Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] napinacz paska klinowego

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 31 maja 2011, 22:19

mam problem taki jak gasze auto to dziwny dzwiek słychać przy pasku klinowym zapomniałem dodac że pasek jest na ciągnięty .. jak gasze co to moze byc prosze o rade z góry dziekuje..

[ Dodano: 2011-05-31, 22:26 ]
(skrzeczenie nawet bym powiedział)

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 31 maja 2011, 22:43

Napinacz, tłumik drgań lub wydech... :-/

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 31 maja 2011, 22:51

to nie bedzie pasek rozumiem czy moze miales taki objaw jak u mnie dzieje sie??

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 29 sty 2012, 20:37

pasek mam nowy a napinacz cwiergoli caly czas

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 29 sty 2012, 21:39

Skąd wiesz ze to napinacz paska ( raczej mało prawdopodobne u mnie sie w ogóle nieruszał i niepiszczał) może to koło pasowe przeczytaj temat od poczatku może któraś z odpowiedzi Ci podpasuje pozdrawiam

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 31 sty 2012, 20:31

piszczy pasek bo jest za luźny ,rolka wymieniona
pasek ma być pk6 1180??

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 01 lut 2012, 21:42

rozmiar paska

dla auta z klimą: 21,36 x 1175 +-3mm
bez klimy: 21,36 x 890 +-3mm

co do piszczenia to marka paska też ma znaczenie ;-)

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 06 lut 2012, 21:42

dayco weg conti i cisza

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 08 lut 2012, 17:28

Jeśli tulejki od tego pręta napinacza są wytarte lub obudowa to napinacz będzie pod kątem i też może piszczeć ja tak mam.Tulejki wymienione,ale mają już leciutki luz w obudowie.

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 08 lut 2012, 22:59

podłączę się do tematu, bo popiskiwanie po odpaleniu stało się nieodłączną częścia image mojego auta.
Pasek wieloklinowy wymieniam średnio co rok czyli ok 15kkm. Popiskiwanie mam od ok. 3 lat.
Ostatnio to hałaśliwe piszczenie jak z nagrania bodajże złośliwego_dżina trochę się zmieniło, słychać było raczej odgłos padającego łożyska.
U mechanika padła diagnoza, ze jednak pasek wieloklinowy, zmienili i pięknie piszczy jak wcześniej. Stary pasek miał miejscami zjechane kliny (wytarte, wycięte) Dodam, że pierwszy pasek, który wymieniłem zaczął się pruć, więc gdzieś musiał raczej bokiem przycierać. Ostatnio miałem założony węższy o jeden ząbek - nie przytarło go z boku, to przycierało od spodu. Teraz mam znów założony pasek odpowiedniej szerokosci. Wg. mechanika piszczenie spowodowane jest niewspółosiowym (chyba dobrze to nazywam) ułożeniem kół. Pasek nie układa się dobrze w rowkach i piszczy, po rozgrzaniu jakoś się tam układa, na tyle, że nie piszczy, co nie oznacza, że się nie niszczą kliny.
Jednak teraz zabiliście mi ćwieka z tym kołem pasowym z tłumnikiem drgań, być może przyczyna leży również tu. Mechanior stwierdził również, że same koła nie mają na tyle ostrych krawędzi, żeby ciąć pasek i główną przyczyną jest to złe ułożenie kół względem siebie.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 09 lut 2012, 13:36

Skoro jest niewspółosiowe ułożenie to to co napisałem wyżej może być przyczyną.

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 09 lut 2012, 14:18

tak sądzę, mi napinacz gołym okiem coś nie leży, dodatkowo altek może być nie co przesunięty i to wszystko daje taki efekt piszczenia. Najlepiej byłoby wszystko pod jakiś laser ustawić. Co ciekawe mechanior twierdzi, że na kole i napinaczu luzów nie ma.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 09 lut 2012, 16:55

Niech sprawdzi pręt od rolki i tulejki.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 10 lut 2012, 21:40

Sprawdź dokładnie napinacz - musi gładko się dać uginać a często ten pręt się zaciera w tulei, a także sprawdź samo koło pasowe z tłumikiem drgań - narysuj wzdłuż promienia kreskę i odpal auto a potem sprawdź czy aby kreska się nie rozdzieliła, jak tak to wtedy połączenie gumowo metalowe jest zerwane.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 26 mar 2012, 19:03

wymieniał ktoś te tuleje na tej ośce -pręcie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl