Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK] Problem olejowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 28 lut 2012, 10:56

panowie a ja to mam w ogole jakoś dziwnie bo po odkręceniu nie ma reakcji za każdym razem lub jak zakręcę korek to rzuci obrotami

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 29 lut 2012, 09:31

Tak czytam i czytam ten temat i stwierdzam, że moje ABK jest w nadzwyczaj idealnej kondycji ;-) Piszecie że normalne zużycie oleju na poziomie 1000 km to ~1l. Tymczasem u mnie nie dolewam od wymiany do wymiany absolutnie NIC. Na bagnecie po przejechaniu 10.000km żadnych zmian, tyle ile było, tyle jest. Olej półsyntetyk Castrola.
Po odkręceniu korka reakcją jest chwilowe zadławienie i zmiana obrotów.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 lut 2012, 09:44

Kamuś, Skoro jest tak jak piszesz to nic tylko się cieszyć i dbać żeby jak najdłużej taki stan pozostał.

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 29 lut 2012, 11:31

Ostatnio zaczynam nawet myśleć z tego powodu o przejściu na pełen syntetyk. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 lut 2012, 11:59

do tych silników syntetyk to morderstwo.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 kwie 2012, 17:46

Podepnę się pod temat bo nie chcę zakładać kolejnego. Czy da się dokupić tą uszczelkę co idzie pod korkiem wlewu oleju bo jest strasznie sparciała a sączy mi się tam olej. Jesli tak to gdzie :?: Byłem w kilku najbliższych sklepach motoryzacyjnych ale nie mają :-( Udam się jeszcze w najbliższym czasie do Intercarsu ale nie wiem czy coś takiego będą mieli :-/ Z góry dzięki za odp <piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 kwie 2012, 18:11

Kup nowy korek wlewu oleju, w mojej okolicy jest do dostania niemal w każdym sklepie motoryzacyjnym. Kosztuje chyba niecałe 10zł.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 kwie 2012, 18:19

PieterB,

Numer uszczelki korka - 06A 103 483 D

http://allegro.pl/oryginalna-uszczelka- ... 06728.html

Numer korka - 06B 103 485 B
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 18:21 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 kwie 2012, 18:21

aldi pisze:Kosztuje chyba niecałe 10zł.
taki tani. Ciekaw jestem czemu w tychże sklepach nie zaproponowali mi całego korka :-/
Dzięki wielkie aldi, <piwo>

[ Dodano: 2012-04-24, 18:31 ]
krisiun1, <piwo>

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 09 maja 2012, 15:24

Tak wszyscy przechwalają się, ile oliwy zżera ABK to powiem Wam, że do pięt nie dorastacie ;-)

Ja po wymianie oleju z minerała na półsyntetyk po przepaleniu baku benzyny w trasie musiałem w połowie i po powrocie wlać 2 litry :!: 856 kilometrów na 64,2 litra 95 pb to dobry wynik (śerdnio 7,5/100), ale spalanie oleju to aż się prosi o wymianę tych drewnianych na gumowe :oops:

Co do kondycji ogólnej motoru to spalanko PB znaczy że jest okej i nie ma co dalej szukać - prawda? <ok>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 09 maja 2012, 19:57

Satar, To zależy na jakich obrotach średnio w tej trasie silnik pracował, ja dwa litry dolewam średnio na 20 000 km, ale pokonuję dzienne odcinki ok 24km i średnie obroty to ok 3000 obr/min.Na liczniku 242 000km.A fizycznie ze 100 000 więcej :-D

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 10 maja 2012, 08:29

krisiun1 pisze:Satar, To zależy na jakich obrotach średnio w tej trasie silnik pracował, ja dwa litry dolewam średnio na 20 000 km, ale pokonuję dzienne odcinki ok 24km i średnie obroty to ok 3000 obr/min.Na liczniku 242 000km.A fizycznie ze 100 000 więcej :-D
Generalnie na codzień "kręcę się wkoło komina" i tyle oliwy raczej nie pobierze. Na tej trasie to spalanie tak skoczyło :shock: Nie było katowania a a spokojna jazda w granicach 3-3,5 tys. obrotów (sportowa skrzynia CCF ) 90% trasy na 5 biegu, V max 120-130 nie licząc jednego epizodu na autostradzie :roll: licznik pokazuje aktualnie 260tkm ja od siebie też dorzuciłbym ze 100 - 150 tkm.

Z 5-6 tkm temu wlałem z powrotem półsyntetyk i to chyba jest gwóźdź programu. Motor przedtem był suchusieńki a teraz już nie. Przecież nie ma możliwości, aby silnik wypocił z siebie 2 litry oleju w 20 godzin. Skrzynia sucha (tam uciekałby olej w trakcie jazdy), w garażu sucho. Autem tym przejechałem tylko 6 no, może 7 tkm stąd ten post - jeszcze w miarę świeży nabytek

[ Dodano: 2012-05-18, 11:23 ]
Wczoraj zrobiłem znów podobną trasę z tym, że z niższymi prędkościami. Poza jeszcze niższym spalaniem benzyny zaoszczędziłem też na oliwie. Zauważyłem, że podczas jazdy do 100km/h autko oleju prawie wcale nie bierze. Chleje dopiero przy wychyle powyżej 3000 obrotów. Przy mojej skrzyni +-2800rpm=100km/h a 120km/h= +-3200rpm. :arrow: Zauważyłem kopcenie na biało przy mocniejszym dodawaniu gazu. Pytanie: Czy to tylko uszczelniacze, czy coś więcej :?:

Remont, czy wymiana co będzie lepsze (pomijam ryzyko kupna następnego gruza)

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 08 cze 2012, 23:14

Witam Was.Mam pytanie,mam zamiar przejść z oleju mineralnego Castrola Magnateca 15w40 na Valvoline Maxlife 10w40,mam tez zamiar wymienić Popychacze bo klepią trochę i uszczelniacze zaworowe bo bierze trochę oliwy,tzn 1 litr na 5 tys.km,wymieniałem juz gdzieś 3 lata temu uszczelniacze,po wymianie nie dolewałem nic od wymiany do wymiany,a teraz już zaczął brać,po jakim czasie mogą stwardnieć uszczelniacze???bo podejrzewam że mechanik założył jakieś kiepskie te uszczelniacze,autem jeżdżę na LPG,co myslicie???

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 09 cze 2012, 08:44

tomek 74-35 pisze:Valvoline Maxlife 10w40
to daj znac jak sie sprawuje auto na tym oleju, zastanawiam sie co te 'max lajfy' maja innego od zwyklych mineralow.

3 lata na uszczelniacze to moim zdaniem troche malo, stawialbym na jakies 10 lat lub 200tys km.

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 09 cze 2012, 09:37

Przecież to półsyntetyk. Bardzo dobry olej, co by tu pisać. Na inny nie patrzę nawet w sklepach, bo jeśli miałbym już zamieniać to może na LM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl