Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9TD AAZ]Czujnik ciśnienia oleju. jaki?

ODPOWIEDZ
Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

[80 B4 1,9TD AAZ]Czujnik ciśnienia oleju. jaki?

Post autor: Luken66 » 12 sty 2007, 15:59

Witam. Mam audi 80 B4 1.9 TD z 94 roku i świeci mi się lampka od ciśnienia oleju. Byłem na sprawdzeniu ciśnienia i ma książkowe 2,2 atmosfery. Pytanie więc moje jest takie: jaki powinien być czujnik ciśnienia? Ten przy filtrze i ten drugi. Wiem że są różne kolory i że każdy kolor ma chyba 3 rodzaje ciśnienia. Ktoś pomoże? Czy to może nie jest wina czujnika? Jak to najlepiej sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2007, 21:39 przez Luken66, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 14 sty 2007, 17:11

prawdopodobnie wina czujnika

kup oryginał, jaki kolor nie wiem... nie miałem nawet czasu żeby zajrzeć do swojego

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 14 sty 2007, 22:46

No właśnie Cobra gdybyś miał czas to byś mógł zobaczyć. Bo w warsztacie sami nie wiedzieli jaki. Interesuje mnie też czy przy wyłączonym silniku on podaje masę na kabel czy nie? Czyli czy jest zwierny czy rozwierny.
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 15 sty 2007, 13:29

powiedz mi jeszcze o który dokładnie chodzi... gdzie on się dokładnie znajduje itp to na weekendzie zobaczę co i jak

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 15 sty 2007, 15:33

Jeden jest przy filtrze oleju a drugi to sam nie wiem
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 15 sty 2007, 16:01

no to jak mi powiesz gdzie jest to wtedy Ci sprawdzę, bo sam nie wiem

a tak w ogóle to ta lampka świeci Ci się cały czas? piszczy Ci brzęczyk? może oleju nie masz? albo jakiś gówniany?

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 15 sty 2007, 17:33

Olej wymieniłem na nowy, brzęczyk nie piszczy. Drugi czujnik jest też w obudowie filtra tylko trochę głębiej.
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek » 18 sty 2007, 20:09

1.800.095 szary
1.800.108 jasno niebieski
to numery EPS
Pozdrawiam Tomek

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 21 sty 2007, 14:38

Dzięki
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 sty 2007, 09:35

Tomek pisze:1.800.095 szary
1.800.108 jasno niebieski
to numery EPS
Tak, nie wiem jak dokładnie z numerami, ale kolory by sie zgadzały. Szary jest z króćcem poziomym, niebieski z pionowym

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 24 sty 2007, 16:11

To mam jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś wie który czujnik jest od czego? Niebieski od brzęczyka a szary od kontrolki czy odwrotnie? U mnie jest coś namieszane trochę i chcę dojść do ładu.
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 lis 2007, 22:06

Dla kolegi meno8877 - odnośnie czujników oleju w 1,6 Diesel.

A więc tak jak to powinno być z tymi czujnikami. Sprawdzałem to w książce od Golfa II Diesel ale siliki są te same. Więc tak, w głowicy powinieneś mieć czujnik 0,3 bara. U mojego starszego wygląda to tak:

Obrazek

Natomiast w podstawie filtru powinieneś mieć czujnik 1,4 bara. W przypadku silników z turbodoładowaniem jest to 0,9 bara, ale w zwykłych Dieslach właśnie 1,4bara. Też foto jak to u starszego wygląda:

Obrazek

Aha, dodam tylko że starszy ma passata B2 z silnikiem 1,6D.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 30 lis 2007, 22:23

Są dwa czujniki bo jest zastosowana dynamiczna kontrola oleju.

Awatar użytkownika
meno8877
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 lis 2007, 14:15
Lokalizacja: ciechanów

Post autor: meno8877 » 30 lis 2007, 22:40

pisalem to juz ale jeszcze raz napisze wielkie szczere podziekowanie LABIELpozdrawiam
LOS VATOS LOCOS dla ciebie dziubek i audiczki

Zen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 27 lip 2007, 19:16

Post autor: Zen » 02 gru 2007, 18:19

Cześć Luken66. Mam brykę z tego samego roku co ty i miałem identyczny problem. Dobrze, że zmierzyłeś ciśnienie oleju manometrem dzięki temu możesz spokojnie jeździć. Ja wymieniłem obydwa czujniki niebieski jest rozwierny, a szary zwierny i musi on podawać przez cały czas pracy silnika - . Zdejmij z niego kabel i dotknij do masy. Jeżeli nic sie nie zmieni (podczas pracy silnika) to zostaw czujnik w spokoju. Prawdopodobnie będzie to brak połączenia między alternatorem, a zegarami. Ja objeździłem różnych elektryków i nikt nie wiedział co z tym zrobić. Jeden mędrzec zamienił mi czujnik szary na brązowy, który też jest rozwierny i kontrolka mi gasła, ale nie działała funkcja dynamicznej kontroli ciśnienia oleju. Problem rozwiązał się całkiem przypadkowo. Kiedyś potraktowałem silnik "karczerem" i po odpaleniu włączył mi sie brzęczek i kontrolka. Założyłem czujnik orginalny (szary) i od tamtej pory mam spokój. Powodem był brak styku na wsówce przy alternatorze. Przeczyściłem wsówkę i jest ok. Myślę, że takie błahe problemy są najcięższe do rozwiązania i warto o nich pisać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga