[B4 2.0E ABK] Problem olejowy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
We wszystkich silnikach audi 80 a nawet samochodach innych marek uszczelniacze są rozwiązane tak samo. Jedynie w dieslach nie trzeba kombinować aby zawór nie wpadł bo tłok dochodzi pod sam zawór.
Ja u siebie zmieniałem bez zdejmowania głowic. Próbowałem najpierw skonstruować przyrząd do podłączania ciśnienia do cylindra ze starej świecy pozbawionej porcelany + wentyl z opony. Ale nie było czasu na doprowadzenie prototypu tego urządzenia do używalności to zrobiłem na sznurek.
Tutaj jeszcze temat ze zdjęciami: audi80.pl/viewtopic.php?p=923255
A tak to robisz w następującej koleności:
1. Wyjmujesz wałek rozrządu
2. wyjmujesz hydropopychacze (z tego co pamiętam to najlepiej je kłaść w określonej pozycji ale nie pamiętam jakiej, oraz ponumerować aby wsadzić je na miejsce gdzie były wcześniej)
3. Podpierasz sznurkiem wciskanym w otwór świecy albo innym patem zawór. O wystarczającej ilości będzie świadczyć, że po tłok po podniesieniu do góry zablokuje się albo nie będzie dało się wcisnąć zaworu. Sznurek najlepiej jakiś niezbyt zmechacony aby się nie zasupłał w cylindrze.
4. wciskasz talerzyk na zaworze (do tego potrzebne będzie przyrząd do wciskania sprężyn kupiony albo samoróbka) i z odsłoniętego trzonka zaworu wyjmujesz zabezpieczenia tak aby nie poleciały do silnika (najlepiej wsadź szmatkę w odpływ oleju do miski)
5. wyjmujesz sprężyny i długimi kombinerkami albo specjalnymi szczypcami wyjmujesz stary uszczelniacz. Nowy uszczelniacz najlepiej zakładać specjalnymi szczypcami albo docisnąć nasadką klucza.
6. wsadzasz sprężyny, wkładasz "talerzyk", dociskasz talerzyk i mozolnie wkładasz zabezpieczenia zaworów.
I po założeniu wałka trzeba poczekać w pół godziny bo popychacze mogły się rozsunąć a wtedy może dojść do uszkodzenia silnika przy próbie odpalenia.
Jak chcesz kupić przyrząd do wciskania sprężyn to upewnij się że wejdzie w gniazdo bo sam mam taki, który chyba służy do ściskania sprężyn w ciężkim sprzęcie i nie mieści się w gniazdo po hydro popychaczu w audi.
Ja u siebie zmieniałem bez zdejmowania głowic. Próbowałem najpierw skonstruować przyrząd do podłączania ciśnienia do cylindra ze starej świecy pozbawionej porcelany + wentyl z opony. Ale nie było czasu na doprowadzenie prototypu tego urządzenia do używalności to zrobiłem na sznurek.
Tutaj jeszcze temat ze zdjęciami: audi80.pl/viewtopic.php?p=923255
A tak to robisz w następującej koleności:
1. Wyjmujesz wałek rozrządu
2. wyjmujesz hydropopychacze (z tego co pamiętam to najlepiej je kłaść w określonej pozycji ale nie pamiętam jakiej, oraz ponumerować aby wsadzić je na miejsce gdzie były wcześniej)
3. Podpierasz sznurkiem wciskanym w otwór świecy albo innym patem zawór. O wystarczającej ilości będzie świadczyć, że po tłok po podniesieniu do góry zablokuje się albo nie będzie dało się wcisnąć zaworu. Sznurek najlepiej jakiś niezbyt zmechacony aby się nie zasupłał w cylindrze.
4. wciskasz talerzyk na zaworze (do tego potrzebne będzie przyrząd do wciskania sprężyn kupiony albo samoróbka) i z odsłoniętego trzonka zaworu wyjmujesz zabezpieczenia tak aby nie poleciały do silnika (najlepiej wsadź szmatkę w odpływ oleju do miski)
5. wyjmujesz sprężyny i długimi kombinerkami albo specjalnymi szczypcami wyjmujesz stary uszczelniacz. Nowy uszczelniacz najlepiej zakładać specjalnymi szczypcami albo docisnąć nasadką klucza.
6. wsadzasz sprężyny, wkładasz "talerzyk", dociskasz talerzyk i mozolnie wkładasz zabezpieczenia zaworów.
I po założeniu wałka trzeba poczekać w pół godziny bo popychacze mogły się rozsunąć a wtedy może dojść do uszkodzenia silnika przy próbie odpalenia.
Jak chcesz kupić przyrząd do wciskania sprężyn to upewnij się że wejdzie w gniazdo bo sam mam taki, który chyba służy do ściskania sprężyn w ciężkim sprzęcie i nie mieści się w gniazdo po hydro popychaczu w audi.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2014, 12:10 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a co za różnica :?:djabeł pisze:czytać to umiem tam jest podany silnik abh ja mam abc dla przypomnienia
A poza tym w 80 nie ma silnika abh tylko abk jak już, no i mogłeś poszukać tematów dotyczących v jak kolega aldi, Ci podał a nie podłączać się do tematu o innym silniku tak dla wyjaśnienia.
ps i naucz się pisać po polsku stosując znaki interpunkcyjne :!:
witam wszystkich problemem wszystkiego była uszczelka głowicy prawej wymieniłem na niej też uszczelniacze drugą głowicę ściągnełem dla spokoju ducha i również wymieniłem uszczelniacze sądzę że za 50 złotych za uszczelkę nie ma co męczyć się i wymieniać uszczelniaczy bez demontażu głowicy ale jak ktoś ma czas może się pobawić dziękuję za pomoc drodzy klubowicze