[B4 2.0E ABK] Problem olejowy
Tak czytam i czytam ten temat i stwierdzam, że moje ABK jest w nadzwyczaj idealnej kondycji Piszecie że normalne zużycie oleju na poziomie 1000 km to ~1l. Tymczasem u mnie nie dolewam od wymiany do wymiany absolutnie NIC. Na bagnecie po przejechaniu 10.000km żadnych zmian, tyle ile było, tyle jest. Olej półsyntetyk Castrola.
Po odkręceniu korka reakcją jest chwilowe zadławienie i zmiana obrotów.
Po odkręceniu korka reakcją jest chwilowe zadławienie i zmiana obrotów.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Podepnę się pod temat bo nie chcę zakładać kolejnego. Czy da się dokupić tą uszczelkę co idzie pod korkiem wlewu oleju bo jest strasznie sparciała a sączy mi się tam olej. Jesli tak to gdzie :?: Byłem w kilku najbliższych sklepach motoryzacyjnych ale nie mają Udam się jeszcze w najbliższym czasie do Intercarsu ale nie wiem czy coś takiego będą mieli Z góry dzięki za odp
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
PieterB,
Numer uszczelki korka - 06A 103 483 D
http://allegro.pl/oryginalna-uszczelka- ... 06728.html
Numer korka - 06B 103 485 B
Numer uszczelki korka - 06A 103 483 D
http://allegro.pl/oryginalna-uszczelka- ... 06728.html
Numer korka - 06B 103 485 B
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 18:21 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak wszyscy przechwalają się, ile oliwy zżera ABK to powiem Wam, że do pięt nie dorastacie
Ja po wymianie oleju z minerała na półsyntetyk po przepaleniu baku benzyny w trasie musiałem w połowie i po powrocie wlać 2 litry :!: 856 kilometrów na 64,2 litra 95 pb to dobry wynik (śerdnio 7,5/100), ale spalanie oleju to aż się prosi o wymianę tych drewnianych na gumowe :oops:
Co do kondycji ogólnej motoru to spalanko PB znaczy że jest okej i nie ma co dalej szukać - prawda? <ok>
Ja po wymianie oleju z minerała na półsyntetyk po przepaleniu baku benzyny w trasie musiałem w połowie i po powrocie wlać 2 litry :!: 856 kilometrów na 64,2 litra 95 pb to dobry wynik (śerdnio 7,5/100), ale spalanie oleju to aż się prosi o wymianę tych drewnianych na gumowe :oops:
Co do kondycji ogólnej motoru to spalanko PB znaczy że jest okej i nie ma co dalej szukać - prawda? <ok>
Generalnie na codzień "kręcę się wkoło komina" i tyle oliwy raczej nie pobierze. Na tej trasie to spalanie tak skoczyło :shock: Nie było katowania a a spokojna jazda w granicach 3-3,5 tys. obrotów (sportowa skrzynia CCF ) 90% trasy na 5 biegu, V max 120-130 nie licząc jednego epizodu na autostradzie :roll: licznik pokazuje aktualnie 260tkm ja od siebie też dorzuciłbym ze 100 - 150 tkm.krisiun1 pisze:Satar, To zależy na jakich obrotach średnio w tej trasie silnik pracował, ja dwa litry dolewam średnio na 20 000 km, ale pokonuję dzienne odcinki ok 24km i średnie obroty to ok 3000 obr/min.Na liczniku 242 000km.A fizycznie ze 100 000 więcej
Z 5-6 tkm temu wlałem z powrotem półsyntetyk i to chyba jest gwóźdź programu. Motor przedtem był suchusieńki a teraz już nie. Przecież nie ma możliwości, aby silnik wypocił z siebie 2 litry oleju w 20 godzin. Skrzynia sucha (tam uciekałby olej w trakcie jazdy), w garażu sucho. Autem tym przejechałem tylko 6 no, może 7 tkm stąd ten post - jeszcze w miarę świeży nabytek
[ Dodano: 2012-05-18, 11:23 ]
Wczoraj zrobiłem znów podobną trasę z tym, że z niższymi prędkościami. Poza jeszcze niższym spalaniem benzyny zaoszczędziłem też na oliwie. Zauważyłem, że podczas jazdy do 100km/h autko oleju prawie wcale nie bierze. Chleje dopiero przy wychyle powyżej 3000 obrotów. Przy mojej skrzyni +-2800rpm=100km/h a 120km/h= +-3200rpm. Zauważyłem kopcenie na biało przy mocniejszym dodawaniu gazu. Pytanie: Czy to tylko uszczelniacze, czy coś więcej :?:
Remont, czy wymiana co będzie lepsze (pomijam ryzyko kupna następnego gruza)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
Witam Was.Mam pytanie,mam zamiar przejść z oleju mineralnego Castrola Magnateca 15w40 na Valvoline Maxlife 10w40,mam tez zamiar wymienić Popychacze bo klepią trochę i uszczelniacze zaworowe bo bierze trochę oliwy,tzn 1 litr na 5 tys.km,wymieniałem juz gdzieś 3 lata temu uszczelniacze,po wymianie nie dolewałem nic od wymiany do wymiany,a teraz już zaczął brać,po jakim czasie mogą stwardnieć uszczelniacze???bo podejrzewam że mechanik założył jakieś kiepskie te uszczelniacze,autem jeżdżę na LPG,co myslicie???