Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Nie działający prędkościomierz i licznik

ODPOWIEDZ
hadmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 sty 2007, 16:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

[B4 1Z] Nie działający prędkościomierz i licznik

Post autor: hadmar » 03 paź 2007, 16:13

Witam, przestał mi działać licznik kilometrów i prędkościomierz. Sprawdziłem wtyczkę przy skrzyni biegów, niebieską wtyczkę przy liczniku, ścieżki na płycie licznika, zostało mi tylko rozebrać prędkościomierz i posprawdzać styki. Mam jedno pytanie- jak sprawdzić czy do licznika docierają impulsy z czujnika prędkościomierza? Posiadam miernik Fluke i dość dużą wiedzę na temat elektroniki. ;-)

[ Dodano: 2007-10-03, 16:50 ]
Nie dodałem jeszcze że nie działa tempomat, i teraz nie wiem jaki jest ciąg logiczny, czy tempomat nie działa bo nie działa licznik który nie dostaje impulsów czy odwrotnie a może jeden i drugi nie dostaje impulsów ze skrzyni biegów :-/ Jak to ugryźć :?:
Ostatnio zmieniony 03 paź 2007, 16:51 przez hadmar, łącznie zmieniany 1 raz.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 04 paź 2007, 08:53

Sprawdz czy silniczek który rusza licznik kilometrów jest sprawny i czy jest na nim napięcie.
A i jeszcze jedno w 1Z impulsy nie idą ze skrzyni lecz z alternatora.

hadmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 sty 2007, 16:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: hadmar » 04 paź 2007, 16:15

Ale życie jest złośliwe, doszedłem do tego co i jak :idea: . Krótko przed wymianą skrzyni padł mi prędkościomierz, odpuściłem sobie naprawę bo i tak skrzynię miałem zamiar wymienić. Kupiłem skrzynię z A4 i niby wszystko pasowało za wyjątkiem flansz które trzeba było przełożyć ze starej skrzynki, zamontowałem tą skrzynkę i licznik nie ruszył, wtedy to już zgłupiałem. Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment : przy wtyczce przy skrzyni są dwa przewody jeden plus a drugi masa, w czujniku jest kontaktron który ma za zadanie zwierać i rozwierać styki pod wpływem pola magnetycznego z impulsatora w skrzyni, wyjąłem tą wtyczkę i do środkowego styku podłączyłem przewód który dotykałem do masy i licznik zaczął pokazywać.
Co się okazało, w starej skrzyni rozleciało się kółko impulsatora a w skrzyni z A4 po prostu go NIEMA bo tam impulsy idą z ABSu :evil:
W 1Z impulsy idą ze skrzyni biegów tak jak w każdym audi po 1986r a impulsy z alternatora to idą do obrotomierza w silnikach TD a w TDI (1Z) idą z komputera. :-P

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 05 paź 2007, 09:17

Arczizioom pisze:Sprawdz czy silniczek który rusza licznik kilometrów jest sprawny i czy jest na nim napięcie.
A i jeszcze jedno w 1Z impulsy nie idą ze skrzyni lecz z alternatora.
niestety nie masz racji...
w B4 impulsy alternatora do napędzania licznika występuja tylko w modelu 1,9TD AAZ - jak napisał kolega powyżej :-P

hadmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 sty 2007, 16:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: hadmar » 05 paź 2007, 16:11

Arczizioom pisze:Sprawdz czy silniczek który rusza licznik kilometrów jest sprawny i czy jest na nim napięcie.
A i jeszcze jedno w 1Z impulsy nie idą ze skrzyni lecz z alternatora.
Chciałbym to jeszcze bardziej sprecyzować, problem mam z prędkościomierzem a nie z obrotomierzem więc nie widzę związku między skrzynią, alternatorem a komputerem itd :-/ właściwie to problem już prawie rozwiązałem, zamówiłem dzisiaj kółko napędu prędkościomierza (nr 012409182) w serwisie VW Audi i powinni mi do dwóch tygodni takie sprowadzić, koszt 60zł. ;-)

cwrobert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 07 paź 2007, 19:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cwrobert » 07 paź 2007, 19:11

:-) Jaka wartość napięcia powinna być na wtyczce przy czujniku prędkości (przy skrzyni).
U mnie jest ok. 8V
Pozdrawiam

hadmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 sty 2007, 16:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: hadmar » 07 paź 2007, 21:43

Według moich pomiarów jest dokładnie 5V ale w zasadzie niema to żadnej różnicy bo tam chodzi o impulsy, które wytwarza kontaktron zwierając obydwa te styki w czujniku pod wpływem impulsów magnetycznych które bierze właśnie z tego kółeczka którego mi brakuje ;-)

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 22 lut 2014, 12:02

Odkopię temat.
Wczoraj wracałem z pracy, wpadłem w małą koleinę i nagle przestał działać prędkościomierz...
Zatrzymał sie normalnie na 0km/h...
Nie wiem co może być, na szybko tylko podłaczyłem kostki i obejrzałem tył licznika, wydaje się być wszystko ok.
Obczaję jak zaraz bede jechać do pracy...

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 22 lut 2014, 20:11

Zegary do sprawdzenia pod kątem zimnych lutów.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 23 lut 2014, 13:04

Jeśli prędkościomierz nie ruszy, to zostaje Ci jeszcze ten wirujący magnesik w skrzyni biegów oraz kable...

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 25 lut 2014, 10:10

Dzięki za sugestie ;)
Już wszystko gra, podpiąłem wszystkie kostki od nowa i działa na szczęście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl