[B4 1Z] Nie działający prędkościomierz i licznik
[B4 1Z] Nie działający prędkościomierz i licznik
Witam, przestał mi działać licznik kilometrów i prędkościomierz. Sprawdziłem wtyczkę przy skrzyni biegów, niebieską wtyczkę przy liczniku, ścieżki na płycie licznika, zostało mi tylko rozebrać prędkościomierz i posprawdzać styki. Mam jedno pytanie- jak sprawdzić czy do licznika docierają impulsy z czujnika prędkościomierza? Posiadam miernik Fluke i dość dużą wiedzę na temat elektroniki.
[ Dodano: 2007-10-03, 16:50 ]
Nie dodałem jeszcze że nie działa tempomat, i teraz nie wiem jaki jest ciąg logiczny, czy tempomat nie działa bo nie działa licznik który nie dostaje impulsów czy odwrotnie a może jeden i drugi nie dostaje impulsów ze skrzyni biegów Jak to ugryźć :?:
[ Dodano: 2007-10-03, 16:50 ]
Nie dodałem jeszcze że nie działa tempomat, i teraz nie wiem jaki jest ciąg logiczny, czy tempomat nie działa bo nie działa licznik który nie dostaje impulsów czy odwrotnie a może jeden i drugi nie dostaje impulsów ze skrzyni biegów Jak to ugryźć :?:
Ostatnio zmieniony 03 paź 2007, 16:51 przez hadmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale życie jest złośliwe, doszedłem do tego co i jak :idea: . Krótko przed wymianą skrzyni padł mi prędkościomierz, odpuściłem sobie naprawę bo i tak skrzynię miałem zamiar wymienić. Kupiłem skrzynię z A4 i niby wszystko pasowało za wyjątkiem flansz które trzeba było przełożyć ze starej skrzynki, zamontowałem tą skrzynkę i licznik nie ruszył, wtedy to już zgłupiałem. Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment : przy wtyczce przy skrzyni są dwa przewody jeden plus a drugi masa, w czujniku jest kontaktron który ma za zadanie zwierać i rozwierać styki pod wpływem pola magnetycznego z impulsatora w skrzyni, wyjąłem tą wtyczkę i do środkowego styku podłączyłem przewód który dotykałem do masy i licznik zaczął pokazywać.
Co się okazało, w starej skrzyni rozleciało się kółko impulsatora a w skrzyni z A4 po prostu go NIEMA bo tam impulsy idą z ABSu :evil:
W 1Z impulsy idą ze skrzyni biegów tak jak w każdym audi po 1986r a impulsy z alternatora to idą do obrotomierza w silnikach TD a w TDI (1Z) idą z komputera.
Co się okazało, w starej skrzyni rozleciało się kółko impulsatora a w skrzyni z A4 po prostu go NIEMA bo tam impulsy idą z ABSu :evil:
W 1Z impulsy idą ze skrzyni biegów tak jak w każdym audi po 1986r a impulsy z alternatora to idą do obrotomierza w silnikach TD a w TDI (1Z) idą z komputera.
niestety nie masz racji...Arczizioom pisze:Sprawdz czy silniczek który rusza licznik kilometrów jest sprawny i czy jest na nim napięcie.
A i jeszcze jedno w 1Z impulsy nie idą ze skrzyni lecz z alternatora.
w B4 impulsy alternatora do napędzania licznika występuja tylko w modelu 1,9TD AAZ - jak napisał kolega powyżej
Chciałbym to jeszcze bardziej sprecyzować, problem mam z prędkościomierzem a nie z obrotomierzem więc nie widzę związku między skrzynią, alternatorem a komputerem itd właściwie to problem już prawie rozwiązałem, zamówiłem dzisiaj kółko napędu prędkościomierza (nr 012409182) w serwisie VW Audi i powinni mi do dwóch tygodni takie sprowadzić, koszt 60zł.Arczizioom pisze:Sprawdz czy silniczek który rusza licznik kilometrów jest sprawny i czy jest na nim napięcie.
A i jeszcze jedno w 1Z impulsy nie idą ze skrzyni lecz z alternatora.