[80 B4 1,9TD AAZ]Czujnik ciśnienia oleju. jaki?
[80 B4 1,9TD AAZ]Czujnik ciśnienia oleju. jaki?
Witam. Mam audi 80 B4 1.9 TD z 94 roku i świeci mi się lampka od ciśnienia oleju. Byłem na sprawdzeniu ciśnienia i ma książkowe 2,2 atmosfery. Pytanie więc moje jest takie: jaki powinien być czujnik ciśnienia? Ten przy filtrze i ten drugi. Wiem że są różne kolory i że każdy kolor ma chyba 3 rodzaje ciśnienia. Ktoś pomoże? Czy to może nie jest wina czujnika? Jak to najlepiej sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2007, 21:39 przez Luken66, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dla kolegi meno8877 - odnośnie czujników oleju w 1,6 Diesel.
A więc tak jak to powinno być z tymi czujnikami. Sprawdzałem to w książce od Golfa II Diesel ale siliki są te same. Więc tak, w głowicy powinieneś mieć czujnik 0,3 bara. U mojego starszego wygląda to tak:
Natomiast w podstawie filtru powinieneś mieć czujnik 1,4 bara. W przypadku silników z turbodoładowaniem jest to 0,9 bara, ale w zwykłych Dieslach właśnie 1,4bara. Też foto jak to u starszego wygląda:
Aha, dodam tylko że starszy ma passata B2 z silnikiem 1,6D.
A więc tak jak to powinno być z tymi czujnikami. Sprawdzałem to w książce od Golfa II Diesel ale siliki są te same. Więc tak, w głowicy powinieneś mieć czujnik 0,3 bara. U mojego starszego wygląda to tak:
Natomiast w podstawie filtru powinieneś mieć czujnik 1,4 bara. W przypadku silników z turbodoładowaniem jest to 0,9 bara, ale w zwykłych Dieslach właśnie 1,4bara. Też foto jak to u starszego wygląda:
Aha, dodam tylko że starszy ma passata B2 z silnikiem 1,6D.
Cześć Luken66. Mam brykę z tego samego roku co ty i miałem identyczny problem. Dobrze, że zmierzyłeś ciśnienie oleju manometrem dzięki temu możesz spokojnie jeździć. Ja wymieniłem obydwa czujniki niebieski jest rozwierny, a szary zwierny i musi on podawać przez cały czas pracy silnika - . Zdejmij z niego kabel i dotknij do masy. Jeżeli nic sie nie zmieni (podczas pracy silnika) to zostaw czujnik w spokoju. Prawdopodobnie będzie to brak połączenia między alternatorem, a zegarami. Ja objeździłem różnych elektryków i nikt nie wiedział co z tym zrobić. Jeden mędrzec zamienił mi czujnik szary na brązowy, który też jest rozwierny i kontrolka mi gasła, ale nie działała funkcja dynamicznej kontroli ciśnienia oleju. Problem rozwiązał się całkiem przypadkowo. Kiedyś potraktowałem silnik "karczerem" i po odpaleniu włączył mi sie brzęczek i kontrolka. Założyłem czujnik orginalny (szary) i od tamtej pory mam spokój. Powodem był brak styku na wsówce przy alternatorze. Przeczyściłem wsówkę i jest ok. Myślę, że takie błahe problemy są najcięższe do rozwiązania i warto o nich pisać.