Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3] Dziwna maź w odmie i wężu obroty na PB zbyt wysokie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 19 sty 2012, 20:01

A ja mam TORX anie żaden imbus..i u mnie 100 mm z dorobioną końcówką pod "palce" w zupełności wystarcza.Jak talerzyk jest w oryginale to powinien mieć naklejkę z opisem regulacji...Jak Kolega nie dowierza to zaraz ubiorę się,pójdę do garażu,zrobię zdjęcie owego klucza.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 19 sty 2012, 20:26

ja tam nie wiem co to aar, ale w ng i w 22 jest imbus, a tu mowimy o ng. na naklejce jest tylko napis 1,9+1.1 i przekroj dyszy, oraz malo jasne punkty odniesienia.
a swoja droga, to u ciebie tez napewno jest imbus tylko twoj torox zabiera srube :)

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 19 sty 2012, 20:35

Ja naprawdę nie chcę być nie miły,,nigdy nie pisze o czymś do czego sam swoich łap nie wsadziłem,,zanim zrobiłem sobie stosowny klucz to przepływke wyjąłem,rozebrałem i dopasowałem klucz do gniazda.Co prawda mechanikiem pojazdowym nie jestem ale przemysłowym i w tym zawodzie pracuję już 22 lata,,także potrafię rozpoznać jaki ciulik ma do jakiej dziurki wleźć.,,kupiłem sobie za tanie pieniądze drugą,,która ma także na TORX.Jest pewna zgodność w TORxie i imbusie,ale tylko do momentu kiedy nie trzeba użyć siły,,imbus zniszczy gniazdo TORXa.

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 19 sty 2012, 21:09

Więc Panowie bardzo przydatne informacje mi podsuneliście na temat ustawienia talerzyka bo fakt mam naklejkę ale te punkty odniesienia nie wiadomo co do czego a tu faktycznie on nie jest na prosto tylko lekko nachylony.
Aha i na temat ustawienia mieszanki , bo gazownik mi zaproponowal kiedys ustawienie dawki pb za 100 zl i zostawienie auta na dzien ale nie zgodzilem sie...
takze jutro ustawie talerzyk i po próbuje znaleść ten korek i zmienić dawkę delikatnie i napisze co sie udalo zrobic.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 19 sty 2012, 22:06

Sprawdź dokładnie czy nie jest gdzieś wygięty,,a śrubkę tutaj masz oznaczona.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

[B4 2.3] Dziwna maź w odmie i wężu obroty na PB zbyt wysokie

Post autor: primo121 » 20 sty 2012, 21:19

Więc dziś ustawilem talerzyk tak jak pisaliście i jeśli udalo sie ustawić 1,9 mm od rozdzielacza to te 3 mm samo wyszlo wiec talerzyk jest prosty chodzi luźno , nie obciera.

A co do śrubki od regulacji dawki to gdzie ona się znajduje ???

Zrobilem zdjęcie i zaznaczylem miejsce gdzie możliwe jest to rozwiercenie tylko prosze o potwierdzenie bo nie wiem czy to tu napewno. (zaznaczone na żółto)
Nie jest to czerwona zaślepka czy coś tylko delikatnie wgłębione kółko wielkości łebka od śrubki, w metalu.

Aha po regulacji talerzyka nie zmienilo sie prawie nic....

Obroty na gazie trzyma a na benzynie juz nie, wogole.... i w dolnych obrotach budą telepie.

Zauważylem że wskazówka źle wskazuje bo bylo dzis ok 68-70 stopni a gorący silnik i wentylator się wlączyl tak jakby mial te ponad 90 stopni....

I moze zle odczyty ma z czujnika temperatury i dlatego wina tej wskazowki i od niej zależy podobno to że nie chodzi na benzynie....

Jak cieply to jakby trochę lepiej ale dalej nie trzyma obrotów, Ale jechać dobrze jedzie i nie ma problemu. Tylko te wolne obroty , po zmianie krokowca nic się nie zmienia, dalej to samo.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 20 sty 2012, 21:41

tak, to jest to miejsce.
wskazowke mozna postawic na baczność, one wszystki po czasie pokazuja za niski, trzeba sobie pokrecic w liczniku

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 22 sty 2012, 12:34

Więc rozwiercilem to miejsce i nic....

Wkladam klucz a on czuję że uderza w tą lopatkę która trzyma talerzyk i nie wchodzi w nic i nic sie nie da przekręcić więc widocznie to nie jest to miejsce gdzie mialem wiercic....

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 22 sty 2012, 12:56

to miejsce tylko coś nie trafiasz, podnieś w takim razie całą przepływkę i zobacz jak to od spodu wygląda. Może faktycznie tam masz inną śrubę niż ja mam. W końcu już nie raz się myliłem. Miejsce jest napewno dobre, tylko trzeba trafić na śrubkę

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 22 sty 2012, 13:45

kolega subratri dobrze pisze! to jest to miejsce. U mnie regulowalem za pomoca torxa i wszystko cacy :mrgreen: a tak nawiasem mowiac AAR to praktycznie to samo co NG... rozni sie delikatnie osprzetem i paroma detalami... :roll: :-)

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 04 lut 2012, 17:32

Witam. Chcę odświeżyć temat.

Bylem u mechanika aby mi posprawdzal wszystko. (jedyny mechanik który chcial ruwszyć wtrysk mehaniczny i gaz....)

A więc tak :
1. Kopulka byla popalona i zmienil na nową.
2.Czujnik temperatury uszkodzony. Zmienil na nowy. Teraz auto pokazuje prawidlową temperaturę. Myślalem e zacznie na ciplym palić na pb ale niestety nie....
3. Stwierdzil ze rozdzielacz jest wporzadku ale za to przeplywka jest uszkodzona i trzeba ją wymienić. A to widzę bardzo dużo kosztuje.
4. Wyregulowal dawkę paliwa. Podobno wcześniej mial zbyt wysoką.
5. Sprawdzil kompresję silnika i jak na 8 lat z LPG jest nie tak źle 5x od 11,5 do 12.

I pojawil sie problem .... Więc jak jest calkiem zimny na benzynie zapali ale caly czas noga na gazie i nie wkręci sie powyzej 2 tys.... Trochę tak potrzymam i na gaz. Na gazie już nie ma tego problemu, normalnie jeździ. Mozliwe że przez to zmniejszenie dawki ?
Jak cieply to juz na pb mnie zapali wogole, jedynie na gazie i to ciezko.... (dlugo trzeba kręcić aż zalapie.)

Zanim oddalem do mechanika to mi na pb zimny palil ale cieply juz nie. ale za to na gazie i zimny i cieply latwo palil..

Możliwe że źle talerzyk ustawil ??

Patrzylem tą przeplywkę przed oddaniem do szpeca i talerzyk prosty, chodzi luźno , nie obciera.... tak jak kiedyś i mi kiedyś na pb chodzilo i na gazie.

Gaz strzelil i przestalo chodzić, aż gumę zdjęlo z nad przeplywki i talerzyk pokrzywilo troche ale dalo sie wyprostowac jak trzeba....

Nie wiem czy jak kupie przeplywke czy to bedzie dobrze chodzic.... A moze tu jest inna przyczyna.

Ręcę opadają na to auto. Ale sprzedać go nie sprzedam za nic :lol:

Przynajmniej te w mrozy palil dobrze na pb tyle ze nie wchodzil na obroty , juz po odebraniu od mechanika.
Może przez to że dawkę zmienil....

Aha i dla jasności :
1. Zmienione rok temu świece, przewody WN, filtr paliwa i powietrza, akumulator, teraz kopulka, czujnik temperatury.....

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 04 lut 2012, 19:05

no tylko, że zmienił Ci czujnik od wskazań na desce a nie od sterowania silnika. Temu bym sie przyjrzał. A poza tym, jeszcze przychodzi mi do głowy zapłon. Ale to mozna kodami migowymi sprawdzic czy nic tam nie bruzdzi.

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 05 lut 2012, 11:02

Zapomnialem. Zaplon sprawdzal i jest ok. A jaki czujnik jest od temperatury sterownika silnika ? gdzie to jest i jak sprawdzic go....

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 05 lut 2012, 11:20

to ten z góry termostatu. Nie wiem jak go sprawdzić. Ja wymieniłem na nowy.
a o zapłonie pisząc chodziło mi o stukowy. Wedłóg książki sam naprawiam jest to element który lubi się zesrać.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 05 lut 2012, 11:29

nie wiem jak to z gazem ale na benzie mialem podobnie... na zimnym palil cacy na benzynie, jak sie rozgrzal to trzeba bylo prooooooooooooooosic dlugo. Winny okazal sie dolot. lewe powietrze. wymienilem oringi na wtryskach, weze od krokowca, sprawdzilem szczelnosc 'kobry', zlozylem i po problemie bylo.
Jezeli piszesz ze ustawial Ci dawke paliwa, bo byla za wysoka to bym w to celowal... teraz za duzo powietrza jest, za malo benzy i tak sie dzieje. jak odpalasz to wiadomo, zimno jest, wszystko sie pokurczylo, dodatkow rozruchowy dziala przy odpalaniu to tej benzy jest wiecej i laczy sie z wieksza dawka powietrza (m.in. lewego) ale jak sie rozgrzeje troszke, elementy zaczynaja sie rozkurczac i wtedy przez nieszczelnosci dolotu wiecej powietrza lezie.
nie wiem jak to jest na gazie bo mam sama benze u siebie w NGku...

taka mala podpowiedz ode mnie, odegnij mocowanie gumy od krokowca lekko w strone silnika tak aby waz idacy miedzy kolektorami szedl mniej wiecej po srodku, aby nie stykal sie nigdzie. No i sprawdz ten trojniczek od tego weza... moze miec mikromekniecia nie wykrywalne normalnie okniem ale przez ktore powietrze ciagnie...
jest tego troche a temp nie sprzyja pracy... :/ powodzenia ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl