[B4 1Z sedan Bosch] moc rośnie tylko do 3000 obrotów,
[B4 1Z sedan Bosch] moc rośnie tylko do 3000 obrotów,
Witam,
Dzisiaj hamowałem auto
i pojawił sie pewien problem, moment pięknie rośnie do około 242Nm przy ok 2600obr/min, natomiast KM rosną do około 97KM przy 3000obr/min i koniec dalej nie rośnie:(
W czym może być problem?? Powyżej 3000obr/min auto mocniej dymi wiec najprawdopodobniej brak powietrza - być może turbo siada.
Auto jak w opisie po Chipe u Kostrza itp. Dolot był swego czasu czyszczony.
Czy n75 moze tak działać na silnik?? Co może być przyczyną takiego zachowania??
Dzisiaj hamowałem auto
i pojawił sie pewien problem, moment pięknie rośnie do około 242Nm przy ok 2600obr/min, natomiast KM rosną do około 97KM przy 3000obr/min i koniec dalej nie rośnie:(
W czym może być problem?? Powyżej 3000obr/min auto mocniej dymi wiec najprawdopodobniej brak powietrza - być może turbo siada.
Auto jak w opisie po Chipe u Kostrza itp. Dolot był swego czasu czyszczony.
Czy n75 moze tak działać na silnik?? Co może być przyczyną takiego zachowania??
Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, 09:55 przez Wostok, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [B4 1Z sedan Bosch] Turbo słabo pompuje??
To hamujesz auto nie upewniając się wcześniej że wszystko w nim działa jak trzeba :?: :roll: Przynajmniej ciśnienie doładowania było przed tym zmierzyć ...Wostok pisze:Witam,
Dzisiaj hamowałem auto
i pojawił sie pewien problem, moment pięknie rośnie do około 242Nm przy ok 2600obr/min, natomiast KM rosną do około 97KM przy 3000obr/min i koniec dalej nie rośnie:(
W czym może być problem?? Powyżej 3000obr/min auto mocniej dymi wiec najprawdopodobniej brak powietrza - być może turbo siada.
Auto jak w opisie po Chipe u Kostrza itp. Dolot był swego czasu czyszczony.
Czy n75 moze tak działać na silnik?? Co może być przyczyną takiego zachowania??
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Wykres i dymienie zupełnie jak dla pomp wtryskowych z zbyt wysokim ciśnieniem wewnętrznym
Przykład z forum czyli samochód PawłaRybaka15.
http://i43.tinypic.com/2468lmg.gif
Przykład z forum czyli samochód PawłaRybaka15.
http://i43.tinypic.com/2468lmg.gif
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Nie do końca tak jak Trepek napisał, ale mniej więcej dobrze prawi, no prócz kolejności
Wykręcamy zaworek, rozbieramy go i wytrzepujemy taki jakby tłoczek oraz sprężynkę, wybijamy górę na równi, wkręcamy zaworek, odpalamy samochód i wbijając zaworek mierzymy ciśnienie manometrem o odpowiednim zakresie i z odpowiednią przejściówką <ok>
Wykręcamy zaworek, rozbieramy go i wytrzepujemy taki jakby tłoczek oraz sprężynkę, wybijamy górę na równi, wkręcamy zaworek, odpalamy samochód i wbijając zaworek mierzymy ciśnienie manometrem o odpowiednim zakresie i z odpowiednią przejściówką <ok>
Pompa sprawdzona u Trepka i wszystko z nią ok.
Turbo pompuje do ok 1.1 bara przy ok 2600-3000 w zależności od obciążenia a później momentalnie spada do około 0.8 bara.
Wg Vaga turbo pokazuje 249 !!!!
Turbo teoretycznie przeładowuje tylko ze nie zauważyłem nagłego odcięcia ciśnienia przez N75.
Przewody do N75 mam oryginalne - może to być ich wina??
N75 raz cyka raz nie a auto bez problemu 160-170km/h osiąga, wiecej nie katuje.
Turbo pompuje do ok 1.1 bara przy ok 2600-3000 w zależności od obciążenia a później momentalnie spada do około 0.8 bara.
Wg Vaga turbo pokazuje 249 !!!!
Turbo teoretycznie przeładowuje tylko ze nie zauważyłem nagłego odcięcia ciśnienia przez N75.
Przewody do N75 mam oryginalne - może to być ich wina??
N75 raz cyka raz nie a auto bez problemu 160-170km/h osiąga, wiecej nie katuje.
trepek pisze:Wykres i dymienie zupełnie jak dla pomp wtryskowych z zbyt wysokim ciśnieniem wewnętrznym
Przykład z forum czyli samochód PawłaRybaka15.
http://i43.tinypic.com/2468lmg.gif
trepek,
ale to jest 1.6TD a w temacie mowa o 1.9TDI
po pierwsze dwa różne obiegi bo Paweł ma silnik na komorze wirowej, a autor tematu ma wtrysk bezpośredni, a po drugie to 1.6TD jest silnikiem krótko skokowym a 1.9 długoskokowym.
1.6 będzie miało wysoko parametry co widać na wykresie, zwórć uwagę na to że i tak wykres jest ładny bo moc 80KM masz już w okolicach 3000rpm.
a z tego co wiem to kolega Paweł miał przedewszystkim problemy z temp przy jeździe z większymi prędkościami co było skutkiem za wczesnego dynamicznego kąta wtrysku. faktem jest że jak masz za wczesny to też moc spada bo wtedy spada efektywność napędu turbiny i WG jest przymykane co powoduje znowu dławienie silnika na wydechu.
a co do tematu to ja bym jeszcze sprawdził poprawność ustawienia kąta wtrysku i wałka rozrządu względem korbowego.
no i oczywiście do sprawdzenia oprzewodowanie zaworków N75 i od EGR, zapomniałem jego oznaczenia bodajże chyba N18.
w grę może wchodzić jeszcze usterka przepływomierza.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ja z tamtego wykresu zadowolony zbytnio nie byłem, faktem jest, że po doregulowaniu dynamicznego kąta wtrysku problemy z przegrzewaniem znikły, za to mam inny moim zdaniem gorszy problem.
Gdy jest ciepła, bardzo słoneczna pogoda, to odczuwam wyraźny spadek mocy na wygrzanym silniku, co jest grane ? Spada ciśnienie wewnętrzne w pompie, czy ki czort ?
Gdy jest ciepła, bardzo słoneczna pogoda, to odczuwam wyraźny spadek mocy na wygrzanym silniku, co jest grane ? Spada ciśnienie wewnętrzne w pompie, czy ki czort ?