[80 B4 1,9TD AAZ]Czujnik ciśnienia oleju. jaki?
[80 B4 1,9TD AAZ]Czujnik ciśnienia oleju. jaki?
Witam. Mam audi 80 B4 1.9 TD z 94 roku i świeci mi się lampka od ciśnienia oleju. Byłem na sprawdzeniu ciśnienia i ma książkowe 2,2 atmosfery. Pytanie więc moje jest takie: jaki powinien być czujnik ciśnienia? Ten przy filtrze i ten drugi. Wiem że są różne kolory i że każdy kolor ma chyba 3 rodzaje ciśnienia. Ktoś pomoże? Czy to może nie jest wina czujnika? Jak to najlepiej sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2007, 21:39 przez Luken66, łącznie zmieniany 2 razy.
No właśnie Cobra gdybyś miał czas to byś mógł zobaczyć. Bo w warsztacie sami nie wiedzieli jaki. Interesuje mnie też czy przy wyłączonym silniku on podaje masę na kabel czy nie? Czyli czy jest zwierny czy rozwierny.
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/
http://www.meduza.aq.pl/
Jeden jest przy filtrze oleju a drugi to sam nie wiem
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/
http://www.meduza.aq.pl/
Olej wymieniłem na nowy, brzęczyk nie piszczy. Drugi czujnik jest też w obudowie filtra tylko trochę głębiej.
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/
http://www.meduza.aq.pl/
To mam jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś wie który czujnik jest od czego? Niebieski od brzęczyka a szary od kontrolki czy odwrotnie? U mnie jest coś namieszane trochę i chcę dojść do ładu.
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/
http://www.meduza.aq.pl/
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dla kolegi meno8877 - odnośnie czujników oleju w 1,6 Diesel.
A więc tak jak to powinno być z tymi czujnikami. Sprawdzałem to w książce od Golfa II Diesel ale siliki są te same. Więc tak, w głowicy powinieneś mieć czujnik 0,3 bara. U mojego starszego wygląda to tak:
Natomiast w podstawie filtru powinieneś mieć czujnik 1,4 bara. W przypadku silników z turbodoładowaniem jest to 0,9 bara, ale w zwykłych Dieslach właśnie 1,4bara. Też foto jak to u starszego wygląda:
Aha, dodam tylko że starszy ma passata B2 z silnikiem 1,6D.
A więc tak jak to powinno być z tymi czujnikami. Sprawdzałem to w książce od Golfa II Diesel ale siliki są te same. Więc tak, w głowicy powinieneś mieć czujnik 0,3 bara. U mojego starszego wygląda to tak:
Natomiast w podstawie filtru powinieneś mieć czujnik 1,4 bara. W przypadku silników z turbodoładowaniem jest to 0,9 bara, ale w zwykłych Dieslach właśnie 1,4bara. Też foto jak to u starszego wygląda:
Aha, dodam tylko że starszy ma passata B2 z silnikiem 1,6D.
Części samochodowe online - Motostacja
Cześć Luken66. Mam brykę z tego samego roku co ty i miałem identyczny problem. Dobrze, że zmierzyłeś ciśnienie oleju manometrem dzięki temu możesz spokojnie jeździć. Ja wymieniłem obydwa czujniki niebieski jest rozwierny, a szary zwierny i musi on podawać przez cały czas pracy silnika - . Zdejmij z niego kabel i dotknij do masy. Jeżeli nic sie nie zmieni (podczas pracy silnika) to zostaw czujnik w spokoju. Prawdopodobnie będzie to brak połączenia między alternatorem, a zegarami. Ja objeździłem różnych elektryków i nikt nie wiedział co z tym zrobić. Jeden mędrzec zamienił mi czujnik szary na brązowy, który też jest rozwierny i kontrolka mi gasła, ale nie działała funkcja dynamicznej kontroli ciśnienia oleju. Problem rozwiązał się całkiem przypadkowo. Kiedyś potraktowałem silnik "karczerem" i po odpaleniu włączył mi sie brzęczek i kontrolka. Założyłem czujnik orginalny (szary) i od tamtej pory mam spokój. Powodem był brak styku na wsówce przy alternatorze. Przeczyściłem wsówkę i jest ok. Myślę, że takie błahe problemy są najcięższe do rozwiązania i warto o nich pisać.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga