[B4 1Z] - "zdrowa" prędkość podróżowania
[B4 1Z] - "zdrowa" prędkość podróżowania
Witam.. po doprowadzeniu motorowni do stanu OMC fabrycznego postanowiłem sie przejechać klekotkiem na ile fabryka dała.. i tak moje niezniszczalne TDI z 94roku z teoretycznym przebiegiem 280tyś km rozkulało się momentalnie do 182km/h = 4tyś obr. Szalona jazda trwała parenaście sekund a potem to już mi szkoda było silnika.
I tak się zastanawiałem ile na długiej trasie można cisnąć zetora żeby z jednej strony korby bokiem nie wyszły, a z drugiej żeby nie zasnąć za kólkiem. Wiadomo, że z vmax żadnym silnikiem nie powinno się jechać za długo, ale ciekaw jestem co o tym sądzicie i jak jeździcie. Bo normalnie to staram się nie przekraczać 3500 obr. = 160km/h, a już najwygodniejsza dla mnie prędkość autostradowa to 140-150km/h - chodzi mi głównie o długie trasy np wyjazdy na wakacje kiedy sie prawie bez przerwy ciśnie autostradą przez np 1200km. Po ostatnim wypadzie do chorwacji czekam na kuriera z tempomatem, żeby wygodnie podróżować, więc tym bardziej jestem ciekaw waszych zdań ile jechać żeby nie rozwalić motorowni 1.9TDI
I tak się zastanawiałem ile na długiej trasie można cisnąć zetora żeby z jednej strony korby bokiem nie wyszły, a z drugiej żeby nie zasnąć za kólkiem. Wiadomo, że z vmax żadnym silnikiem nie powinno się jechać za długo, ale ciekaw jestem co o tym sądzicie i jak jeździcie. Bo normalnie to staram się nie przekraczać 3500 obr. = 160km/h, a już najwygodniejsza dla mnie prędkość autostradowa to 140-150km/h - chodzi mi głównie o długie trasy np wyjazdy na wakacje kiedy sie prawie bez przerwy ciśnie autostradą przez np 1200km. Po ostatnim wypadzie do chorwacji czekam na kuriera z tempomatem, żeby wygodnie podróżować, więc tym bardziej jestem ciekaw waszych zdań ile jechać żeby nie rozwalić motorowni 1.9TDI
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
ja swoim M-TDI dwa lata temu jak jechałem do Trieru to cały czas w okolicach 140-160km/h, zwalnienia w okolicach wjazdów i zjadów na autostradach ze względu na ograniczenia bo tam do ograniczeń na autostradach bardzo rygorystycznie podchodzą.
czasem też była jazda pod 200km/h ale to na krótkich odcinkach
czasem też była jazda pod 200km/h ale to na krótkich odcinkach
silnik zużywa się najmniej, i pracuje najlepiej gdy ma maksymalny moment obrotowy, wtedy najlepiej przepala dostarczoną mieszankę i jest najmniej obciążony, z ekonomią nie ma to nic wspólnego tymbardziej przy niedoładowanych silnikach benzynowych gdzie moment jest od 3500obr/min.
Bardzo wysokie obroty nie służą silnikom, ale zbyt niskie są zabójcze.
Bardzo wysokie obroty nie służą silnikom, ale zbyt niskie są zabójcze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak to <ok>
Kolego icemerc, ma się do tego <ok>icemerc pisze:ja latam 3 tyś obr ok 165-170 na blacie tempomat i lecisz....a jak mam 3200-3400 to też mu nie zaszkodzi a jest praktycznie 180-185....
i tegoDawidof pisze:182km/h = 4tyś obr.
...dane kolegi Dawidof, akurat pokrywają się z osiągami naszych tdi ...obrotomierz masz żle wyskalowany :?: czy kapcie masz parę numerów wieksze :?:Dawidof pisze: 3500 obr. = 160km/h
To przy 4 tys przekraczasz 200km/h :shock: co nie jest mozliwe przy ori skrzyni i tych obrotach ...oświeć mnie i wszytkich którzy to czytają , bo w cuda nie wierzę ,a zaraz będzie na forum nowy temat <ok> "Dlaczego moje audi 80 tdi nie osiąga 200km/h, przy 4 tys obr " :mrgreen:icemerc pisze:a jak mam 3200-3400 TO to też mu nie zaszkodzi a jest praktycznie 180-185....
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
icemerc pisze:MUNIOR, ale ja nie napsiałem o B4 tylko o C4 z AEL pod maska.... na 6 Biegu spokojnie przekraczam 200...
icemerc,Że C4 przekroczyć można bez problemu 200 km/h to sprawa oczywista ...tyle że temat dotyczy <ok>icemerc pisze:MUNIOR, ale ja nie napsiałem o B4 tylko o C4 z AEL pod maska.... na 6 Biegu spokojnie przekraczam 200..
więc pisanie o C4 raczej nie jest na temat nieprawdaż :?: 8-) za chwilę wpisze się ktoś z silnikiem ABK ,ABT itd ...a raczej nie o to chodziło autorowiDawidof pisze:TDI z 94roku
MUNIOR, kolega ma C4 z AEL'em pod maską gdzie masz szóstkę skrzynię i tam obroty rzędu 3000-3300rpm masz prędkość w granicach 160-180km/h
chodziło głównie o obroty
ja w C4 w automacie na czwórce mam przy 3000rpm w granicach 150-155km/h a jeśli chodzi o obroty to praktycznie jazda z obrotami rzędu 3000-3500jest bezpieczna, no może nie dla tych lautkich ori imitacji turbosprężarek <ok>
parę postów wcześniej napisałem jak ja swoim 1Z'cikiem podróżowałem do Niemiec. w B4 TDI są podobne przełożenia jak na skrzynce ASD więc więc myślę że na miejscu był mój post. co do prędkości do zależy od zastosowanej skrzyni biegów. na krótkiej skrzyni prędkość podrózna musi być mniejsza niż na długiej, inaczej się jazda z wysokimi obrotami, odbywa ze szkodą dla silnika i jego osprzętu
chodziło głównie o obroty
ja w C4 w automacie na czwórce mam przy 3000rpm w granicach 150-155km/h a jeśli chodzi o obroty to praktycznie jazda z obrotami rzędu 3000-3500jest bezpieczna, no może nie dla tych lautkich ori imitacji turbosprężarek <ok>
parę postów wcześniej napisałem jak ja swoim 1Z'cikiem podróżowałem do Niemiec. w B4 TDI są podobne przełożenia jak na skrzynce ASD więc więc myślę że na miejscu był mój post. co do prędkości do zależy od zastosowanej skrzyni biegów. na krótkiej skrzyni prędkość podrózna musi być mniejsza niż na długiej, inaczej się jazda z wysokimi obrotami, odbywa ze szkodą dla silnika i jego osprzętu