b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kolego bardzo bysmy cie prosili o jakies fotostory jak znajdziesz chwilke wolnego czasu i opis mniej wiecej co i jak zrobiles....wierz mi ze jest tu wielu posiadaczy ABK ktorzy chcieli by uslyszec swist turbawki na swoim motorku:D ciekawi mnie tylko jedno...jaka zywotnosc bedzie mial taki motor...czy przypadkiem tloki,korby sie nie rozlewaja? bardzo odwazny projekt i wielki szacunek i podziw dla ciebie tym bardziej ze jeszcze do niedawna czytajac posty na roznych forach kazdy sie zarzekal ze motor ABK jest nie do uturbienia a tu jednak ZONK jest fachowiec co sie tego podial naprawde a nie snol tylko planow na jawie co by to bylo gdy by.... gratki za projek i samozaparcie <ok>
No dobra.
Wiec od razu napisze ze ja tez jestem na etapie turbienia swojego ABK (taniej niz robic swap na 1,8T).
Dół bez odprezania przyjmie 0,5 bara boostu. Co da w zaleznosci od turbo jakies 150-160 koni. Po odprezeniu kanapka nie bedzie problemu z przekroczeniem 200 koni - w koncu to cwelwagen.
Kolektor od a4 juz do mnie idzie, dobra opcja tez jest z kolektorem od 1,6TD
Turbo - cos od 1,8T - dieslowskie jest za male i bedzie sie zapychalo gora. Całos bedzie sterowana ecumasterem + sekwencyjna instalacja gazowa. Ew prostrzy sposob, obgadany przed chwila z kefirem to BLOS. Ale dalej warto by ruszyc zaplonem
Wiec od razu napisze ze ja tez jestem na etapie turbienia swojego ABK (taniej niz robic swap na 1,8T).
Dół bez odprezania przyjmie 0,5 bara boostu. Co da w zaleznosci od turbo jakies 150-160 koni. Po odprezeniu kanapka nie bedzie problemu z przekroczeniem 200 koni - w koncu to cwelwagen.
Kolektor od a4 juz do mnie idzie, dobra opcja tez jest z kolektorem od 1,6TD
Turbo - cos od 1,8T - dieslowskie jest za male i bedzie sie zapychalo gora. Całos bedzie sterowana ecumasterem + sekwencyjna instalacja gazowa. Ew prostrzy sposob, obgadany przed chwila z kefirem to BLOS. Ale dalej warto by ruszyc zaplonem
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Widzę, że nie siadasz na laurach Czekam na kolejne info i zdjęcia z prac. Też będziesz chciał się nim ścigać na 400m jak 90'tką z V8?guziq pisze:No dobra.
Wiec od razu napisze ze ja tez jestem na etapie turbienia swojego ABK (taniej niz robic swap na 1,8T).
Dół bez odprezania przyjmie 0,5 bara boostu. Co da w zaleznosci od turbo jakies 150-160 koni. Po odprezeniu kanapka nie bedzie problemu z przekroczeniem 200 koni - w koncu to cwelwagen.
Kolektor od a4 juz do mnie idzie, dobra opcja tez jest z kolektorem od 1,6TD
Turbo - cos od 1,8T - dieslowskie jest za male i bedzie sie zapychalo gora. Całos bedzie sterowana ecumasterem + sekwencyjna instalacja gazowa. Ew prostrzy sposob, obgadany przed chwila z kefirem to BLOS. Ale dalej warto by ruszyc zaplonem
W teorii jest tak, ze 0,5bara boostu daje przyrost, albo raczej powinno dac przyrost 50% mocy. Zazwyczaj jest to mniej, bo a to trzeba sciac zaplony, a to kolektor wydechowy jest restrykcyjny, turbo trzyma na wydechu itp itd. Wiec licze skromnie na przyrost 30-40 koni.
Auto nie bedzie startowalo na 400m, ma byc cywilizowanym dupowozem. Ma sobie radosnie posapywac blow-off-em, przyjemnie mruczec z wydechu i swistac z dolotu. I ma to robic tanio.
Do tego ma byc zadbanym, wybajerzonym sedanem na dobrej feldze ktory robi wow w czasie ruchu i na postoju.
90 poszla na czesci, bo buda byla nierozwojowa. Na lato planuje (jak zona i partia pozwoli) zakup coupe b4, przekladke calego zawiasu od s2 (mam na stanie wszystko, czyli amory na grubych lagach, kute wachacze, sanie, zwrotnice, piasty i hamulce na 5 srub itp itd.), oblozenie auta laminatem (klapa, drzwi, maska, blotniki, zderzaki, szyby - tez wszystko juz mam) i wsadzic tam jakis silnik. Costam mysle o R36, ale ceny narazie zabijaja....
Auto nie bedzie startowalo na 400m, ma byc cywilizowanym dupowozem. Ma sobie radosnie posapywac blow-off-em, przyjemnie mruczec z wydechu i swistac z dolotu. I ma to robic tanio.
Do tego ma byc zadbanym, wybajerzonym sedanem na dobrej feldze ktory robi wow w czasie ruchu i na postoju.
90 poszla na czesci, bo buda byla nierozwojowa. Na lato planuje (jak zona i partia pozwoli) zakup coupe b4, przekladke calego zawiasu od s2 (mam na stanie wszystko, czyli amory na grubych lagach, kute wachacze, sanie, zwrotnice, piasty i hamulce na 5 srub itp itd.), oblozenie auta laminatem (klapa, drzwi, maska, blotniki, zderzaki, szyby - tez wszystko juz mam) i wsadzic tam jakis silnik. Costam mysle o R36, ale ceny narazie zabijaja....
Jesteś pewien, że nie będzie stukał na LPG bez odprężaniana na 0,5 bara?guziq pisze:No dobra.
Wiec od razu napisze ze ja tez jestem na etapie turbienia swojego ABK (taniej niz robic swap na 1,8T).
Dół bez odprezania przyjmie 0,5 bara boostu. Co da w zaleznosci od turbo jakies 150-160 koni. Po odprezeniu kanapka nie bedzie problemu z przekroczeniem 200 koni - w koncu to cwelwagen.
Kolektor od a4 juz do mnie idzie, dobra opcja tez jest z kolektorem od 1,6TD
Turbo - cos od 1,8T - dieslowskie jest za male i bedzie sie zapychalo gora. Całos bedzie sterowana ecumasterem + sekwencyjna instalacja gazowa. Ew prostrzy sposob, obgadany przed chwila z kefirem to BLOS. Ale dalej warto by ruszyc zaplonem
Jestem bardzo ciekawy efektów.
Na LPG napewno nie bedzie nawet i przy 0,7 - wieksza liczba oktanowa swoje robi. Bardziej trzyma mnie tutaj parownik i dysze wtrysków, ale jak nie bedzie mialo tendencji do detonacji to kto wie - moze wjedzie wiekszy parownik i rozwiert dysz i bede ładował np.0,8
Nasz pionierski w polsce projekt - ABZ kompresor nie ma tendencji do stuku nawet przy 0,9 bara
Nasz pionierski w polsce projekt - ABZ kompresor nie ma tendencji do stuku nawet przy 0,9 bara
Ja mam stopień 10, ładuję 0,4 bara na LPG i przy 7000 RPM czasem zastuka. Co może być przyczyną ?guziq pisze:Na LPG napewno nie bedzie nawet i przy 0,7 - wieksza liczba oktanowa swoje robi. Bardziej trzyma mnie tutaj parownik i dysze wtrysków, ale jak nie bedzie mialo tendencji do detonacji to kto wie - moze wjedzie wiekszy parownik i rozwiert dysz i bede ładował np.0,8
Nasz pionierski w polsce projekt - ABZ kompresor nie ma tendencji do stuku nawet przy 0,9 bara