[80 1.9 TDi 94'] Kręci, ale nie odpala na zimnym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 maja 2011, 15:40
Witam wszystkich klubowiczów. Mam problem nieco podobny do kolegi. Po zostawieniu na mrozie nie odpala samochód. Akumulator jest dobry, ale paliwo jakby przymarza. W przewodach idzie paliwo z dużą ilością powietrza. Dmuchając ciepłym powietrzem na pompke nad bakiem w bagażniku samochód odpala. Co może być przyczyną że paliwo w tym miejscu zamarza? Olej zmieniony, filtr był zmieniany jakiś czas temu. w najbliższych dniach zmienie na nowy. Przewody paliwowe z baku do silnika były wymienione 5 lat temu. Kiedyś miałem problem z odpalaniem ale to kontrolka od świec żarowych nie chciała zgasnąć i samochód nie odpalał. Teraz problem wygląda tak jak napisałem powyżej. Poratujcie mnie koledzy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie no :roll: czy ja śnię :shock: Po pierwsze tam nie ma żadnej pompki ,tylko zwykły smok z sitkiem ,po drugie wyczyść zbiornik z tego co tam masz ,wlej zimowego paliwa i wymień filtr paliwa ,bo zapewne zapakowało go to co ciągnie ze zbiornika ...to co opisujesz to raczej objaw zaniedbania ,a nie jakiejś awari czy przypadku 8-)Krysiu11111 pisze:Po zostawieniu na mrozie nie odpala samochód. Akumulator jest dobry, ale paliwo jakby przymarza. W przewodach idzie paliwo z dużą ilością powietrza. Dmuchając ciepłym powietrzem na pompke nad bakiem w bagażniku samochód odpala. Co może być przyczyną że paliwo w tym miejscu zamarza?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 maja 2011, 15:40
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Akurat nie wiedzieć że w tym aucie nie ma pompki w zbiorniku ,to żadna ujma na honorze ,choć to nie jest jakaś specjalistyczna wiedza ,tylko raczej ogólna i powszechna Ale każdy ,nawet nie znający się na tym co tam jest w jego dieslu ,czy czego nie ma ,powinien wiedzieć o tym ,że przed mrozami poniżej -10 stopni ,pasowało by zadbać o pewne paliwo i wymienić profilaktycznie filtr paliwa , żeby nie było niespodzianek że ropa ,a raczej coś co powinno nią być ,wzięło i zamarzło 8-)Krysiu11111 pisze:Ja jeszcze mało się znam na tym samochodzie więc wybacz mi moją niewiedzę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 maja 2011, 15:40
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak to nie paliwo ,to w pierwszej kolejniości do sprawdzenia świece żarowe ,szczelność układu paliwowego ,statyczny kąt wtryskuKrysiu11111 pisze:Sprawdziłem tego smoka z sitkiem i był czysty. żadnych zanieczyszczeń. A paliwo jakie jest tankowane to Verva na Orlenie. Teraz sprawdzę filtr paliwa. Jeżeli to nie będzie jego przyczyna to gdzie mogę jej jeszcze szukać??
Witam wszystkich. Ja mam podobny problem, a mianowicie jak silnik ostygnie to musze go pokrecic tak ok 5-7sek. świece wymieniłem na nowe a przy zakladaniu ich najpierw je sprawdziłem, prad w przewodach jest bo to tez sprawdzałem. Nie ma powietrza w układzie(naprawiłem), filtr jest nowy, paliwo sie nie cofa.
no i nie wiem co dalej robic, dzis odłaczyłem czujnik temp(który tez jest nowy) no i teraz swiece zapalaja sie na jakies 10sek i jest jakby troszke lepiej ale dalej musze go krecic, jak juz załapie to chodzi równo jak nasza kompania reprezentacyjna.
Nie wiem czy nie jechac do jakiegos mechaniora i sprawdzic mu kat wtrysku, ale slyszałem ze w tym silniku on sam sie reguluje(1,9 TDi 1Z 1994r), ja juz sam nie wiem, aha swiece zapalały sie na jakies 3-4sek(jak czujnik był wpiety) :cry:
no i nie wiem co dalej robic, dzis odłaczyłem czujnik temp(który tez jest nowy) no i teraz swiece zapalaja sie na jakies 10sek i jest jakby troszke lepiej ale dalej musze go krecic, jak juz załapie to chodzi równo jak nasza kompania reprezentacyjna.
Nie wiem czy nie jechac do jakiegos mechaniora i sprawdzic mu kat wtrysku, ale slyszałem ze w tym silniku on sam sie reguluje(1,9 TDi 1Z 1994r), ja juz sam nie wiem, aha swiece zapalały sie na jakies 3-4sek(jak czujnik był wpiety) :cry:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sam to się reguluje i owszem ,ale jak już odpali a żeby dobrze odpalał ,to musi mieć pompę wtryskową ustawioną w ściśle określonym miejscu ,a to na pewno się samo nie ustawi a przestawić bardzo łatwo ,wystarczy przy wymianie rozrządu nieodpowiednio napiąć napinacz 8-) a często nawet jak jest napięty jak należy ,kąt wtrysku się przestawiaspeleo pisze:Nie wiem czy nie jechac do jakiegos mechaniora i sprawdzic mu kat wtrysku, ale slyszałem ze w tym silniku on sam sie reguluje
Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 00:33 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.