujników to nie wiem czy są dobre, kupować w ciemno trochę droga sprawa. A nie mam od kogo pożyczyć do sprawdzenia.
Czy są jakieś sposoby na sprawdzenie czujników ?
marbaj, zasugerował klimę może to jest trop tylko jak to ugryźć, jakie są zależności.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 25 sty 2012, 19:34

A o ten z tyłu głowicy?Tam chyba jest czujnik od wentylatora ale moge sie mylić.Co do klimy to prawda że jak działa klima to wiatraki chodzą nonstop.Ja u siebie miałem kiedyś podobny przypadek że wiatraki chodziły jak chciały.Akurat wymieniałem wszystkie czujniki temperatury i problem znikł ale to raczej nie od tego tylko to zapewne dziwny zbieg okolicznosci.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 26 sty 2012, 21:27

Nie znam dokładnie NG ale w moim 3A jest czujnik od chłodnicy, od przegrzania wtrysków i od klimy. Po odpinaj wszystkie czujniki, jeżeli nadal wentylator pracuje to sprawdzaj kable od czujników czy się gdzieś nie stykają, lub nie dotykają do masy. Zaglądnij dokładnie pod gumowe osłonki wtyczek. Gdy to nie pomoże odłącz moduł sterujący klimą. Jeszcze mi do głowy przychodzi zwarty przekaźnik ale on raczej podaje napięcie a z czujników idzie masa. Powodzenia.
Ps.
Gdy w tym roku nabiłem klimę to bardzo często włączał mi się 2 stopień wentylatora, pomimo normalnej temp. silnika, więc klima ma duży wpływ na pracę wiatraka.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 26 sty 2012, 22:07

no bo jak klima jest wlaczona to ona przejmuje kontrole nad wiatrakiem i mimo, ze silnik zimny bedzie chodzic na maksa jak musi skroplić czynnik.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 27 sty 2012, 13:45

luk448 pisze:A o ten z tyłu głowicy?Tam chyba jest czujnik od wentylatora ale moge sie mylić.
ten czujnik tez do wiatraka jest , bez wł stacyjki po zwarciu pinów kosci wl sie wentylator

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 27 sty 2012, 14:22

Na moje oko to brudzi czujnik temp (ten wkręcony od góry na tylnej części głowicy) ma on za zadanie włączyć wentylator kiedy temperatura w okolicy wtrysków przekroczy 110"C, miałem dwa przypadki w NG i JN że czujnik włączał wentylator kiedy mu się podobało :/ spróbuj może odłączyć ten czujnik i sprawdź czy pomoże.

crespo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 sty 2010, 18:48
Lokalizacja: Cieszanów

Post autor: crespo32 » 30 sty 2012, 17:34

Na razie dzięki za podpowiedzi jeszcze raz wszystko przejże i zastosuję się do waszych wskazówek. Niestety będę mógł to zrobić dopiero na weekendzie, wysłali mnie z pracy na delegację do Wrocławia. Jak wrócę to od razu zabieram się do roboty.
W między czasie jak ktoś wpadnie jeszcze na jakiś pomysł to piszcie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl