Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
A dlaczego miałby być głośny? ma być słychać V8 a nie pierdzący wydech jak u hondziarzy... nie róbmy wiochy z audiczek:P Panowie!!
A tak na marginesie dzisiaj wzięło mnie coś na czyszczenie głowicy... i powiem tylko tyle - masakra!!!! niby trochę nagaru a ręce odpadają:/
Zaczęło się od jednych zaworów:
Efekt po dość intensywnej pracy nie był aż tak zadziwiający:
no ale to dopiero początek, bo jeszcze czeka rozbieranie całości, polerowanie kanałów i później planowanie głowic....
A tak wyglądały obydwie, bo druga "zmora" jeszcze czeka nie ruszona:
Przy okazji złożyłem kolektor ssący wraz z przepustnicą itp, przepchałem króćce od podciśnienia i wyciąłem nowe uszczelki na wzór tych ori, i zacząłem rzeźbę mocowania na alternator, ale bez oryginalnego filtra oleju:
Pozdrawiam!
A tak na marginesie dzisiaj wzięło mnie coś na czyszczenie głowicy... i powiem tylko tyle - masakra!!!! niby trochę nagaru a ręce odpadają:/
Zaczęło się od jednych zaworów:
Efekt po dość intensywnej pracy nie był aż tak zadziwiający:
no ale to dopiero początek, bo jeszcze czeka rozbieranie całości, polerowanie kanałów i później planowanie głowic....
A tak wyglądały obydwie, bo druga "zmora" jeszcze czeka nie ruszona:
Przy okazji złożyłem kolektor ssący wraz z przepustnicą itp, przepchałem króćce od podciśnienia i wyciąłem nowe uszczelki na wzór tych ori, i zacząłem rzeźbę mocowania na alternator, ale bez oryginalnego filtra oleju:
Pozdrawiam!
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Szczerze? Liczę, że chociaż na 250ps to min da się uzyskać, ale zobaczymy, kwestia czasu i $, głowice jednak pójdą do obróbki dopiero jakoś w okolicach maja, do tej pory powinno już być wszystko przygotowane. Natomiast od połowy kwietnia mam miesiąc wolnego i wtedy biorę się za wyjęcie silnika z coupe, przekładkę do 90tki i wyjmuję to co potrzebne z 90tki do coupe i dopiero się zacznie:P Nadal jednak nie udało mi się rozpracować układu z 90tki bez serwa....
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Kolejne etapy prac trwają... co prawda trochę powoli ale wiadomo pogoda itp, poza tym kolekcjonować trzeba $, na większe zakupy części jednorazowo...
Ostatnio opróżniłem blok z wszelkiego rodzaju płynów i pomyślałem, że przy okazji warto zajrzeć od dołu...
Pompa olejowa ma naprawdę imponujące rozmiary:D
Również wyczyściłem powierzchnię od strony głowic, żeby sprawdzić czy nie ma ubytków na bloku;
No i skończyłem rzeźbę z mocowaniem alternatora, które umożliwi dojście do kanału wodnego oraz do kanałów olejowych pod customowe mocowanie filtra i chłodnicy:
Pozdrawiam!
Ostatnio opróżniłem blok z wszelkiego rodzaju płynów i pomyślałem, że przy okazji warto zajrzeć od dołu...
Pompa olejowa ma naprawdę imponujące rozmiary:D
Również wyczyściłem powierzchnię od strony głowic, żeby sprawdzić czy nie ma ubytków na bloku;
No i skończyłem rzeźbę z mocowaniem alternatora, które umożliwi dojście do kanału wodnego oraz do kanałów olejowych pod customowe mocowanie filtra i chłodnicy:
Pozdrawiam!
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Zima... zima i końca coś nie widać, ale praca musi jakoś iść do przodu. No więc grzejnik do garażu, ciepłe ubranie i jazda... wziąłem się konkretnie za rozbiórkę głowicy. I muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony puki co...
Na początek do zdjęcia oczywiście zewnętrzne elementy oraz wałki wraz z łańcuszkiem:
Tutaj widok szklanek po zdjęciu wałków:
Po wyjęciu szklanek zastosowałem taki mały patent własnej roboty do bezproblemowego wyciągania zamków zaworowych:
A tutaj już zamki na próbę wyjęte oraz zawory ssący i wydechowy:
Stan zaworów przyprawił mi uśmiech na twarzy jak i to co zobaczyłem pod nimi w głowicy (wiadomo, że w wydechowym nagar będzie praktycznie zawsze, ale tu ilości są naprawdę niewielkie). Jedynie co mnie zdziwiło to, że w zaworach były jedynie duże sprężyny pod talerzykami. W VW które robiłem osobiście spotykałem się z dużymi sprężynami w których były jeszcze małe... No, ale wracając to jutro wyciągam resztę zaworów, uszczelniacze i biorę się za czyszczenie kanałów a potem za polerkę wewnątrz kanałów.
PS aha zapomniałbym:D w drodze do mnie jest komplet wtryskiwaczy szarych, tzn tych z S8 265kW o wydajności 200cc tak, żeby się na przyszłość autko nie muliło:P
Pozdrawiam!!
Na początek do zdjęcia oczywiście zewnętrzne elementy oraz wałki wraz z łańcuszkiem:
Tutaj widok szklanek po zdjęciu wałków:
Po wyjęciu szklanek zastosowałem taki mały patent własnej roboty do bezproblemowego wyciągania zamków zaworowych:
A tutaj już zamki na próbę wyjęte oraz zawory ssący i wydechowy:
Stan zaworów przyprawił mi uśmiech na twarzy jak i to co zobaczyłem pod nimi w głowicy (wiadomo, że w wydechowym nagar będzie praktycznie zawsze, ale tu ilości są naprawdę niewielkie). Jedynie co mnie zdziwiło to, że w zaworach były jedynie duże sprężyny pod talerzykami. W VW które robiłem osobiście spotykałem się z dużymi sprężynami w których były jeszcze małe... No, ale wracając to jutro wyciągam resztę zaworów, uszczelniacze i biorę się za czyszczenie kanałów a potem za polerkę wewnątrz kanałów.
PS aha zapomniałbym:D w drodze do mnie jest komplet wtryskiwaczy szarych, tzn tych z S8 265kW o wydajności 200cc tak, żeby się na przyszłość autko nie muliło:P
Pozdrawiam!!
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Ruszyłem się dzisiaj trochę pogrzebać w garażu... i powiem tylko jedno... nie dziwi mnie to, że takie są ceny za obróbki głowić, polerowania kanałów itp...
Jak widać na pierwszym zdjęciu (tym podświetlonym) komora z prawej jest już wstępnie obrobiona. Wybrane jest dość sporo materiału ze ścianek, usunięte są wszelkie łączenia odlewów i wszystko co kanciaste zostało wygładzone. W kanałach ssących będzie zrobiona polerka, ale już mnie to przeraża ile to czasu pochłonie i odcisków:P Ogólnie w ssących można więcej zaokrągleń wyprowadzić itp niż w kanałach wydechowych. Te zostaną tak jak na zdjęciu ostatnim widać wyczyszczone i lekko przepolerowane, bo ciężko tam palce zmieścić.
Również przerobiłem listwę wtryskową pod wtryski od S8, zostało mi tylko dorobić mocowania na śruby, bo całość musiała usiąść niżej o jakieś 5 mm.
Mam tylko nadzieję, że starczy mi cierpliwości do obróbki głowic, bo jak na razie to jedna leży jeszcze nie ruszona:/
Pozdrawiam!!
Jak widać na pierwszym zdjęciu (tym podświetlonym) komora z prawej jest już wstępnie obrobiona. Wybrane jest dość sporo materiału ze ścianek, usunięte są wszelkie łączenia odlewów i wszystko co kanciaste zostało wygładzone. W kanałach ssących będzie zrobiona polerka, ale już mnie to przeraża ile to czasu pochłonie i odcisków:P Ogólnie w ssących można więcej zaokrągleń wyprowadzić itp niż w kanałach wydechowych. Te zostaną tak jak na zdjęciu ostatnim widać wyczyszczone i lekko przepolerowane, bo ciężko tam palce zmieścić.
Również przerobiłem listwę wtryskową pod wtryski od S8, zostało mi tylko dorobić mocowania na śruby, bo całość musiała usiąść niżej o jakieś 5 mm.
Mam tylko nadzieję, że starczy mi cierpliwości do obróbki głowic, bo jak na razie to jedna leży jeszcze nie ruszona:/
Pozdrawiam!!
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: