Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PGT] projekt turbo T3/T4

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 lut 2012, 22:34

Grały szklanki czy to inny dzwiek? Objaw który opisujesz to może być stukanie, tym bardziej skoro uciszyło sie po wycofaniu zapłonu. Najezałoby jednak wykluczyć szklanki, bo skoro egt nie rosło to może być to problem z głowicą. Pamietaj, że stuki pojawiaja sie nie tylko przy zbyt ubogiej mieszance ale również zbyt bogatej.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 lut 2012, 23:15

no raczej stuki... szklanki nie, chyba, że kręcisz powyżej 8400 rpm.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 06 lut 2012, 22:00

Szklanki czasem delikatnie slychac tylko na wolnych obrotach. Nie powinny powodować stukania, ale dla pewnosci wymienię.

Chcę przyspieszyć zaplon bo auto lepiej wtedy przyspiesza juz od najniższych obrotów, ale wtedy pokręci do 5000 dzwoni i traci moc.

Zastanawiam sie nad montazem blosa + jeden reduktor LPG do 200KM. Zrobię zimny dolot, IC i może wtedy zacznie lepiej jechać, bo czuję, że na głowicy od A4 mogę dużo więcej wykrzesać tylko trzeba wszystko odpowiednio ze sobą zegrać.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 lut 2012, 22:15

turbofin, 100% stukanie. Książkową sytuacje opisałeś.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 08 lut 2012, 22:22

To znak, że silnik jest na granicy stuku i na stopień 10:1 wiecej mieszanki juz nie upcham

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 lut 2012, 23:16

to znak, że trzeba coś z wałkami albo ze sprężaniem zrobić... A i zawsze możesz dodać aquamist :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 lut 2012, 23:17

aha! A próbowałeś zatankować vpower racing ? Stukanie powinno nieco się ograniczyć.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 lut 2012, 00:04

On jezdzi tylko na gazie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 09 lut 2012, 00:28

ach fakt, zapomniałem...

to w takim razie tylko wałki albo odprężenie, taki czy inny sposób.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 lut 2012, 00:30

Albo kawałek piggybacka i dynamicznie ruszac zapłon.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 06 mar 2012, 21:44

Opózniłem zapłon, wzbogacilem mieszanke i stuki calkowicie zanikly, ale uszczelka nie wytrzymała ostrego palowania do 7000 RPM. Postanowilem zamontować uszczelkę odprężającą i ustawić optymalny zaplon.

Czy zejście ze stopniem w okolice 9,5 wystarczy, aby zapobiec stukom?
Standardowa uszczelka ma 1,6 mm.
Jaka uszczelkę należy zastosować, aby uzyskac stopień 9,5 ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 mar 2012, 22:00

wszystko zależy. Na pewno pomoże, trzeba tylko to zrobić z głową, bo grubsza uszczelka wcale nie jest taka fajna, łatwiej ją wydmuchuje.

Polecam uszczelkę metalową, jedź do warsztatu dorabiającego uszczelki i niech Ci wszystko policzą i zaproponują najlepsze wyjście.

9.5 to dobra wartość stopnia sprężania.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 mar 2012, 22:33

Leo pisze:Polecam uszczelkę metalową
A od 1.9 TD (AAZ) bądź od 1.9 TDI (1Z) nie podpasuje? Tam dawali metalowe i grubsze niż 1.6mm.

Porównaj, czy uszczelki z benzyny i diesla mają w tych samych miejscach kanały olejowe i wodne.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 mar 2012, 23:44

Nie maja, nie da sie załozyć zamiennie tych uszczelek. Wykonanie przekładki 0.5-0.8 z kwasa kosztuje 100zł tylko trzeba mieć narysowaną.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 mar 2012, 23:46

karolas123 pisze:Nie maja, nie da sie załozyć zamiennie tych uszczelek. Wykonanie przekładki 0.5-0.8 z kwasa kosztuje 100zł tylko trzeba mieć narysowaną.
A ja porównywałem zdjęcia to kanały są w tych samych miejscach ale o różnych średnicach ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl