Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6td 1991r] - Ogromne spalanie

kelahcim6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2012, 18:06

[B3 1.6td 1991r] - Ogromne spalanie

Post autor: kelahcim6 » 22 lut 2012, 22:39

Witam. Pare dni temu wyrwalem B3 ktore stalo 2 lata nie ruszane nie odpalane z 35litrami ropki w baku. Po naladowaniu akumulatora odpalil bez problemu. Wykosztowalem sie na uklad hamulcowy i niestety po testach okazala sie wielka tragedia. Zrobilem 90 km autkiem dla testu i w tej chwili wskazowka pokazuje pierwsza kreske rezerwy. Ogladalem wszystkie przewody, bak, filtr szukajac wycieku. Niestety nic nie znalazlem. Nie kopci a autko jest bardzo zwawe. Nie mam nawet pomyslu od czego zaczac. Bo to chyba nie realne zeby ten silnik tyle palil? :/ Moze ktos mial podobny problem? Prosze o pomoc.

pozdrawiam Michal
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 08:29 przez kelahcim6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 lut 2012, 22:40

Napewno było tam 35l?

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 22 lut 2012, 22:41

Rope lałeś sam czy była tam dwa lata pływak sie mógł zawiesic lub masz gdzieś wyciek

kelahcim6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2012, 18:06

Post autor: kelahcim6 » 22 lut 2012, 22:46

W tym problem ze ropka byla 2 lata w baku. Jutro mam zamiar wypompowac to co w baku. Zalac mu 5 litrow i zobaczyc po ilu stane. A wycieku niestety nigdzie nie widac.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 22 lut 2012, 22:48

Jak ktoś 2 lata temu nalał 35l to to paliwo jest niewiele warte. Część wyparowała napewno a to co zostało z paliwem ma raczej niewiele wspólnego.

kelahcim6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2012, 18:06

Post autor: kelahcim6 » 22 lut 2012, 22:56

Jutro bede mial pompke to zleje wszystko co sie da z baku zaleje 5 litrow i bede jezdzil az stanie. Jakiego dystansu powinienem sie spodziewac przy spokojnej jezdzie?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 22 lut 2012, 23:17

kelahcim6 pisze:Jutro bede mial pompke to zleje wszystko co sie da z baku zaleje 5 litrow i bede jezdzil az stanie. Jakiego dystansu powinienem sie spodziewac przy spokojnej jezdzie?


100km :mrgreen: ale to sytuacja idealna, a taką cięzko uzyskać (rozgrzany silnik, jazda w trasie, nie zastane bębny i tarcze, dobre cisnienie w oponach) itp itd.

Stare paliwo najłatwiej spuscic na kanale wchodząc pod auto i ściagąjąc ten grubszy wężyk wchodzący dołem do baku, wtedy zleci wszystko.

kelahcim6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2012, 18:06

Post autor: kelahcim6 » 25 lut 2012, 01:20

Doszedlem do tego ze to plywak. Teraz moje pytanie. Czy podchodzi kazdy od b3 czy do kazdego modelu byl inny?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 lut 2012, 23:19

Napewno każdy pływak od b3 z napędem na przód i bez otworu na narty ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 25 lut 2012, 23:34

Nie próbuj jeździć aż stanie !
W Dieslu coś takiego kończy się zapowietrzeniem pompy wtryskowej i wtedy życzę powodzenia przy odpalaniu <zly>
Oczywiście odpalić się da, ale najpierw trzeba odpowietrzyć pompę poprzez poluzowanie rurek przy wtryskach i wykręcenie śruby centralnej :-P
Ogólnie to duuużo zbędnej roboty <ok>

kelahcim6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2012, 18:06

Post autor: kelahcim6 » 26 lut 2012, 12:11

Nie uniknalem stanięcia nim niestety. Plywak przeklamuje bo koncowke paliwa mialem na pierwszej kreseczce rezerwy. a jak zatankowalem 10 litrow to pokazuje prawie 35 litrow.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 26 lut 2012, 13:08

pawelrybak15 pisze:Nie próbuj jeździć aż stanie !
W Dieslu coś takiego kończy się zapowietrzeniem pompy wtryskowej i wtedy życzę powodzenia przy odpalaniu <zly>
Oczywiście odpalić się da, ale najpierw trzeba odpowietrzyć pompę poprzez poluzowanie rurek przy wtryskach i wykręcenie śruby centralnej :-P
Ogólnie to duuużo zbędnej roboty <ok>
W B3 jest pompa rotacyjna więc sama się odpowietrzy bez luzowania żadnych przewodów. Oczywiście jeżeli poluzujemy przewód wtryskowy na 1 zyl. to szybciej się odpowietrzy ale ogólnie takiej potrzeby nie ma.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 lut 2012, 13:14

slawe1983 pisze:W B3 jest pompa rotacyjna więc sama się odpowietrzy bez luzowania żadnych przewodów. Oczywiście jeżeli poluzujemy przewód wtryskowy na 1 zyl. to szybciej się odpowietrzy ale ogólnie takiej potrzeby nie ma.
Dokładnie, aczkolwiek moje B3 nie miało najmniejszego problemu z odpowietrzeniem. Paliwa brakło mi ze 3 razy. Zalałem, zakręciłem dwa razy i do przodu.

kelahcim6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2012, 18:06

Post autor: kelahcim6 » 26 lut 2012, 13:22

Zalałem, zakręciłem dwa razy i do przodu.
Tak tez bylo w moim przypadku.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 lut 2012, 21:08

Bo Ci się pompa nie zapowietrzyła całkowicie :-)
Jak się porządnie zapowietrzy to jest mega problem, a nie luzując nakrętek przy wtryskach można doprowadzić do podwieszenia iglic w wtryskach <zly>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl