Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Raf2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2010, 06:53
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Raf2000 » 08 lut 2012, 08:50

Zapowiada sie ciekawie :) mozesz zrobic jakies foto story :) Jak sie ociepli startuje z tym samym projektem :):)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2012, 18:09

No wreszcie jeden z kolejnych nie licznych na naszym forum odważnych projektów <ok>

YoGii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:09
Lokalizacja: KrK

Post autor: YoGii » 12 lut 2012, 19:45

kolego bardzo bysmy cie prosili o jakies fotostory jak znajdziesz chwilke wolnego czasu i opis mniej wiecej co i jak zrobiles....wierz mi ze jest tu wielu posiadaczy ABK ktorzy chcieli by uslyszec swist turbawki na swoim motorku:D ciekawi mnie tylko jedno...jaka zywotnosc bedzie mial taki motor...czy przypadkiem tloki,korby sie nie rozlewaja? bardzo odwazny projekt i wielki szacunek i podziw dla ciebie tym bardziej ze jeszcze do niedawna czytajac posty na roznych forach kazdy sie zarzekal ze motor ABK jest nie do uturbienia a tu jednak ZONK jest fachowiec co sie tego podial naprawde a nie snol tylko planow na jawie co by to bylo gdy by.... :) gratki za projek i samozaparcie <ok> ;-)

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 20 lut 2012, 21:55

No dobra.
Wiec od razu napisze ze ja tez jestem na etapie turbienia swojego ABK (taniej niz robic swap na 1,8T).
Dół bez odprezania przyjmie 0,5 bara boostu. Co da w zaleznosci od turbo jakies 150-160 koni. Po odprezeniu kanapka nie bedzie problemu z przekroczeniem 200 koni - w koncu to cwelwagen.
Kolektor od a4 juz do mnie idzie, dobra opcja tez jest z kolektorem od 1,6TD :)
Turbo - cos od 1,8T - dieslowskie jest za male i bedzie sie zapychalo gora. Całos bedzie sterowana ecumasterem + sekwencyjna instalacja gazowa. Ew prostrzy sposob, obgadany przed chwila z kefirem to BLOS. Ale dalej warto by ruszyc zaplonem :)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 20 lut 2012, 22:36

Poprzesz jakimis obliczeniami swoje cyferki?

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 21 lut 2012, 11:14

ktore cyferki?
Wytrzymalosc seryjnego dolu? Moc? Czy co?

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 21 lut 2012, 11:48

to, ze na 0,5bara bedziesz mial przyrost rzedu 40-50koni

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 lut 2012, 12:44

W sumie to mnie interesuje wszystko. Wiec smiało nie krępuj sie ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 lut 2012, 13:37

guziq pisze:No dobra.
Wiec od razu napisze ze ja tez jestem na etapie turbienia swojego ABK (taniej niz robic swap na 1,8T).
Dół bez odprezania przyjmie 0,5 bara boostu. Co da w zaleznosci od turbo jakies 150-160 koni. Po odprezeniu kanapka nie bedzie problemu z przekroczeniem 200 koni - w koncu to cwelwagen.
Kolektor od a4 juz do mnie idzie, dobra opcja tez jest z kolektorem od 1,6TD :)
Turbo - cos od 1,8T - dieslowskie jest za male i bedzie sie zapychalo gora. Całos bedzie sterowana ecumasterem + sekwencyjna instalacja gazowa. Ew prostrzy sposob, obgadany przed chwila z kefirem to BLOS. Ale dalej warto by ruszyc zaplonem :)
Widzę, że nie siadasz na laurach :-) Czekam na kolejne info i zdjęcia z prac. Też będziesz chciał się nim ścigać na 400m jak 90'tką z V8?

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 21 lut 2012, 15:23

W teorii jest tak, ze 0,5bara boostu daje przyrost, albo raczej powinno dac przyrost 50% mocy. Zazwyczaj jest to mniej, bo a to trzeba sciac zaplony, a to kolektor wydechowy jest restrykcyjny, turbo trzyma na wydechu itp itd. Wiec licze skromnie na przyrost 30-40 koni.

Auto nie bedzie startowalo na 400m, ma byc cywilizowanym dupowozem. Ma sobie radosnie posapywac blow-off-em, przyjemnie mruczec z wydechu i swistac z dolotu. I ma to robic tanio.
Do tego ma byc zadbanym, wybajerzonym sedanem na dobrej feldze ktory robi wow w czasie ruchu i na postoju.

90 poszla na czesci, bo buda byla nierozwojowa. Na lato planuje (jak zona i partia pozwoli) zakup coupe b4, przekladke calego zawiasu od s2 (mam na stanie wszystko, czyli amory na grubych lagach, kute wachacze, sanie, zwrotnice, piasty i hamulce na 5 srub itp itd.), oblozenie auta laminatem (klapa, drzwi, maska, blotniki, zderzaki, szyby - tez wszystko juz mam) i wsadzic tam jakis silnik. Costam mysle o R36, ale ceny narazie zabijaja....

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 lut 2012, 19:35

guziq pisze:No dobra.
Wiec od razu napisze ze ja tez jestem na etapie turbienia swojego ABK (taniej niz robic swap na 1,8T).
Dół bez odprezania przyjmie 0,5 bara boostu. Co da w zaleznosci od turbo jakies 150-160 koni. Po odprezeniu kanapka nie bedzie problemu z przekroczeniem 200 koni - w koncu to cwelwagen.
Kolektor od a4 juz do mnie idzie, dobra opcja tez jest z kolektorem od 1,6TD :)
Turbo - cos od 1,8T - dieslowskie jest za male i bedzie sie zapychalo gora. Całos bedzie sterowana ecumasterem + sekwencyjna instalacja gazowa. Ew prostrzy sposob, obgadany przed chwila z kefirem to BLOS. Ale dalej warto by ruszyc zaplonem :)
Jesteś pewien, że nie będzie stukał na LPG bez odprężaniana na 0,5 bara?
Jestem bardzo ciekawy efektów.

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 21 lut 2012, 19:42

Na LPG napewno nie bedzie nawet i przy 0,7 - wieksza liczba oktanowa swoje robi. Bardziej trzyma mnie tutaj parownik i dysze wtrysków, ale jak nie bedzie mialo tendencji do detonacji to kto wie - moze wjedzie wiekszy parownik i rozwiert dysz i bede ładował np.0,8 :D

Nasz pionierski w polsce projekt - ABZ kompresor nie ma tendencji do stuku nawet przy 0,9 bara :)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 lut 2012, 19:46

A w jakiej budzie siedzi to ABZ?

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 21 lut 2012, 19:59

S5 B5 Avant :)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 lut 2012, 21:07

guziq pisze:Na LPG napewno nie bedzie nawet i przy 0,7 - wieksza liczba oktanowa swoje robi. Bardziej trzyma mnie tutaj parownik i dysze wtrysków, ale jak nie bedzie mialo tendencji do detonacji to kto wie - moze wjedzie wiekszy parownik i rozwiert dysz i bede ładował np.0,8 :D

Nasz pionierski w polsce projekt - ABZ kompresor nie ma tendencji do stuku nawet przy 0,9 bara :)
Ja mam stopień 10, ładuję 0,4 bara na LPG i przy 7000 RPM czasem zastuka. Co może być przyczyną ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl