Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] - "zdrowa" prędkość podróżowania

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

[B4 1Z] - "zdrowa" prędkość podróżowania

Post autor: Dawidof » 02 mar 2012, 07:34

Witam.. po doprowadzeniu motorowni do stanu OMC fabrycznego postanowiłem sie przejechać klekotkiem na ile fabryka dała.. i tak moje niezniszczalne TDI z 94roku z teoretycznym przebiegiem 280tyś km rozkulało się momentalnie do 182km/h = 4tyś obr. Szalona jazda trwała parenaście sekund a potem to już mi szkoda było silnika.

I tak się zastanawiałem ile na długiej trasie można cisnąć zetora żeby z jednej strony korby bokiem nie wyszły, a z drugiej żeby nie zasnąć za kólkiem. Wiadomo, że z vmax żadnym silnikiem nie powinno się jechać za długo, ale ciekaw jestem co o tym sądzicie i jak jeździcie. Bo normalnie to staram się nie przekraczać 3500 obr. = 160km/h, a już najwygodniejsza dla mnie prędkość autostradowa to 140-150km/h - chodzi mi głównie o długie trasy np wyjazdy na wakacje kiedy sie prawie bez przerwy ciśnie autostradą przez np 1200km. Po ostatnim wypadzie do chorwacji czekam na kuriera z tempomatem, żeby wygodnie podróżować, więc tym bardziej jestem ciekaw waszych zdań ile jechać żeby nie rozwalić motorowni 1.9TDI :-D

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 mar 2012, 08:32

70-80% maksymalnych obrotów silnika jest dopuszczalne przez producenta przez długi czas.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 mar 2012, 09:01

Raz na jakiś czas trzeba przegonic żeby trochę sadzy pozbył się. Przy rozgrzamym silniku co jakiś czas na 3 biegu i tak ze 2 km powyżej 4 tys obrotów. No i również żeby nie zamulać, jak obroty spadają poniżej 2 tys. to redukcja na mniejszy bieg.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 02 mar 2012, 10:03

Wydaje mi się, że do 3 tyś obrotów na autostradzie. Chyba głównie chodzi o temperaturę oleju, zeby nie przekraczać temp granicznej dla danego typu.

BTW po trasie 1000 km do Austrii też kupiłem manetkę do tempomatu :)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 mar 2012, 11:35

ja swoim M-TDI dwa lata temu jak jechałem do Trieru to cały czas w okolicach 140-160km/h, zwalnienia w okolicach wjazdów i zjadów na autostradach ze względu na ograniczenia bo tam do ograniczeń na autostradach bardzo rygorystycznie podchodzą.
czasem też była jazda pod 200km/h ale to na krótkich odcinkach

Awatar użytkownika
zygzak60
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:29
Lokalizacja: Zamość / Bielsko

Post autor: zygzak60 » 02 mar 2012, 21:47

jak swoją audiczką gdy podróżowałem do Roterdamu później do Paryża podróżowałem z optymalną prędkościa na autobahnach 140-150 i strałem się wiecej nie przekraczać bo myśle że na tdi to w sam raz , choć czasami szybciej można żeby przeczyścić kominek 8-)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 02 mar 2012, 23:48

ja latam 3 tyś obr ok 165-170 na blacie tempomat i lecisz....a jak mam 3200-3400 to też mu nie zaszkodzi a jest praktycznie 180-185....

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 03 mar 2012, 09:49

silnik zużywa się najmniej, i pracuje najlepiej gdy ma maksymalny moment obrotowy, wtedy najlepiej przepala dostarczoną mieszankę i jest najmniej obciążony, z ekonomią nie ma to nic wspólnego tymbardziej przy niedoładowanych silnikach benzynowych gdzie moment jest od 3500obr/min.
Bardzo wysokie obroty nie służą silnikom, ale zbyt niskie są zabójcze.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2012, 13:16

Jak to <ok>
icemerc pisze:ja latam 3 tyś obr ok 165-170 na blacie tempomat i lecisz....a jak mam 3200-3400 to też mu nie zaszkodzi a jest praktycznie 180-185....
Kolego icemerc, ma się do tego <ok>
Dawidof pisze:182km/h = 4tyś obr.
i tego
Dawidof pisze: 3500 obr. = 160km/h
...dane kolegi Dawidof, akurat pokrywają się z osiągami naszych tdi ...obrotomierz masz żle wyskalowany :?: czy kapcie masz parę numerów wieksze :?:
icemerc pisze:a jak mam 3200-3400 TO to też mu nie zaszkodzi a jest praktycznie 180-185....
To przy 4 tys przekraczasz 200km/h :shock: co nie jest mozliwe przy ori skrzyni i tych obrotach ...oświeć mnie i wszytkich którzy to czytają , bo w cuda nie wierzę ,a zaraz będzie na forum nowy temat <ok> "Dlaczego moje audi 80 tdi nie osiąga 200km/h, przy 4 tys obr " :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 03 mar 2012, 13:45

Dziś leciałem 120KM/h i było ok. 2300obr/min. Jak bym pamiętał o temacie to bym dokładnie się przyjrzał :-/

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 03 mar 2012, 14:01

MUNIOR, ale ja nie napsiałem o B4 tylko o C4 z AEL pod maska.... na 6 Biegu spokojnie przekraczam 200...

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 03 mar 2012, 14:02

MUNIOR pisze:To przy 4 tys przekraczasz 200km/h :shock: co nie jest mozliwe przy ori skrzyni i tych obrotach ...oświeć mnie i wszytkich którzy to czytają
MUNIOR, ale icemerc ma A6 z silnikiem AEL, a tam jest długa skrzynia <ok>

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 03 mar 2012, 14:05

misiekdzwon, dokładnie :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2012, 18:31

icemerc pisze:MUNIOR, ale ja nie napsiałem o B4 tylko o C4 z AEL pod maska.... na 6 Biegu spokojnie przekraczam 200...
icemerc pisze:MUNIOR, ale ja nie napsiałem o B4 tylko o C4 z AEL pod maska.... na 6 Biegu spokojnie przekraczam 200..
icemerc,Że C4 przekroczyć można bez problemu 200 km/h to sprawa oczywista ...tyle że temat dotyczy <ok>
Dawidof pisze:TDI z 94roku
więc pisanie o C4 raczej nie jest na temat :-P nieprawdaż :?: 8-) za chwilę wpisze się ktoś z silnikiem ABK ,ABT itd ...a raczej nie o to chodziło autorowi ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 03 mar 2012, 22:46

MUNIOR, kolega ma C4 z AEL'em pod maską gdzie masz szóstkę skrzynię i tam obroty rzędu 3000-3300rpm masz prędkość w granicach 160-180km/h
chodziło głównie o obroty

ja w C4 w automacie na czwórce mam przy 3000rpm w granicach 150-155km/h a jeśli chodzi o obroty to praktycznie jazda z obrotami rzędu 3000-3500jest bezpieczna, no może nie dla tych lautkich ori imitacji turbosprężarek <ok>

parę postów wcześniej napisałem jak ja swoim 1Z'cikiem podróżowałem do Niemiec. w B4 TDI są podobne przełożenia jak na skrzynce ASD więc więc myślę że na miejscu był mój post. co do prędkości do zależy od zastosowanej skrzyni biegów. na krótkiej skrzyni prędkość podrózna musi być mniejsza niż na długiej, inaczej się jazda z wysokimi obrotami, odbywa ze szkodą dla silnika i jego osprzętu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl