Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[cabrio NG] Czy to jest seryjne zawieszenie? FOTO

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

[cabrio NG] Czy to jest seryjne zawieszenie? FOTO

Post autor: mgruszecki » 19 lut 2012, 22:04

Witam,

Czy sadzac po tym jak auto stoi na zdjeciu sadzicie, ze to jest seryjne zawieszenie? Zeby to delikatnie opuscic na ziemie to szukac -40mm?? Kola sa 17cali na oponie 225/45/17 ale gina strasznie ;/ Jak wsadze 18 cali na 225/40/18 to potrzeba mi jeszcze to puszczac na glebe? Niechcialbym specjalnie jakos uwazac na "tarcia" roznego rodzaju bo... lubie zap...pierniczac ;)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 22:10 przez mgruszecki, łącznie zmieniany 1 raz.

Igorro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 20 sie 2010, 18:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Igorro » 19 lut 2012, 22:08

Na moje oko standard.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 19 lut 2012, 22:17

Seria.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 19 lut 2012, 22:26

Do 18cali 225/40/18 warto to puszczac 4cm na glebe ? tak zebym nie musial jezdzi 40 km/h ;)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 20 lut 2012, 07:13

Warto. Koło 225/40/18 to jak seria, więc dziura pomiędzy błotnikiem a kołem będzie na wielkość pięści. Oczywiście ET felgi musi być odpowiednie do szerokości felgi.

Optymalnie byłoby dla felg z taką oponą:
10" i 9,5" - ET25
9" - ET20
8,5" i 8" - ET15
7,5" - ET10

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 20 lut 2012, 16:11

ATLAS pisze:Warto. Koło 225/40/18 to jak seria, więc dziura pomiędzy błotnikiem a kołem będzie na wielkość pięści. Oczywiście ET felgi musi być odpowiednie do szerokości felgi.

Optymalnie byłoby dla felg z taką oponą:
10" i 9,5" - ET25
9" - ET20
8,5" i 8" - ET15
7,5" - ET10
7,5 cala - et10 ???? Po co az tak felge pchac do zewnatrz??? Aktualnie mam 7,5 cala i ET 35. Do ET 10 jest az 2,5cm roznicy. Po co az tak odsadzac taka was(z)ka felge, bo nie rozumiem?

18tke tez bede szukal nie szersza jak 8 cali i chyba tez wydaje mi sie ET15 za duze (male) zalezy jak patrzec :D i ET 25-30 bedzie w sam raz.

Molgbys mi wytlumaczyc czemu takie duze odsadzenia proponujesz? Jak bardzo cierpi buda na takim ET, bynajmniej z przodu, bo montowal rozporki napewno nie bede a im szerzej kolo tym bardziej mile widziana.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 20 lut 2012, 18:44

Podałem optymalne ET, by wyglądało to ładnie na aucie, czyli tak by czoło opony było możliwie blisko linii bocznej auta. Oczywiście przy węższych felgach ET może być sporo wyższe, ale będzie to słabo wyglądało.

Na zimę bezpieczniej mieć wyższe ET, gdyż mocno schowany bieżnik chroni nas przed chlapaniem kół.

Rozstaw osi też ma duże znaczenie, bo koleiny na naszych drogach mogą skutecznie przeszkadzać. Jeśli jeździ się tragicznie po koleinach można próbować zwiększyć lub zmniejszyć rozstaw osi. Z moich doświadczeń wynika iż wygodniej się jeździ z szerokim rozstawem osi na wąskich oponach 205 (konkretnie mój zimowy setup).

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 20 lut 2012, 23:02

Ale jak puszcze auto teraz 4cm na dol, zaloze 18tki et 15-20 z opona 225/45, to kazda dziura wieksza opona natknie sie o blotnik, nie tak? No chyba, ze bedzie auto twarde jak kamien na zawieszeniu... Zle rozumuje? Zwlaszcza na luku, jade stowka po luku, wpadam w dziurke - bo czasem nie ma jak ominac - i kolo wali w blotnik. Auto ma byc do jazdy a nie do slimaczenia sie 50km/h i uwazanie czy kolo rypnie w blotnik czy nie (?)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 21 lut 2012, 02:29

O to chodzi, by nic nie obcierało przy żadnej prędkości, nawet po wjechaniu w dziurę. 50km/h jeździ się po dziurach 80 po koleinach, jeśli jeździsz szybciej w takich warunkach to lepiej nie ryzykuj z niskim offsetem - do tego trzeba wyobraźni przestrzennej w omijaniu dziur i dużo cierpliwości. W przeciwnym razie nie polecam tego typu zmian, bo wykończysz się psychicznie :) niestety dobry wygląd wymaga wyrzeczeń, tak samo jak w życiu ;-)

Musisz zatem znaleźć złoty środek dla samego siebie. Ale raczej nie będą to parametry proponowane przeze mnie.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 26 lut 2012, 12:56

Witam,
-225/45!/18 będzie za wysokie do zawieszenia -40 ..,-tylko jeszcze napisz co masz na myśli pisząc zawieszenie -40? Czy twarde/sportowe amortyzatory plus do tego sprężyny -40 czy tylko sprężyny -40? Optymalne jest 225/40,-a nie na 45.../18. Z twardym kompletnym zawieszeniem -40 można śmiało jeździć i nic nie będzie obcierało..,-a wiem-bo takie własnie obecnie mam(do tego jeszcze z dystansami równającymi krawędzie kół z krawędziami błotników). A komfort jazdy?-jak założysz sportowe zawieszenie to zapomnij o komforcie i to się tyczy mniejszych o cal felg również. Jednak nie ma tragedii. Weź pod uwagę tez to,że wszelkie gumy,tuleje,sworznie bedą narażone (przy 17 tkach na niskim profilu opon tez) na większy wysiłek,-wiec wszystko musi być najwyższej jakości..,-czyli najdroższe...,-inaczej ciągłe stuki/puki.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 26 lut 2012, 13:24

hubertm pisze:Witam,
-225/45!/18 będzie za wysokie...
No mialem na mysli 225/40/18, przecyferkowalem sie ;) Co to "najdrozszych" elementow zawieszenia... kwestia mylna ;) Handluje czesciami, montuje je i w zadnym wypadku nie zgadzam sie z ta opinia - i tak jest nie tylko z zawieszeniami ale i wszystkim innym co znajduje sie w samochodzie. Sa marki "tanszych" producentow ktore trzeba omijac, ale sa tansze zamienniki w doslownie czesto lepszych jakosciach niz np marki tyu SKF, Ruville, Lemmforder itd itd.

Dla przykladu, a6c5 2,5 AKE pompa wody SKF (najdrozsza) 20tys/km - zdechla, a4b5, komplet zawieszenia lemforder (1200pieniedzy) po 3 tys/km do reklamacji 2 wahacze, Passat b5 fl tdi, sprzeglo alternatora Ruville - 5tys/km, zajechane.

I takich przykladow mam na codzien mase - stad tez nie zgadzam sie ;)

Co do zawieszenia u mnie... Chyba sam spring bylbym gotow wymienic, nie zrobi sie z tego az taka taczka jak na calym progresywnym zawieszeniu, choc sam nie wiem. Wiadomo, koszta tez inne, bo za kpl springow trzeba zaplacic 400-500pieniedzy do cabrio, a za caly zawias 2xtyle, nie mowiac juz o gwincie - no chyba, ze uzywka w stanie "?".

Jak same springi wiec, to jak dobrac ? Gdzies mi wpadlo w ucho, ze kolor oznacza progresywnosc, to prawda????????

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 26 lut 2012, 13:41

No dobrze..,-w takim razie,-wszystko musi być najwyższej jakości(a nie najdroższe,-chociaz zazwyczaj jedno jest ściśle powiązane z drugim,-stąd tak napisałem...)...A swoją droga,-jest coś do zawieszeń lepsze od Lemfordera? Bo ja do dziś nie spotkałem... Poza tym na opinie trwałości/jakości nie mogą mieć wpływ pojedyńcze przypadki reklamacji..,-liczy się "ogół" liczony w tysiącach i więcej..,-bo pojedyńcze wpadki moga się przydażyć każdemu producentowi... .Jeśli znasz marki lepsze(do zawieszenia)..,-to które to są?

Hmm..,-w same sprężyny się lepiej nie baw..,-bo seryjny amortyzator ma za duży skok i ze spręzyna obniżającą -40 przy dużych kołach-tj 18'' to nie będzie grało...Przy nagłych wzniesieniach i spadkach na drodze -tak zwanych "hopkach" może przycierać o nadkole/lub błotnik (o błotnik przy małym ET)...Może,ale nie musi...Na komplecie zawieszenia nie ma mowy żeby obcierało,-nawet przy małym ET.

Kolor nie ma znaczenia..,-kiedyś chyba bilstein wprowadził kolory,-żółty-średni,czerwony-max..,-i tak się przyjęło ogólnie co do innych producentów też ,-błędnie...

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-02-26, 13:45 ]
..,-a używka "gwint" to taka rzadkość,że nie licz na to...A jak już cos się pojawi na rynku to często też "zapocone"-przecieka,-i po przejściach...Bardzo cięzko o dobra używkę.Nowy gwint to od około 2500 do 4000.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 26 lut 2012, 15:28

hubertm pisze:Jeśli znasz marki lepsze(do zawieszenia)..,-to które to są?
Masa ludzi brala Lemfordera, bo najlepszy tudziez najdrozszy, po niedlugich przebiegach zaczynaly sie reklamacje to zamienillismy go na TRW i problem zniknal. Jest tanszy dosc sporo dla przykladu (mowie w hurcie). Dolny, lewy tylny wahacz Lemf to 270pieniedzy, trw ten sam to 190pieniedzy, wiec 2/3 ceny drozszego i praktycznie brak awaryjnosci - oczywiscie przypadki sie zdazaja, nie zaprzecze.

Dodam, ze mowie o przypadkach uzytkownikow ktorzy robia minimum 50 tys w rok, a nie 15 tys bo tyle powinno wytrzymac kazde zawieszenie ;)

Wiec ja jestem przekonany z doswiadczenia do TRW pomimo, ze jest sporo tansze.


Dla ciekawostki powiem, ojcu dawalem caly komplet wielowahaczy (pasek b5 fl 2004r) Fortuna Line (to taki intercarsowy produkt) i to bylo o ile dobrze pamietam w zime 2009/2010, natlukl na tym jakies 70-80tys i zero stukow pukow - Wybor padl taki bo cena byla "za...ista"

Jesli chodzi o moja osobe, tez wymienialem w zeszlym roku 2 gorne wahacze i tez wzialem Fortuna Line - tez doswiadczenie po ojcu - i nacykalem juz ze 40-50 tys i zero problemu. Tez jest to pasek b5 fl.

I jesli chodzi o "tansze" to sprzedaje wlasnie te fortuny i zeby Cie nie sklamac... reklamacja 1x50 sprzedanych

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 26 lut 2012, 15:38

ciężko Ci będzie znaleźć fajne, 18 calowe koła w rozstawie 4x108

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 26 lut 2012, 16:35

julekF1 pisze:ciężko Ci będzie znaleźć fajne, 18 calowe koła w rozstawie 4x108
Wiem, ze ciezko ale do sezonu zostalo jeszcze 2-3 miesiace wiec cos sie znajdzie moze ;) A jak nie to zostane na tych 17 co mam, choc nie podobaja mi sie zbytnio... ale nie mialem wplywu na jakich kolach kupuje auto :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl