Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z sedan Bosch] moc rośnie tylko do 3000 obrotów,

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

[B4 1Z sedan Bosch] moc rośnie tylko do 3000 obrotów,

Post autor: Wostok » 03 mar 2012, 17:43

Witam,


Dzisiaj hamowałem auto

Obrazek

i pojawił sie pewien problem, moment pięknie rośnie do około 242Nm przy ok 2600obr/min, natomiast KM rosną do około 97KM przy 3000obr/min i koniec dalej nie rośnie:(
W czym może być problem?? Powyżej 3000obr/min auto mocniej dymi wiec najprawdopodobniej brak powietrza - być może turbo siada.

Auto jak w opisie po Chipe u Kostrza itp. Dolot był swego czasu czyszczony.
Czy n75 moze tak działać na silnik?? Co może być przyczyną takiego zachowania??
Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, 09:55 przez Wostok, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Re: [B4 1Z sedan Bosch] Turbo słabo pompuje??

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2012, 18:43

Wostok pisze:Witam,


Dzisiaj hamowałem auto



i pojawił sie pewien problem, moment pięknie rośnie do około 242Nm przy ok 2600obr/min, natomiast KM rosną do około 97KM przy 3000obr/min i koniec dalej nie rośnie:(
W czym może być problem?? Powyżej 3000obr/min auto mocniej dymi wiec najprawdopodobniej brak powietrza - być może turbo siada.

Auto jak w opisie po Chipe u Kostrza itp. Dolot był swego czasu czyszczony.
Czy n75 moze tak działać na silnik?? Co może być przyczyną takiego zachowania??
To hamujesz auto nie upewniając się wcześniej że wszystko w nim działa jak trzeba :?: :roll: Przynajmniej ciśnienie doładowania było przed tym zmierzyć ...

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 03 mar 2012, 18:56

Auto byo sprawdzane na VAG, żadnych błędów i cyferki ok. Silnik pracuje bdb i zrywa się naprawdę bdb a ze niezbyt często katuje go powyżej 3000-3200 obrotów wiec nie zauważyłem niczego niepokojącego.
Nie mam monomeru (jeszcze) i nie sprawdzałem ciśnienia :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2012, 21:04

Wostok pisze:Nie mam monomeru (jeszcze) i nie sprawdzałem ciśnienia
A tu nie widziałeś ciśnienia :?: <ok>
Wostok pisze:Auto byo sprawdzane na VAG, żadnych błędów i cyferki ok.
:?:

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 04 mar 2012, 07:21

Auto na Boschu wiec Vagowane tylko na biegu jałowym - dynamiczne z tego co wiem nie mają sensu.
Manometr juz zamówiony :)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2012, 14:01

Wykres i dymienie zupełnie jak dla pomp wtryskowych z zbyt wysokim ciśnieniem wewnętrznym ;-)

Przykład z forum czyli samochód PawłaRybaka15.

http://i43.tinypic.com/2468lmg.gif

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 04 mar 2012, 19:43

trepek, A miała być tajemnica z tym wykresem :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2012, 20:08

Miałabyć ale Paweł sam opublikował ;-) Zarówno TDI jak i samochód Pawła na pompie 10mm.
Czekam na kolejny wykres od Pawła bo wyregulował sobie ciśnienie wewnętrzne i teraz wkręca mu się elegancko do ponad 5500 rpm.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 04 mar 2012, 20:13

Tak jak napisał Trepek opublikowałem wykres i moim zdaniem nie ma powodu do wstydu, bo dzięki hamowni dowiedziałem się, że mam złe ciśnienie wewnętrzne w pompie i przez to osiągi są jakie są :-)
Kolejny wykres pojawi się gdy zamontuje większą turbinę i zrobię przelot :-)

Pozdrawiam

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 13 mar 2012, 21:02

Jak zmniejsza się ciśnienie wewnętrzne pompy paliwa??

Podczas ostatnie wizyty u Kostrza zostało stwierdzone ze pompa ma podniesione ciśnienie - widoczne po wbitym zaworku - nie wiem czy da się to stwierdzić słuchając silnika??
Czy teraz wystarczy odkręcić zaworek i wybić go z powrotem??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 mar 2012, 21:22

Odkręcić, rozebrać, wybić, ustawić, przykręcić.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 mar 2012, 22:20

Nie do końca tak jak Trepek napisał, ale mniej więcej dobrze prawi, no prócz kolejności :-)
Wykręcamy zaworek, rozbieramy go i wytrzepujemy taki jakby tłoczek oraz sprężynkę, wybijamy górę na równi, wkręcamy zaworek, odpalamy samochód i wbijając zaworek mierzymy ciśnienie manometrem o odpowiednim zakresie i z odpowiednią przejściówką <ok>

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 18 mar 2012, 20:05

Pompa sprawdzona u Trepka i wszystko z nią ok.
Turbo pompuje do ok 1.1 bara przy ok 2600-3000 w zależności od obciążenia a później momentalnie spada do około 0.8 bara.

Wg Vaga turbo pokazuje 249 !!!!
Turbo teoretycznie przeładowuje tylko ze nie zauważyłem nagłego odcięcia ciśnienia przez N75.
Przewody do N75 mam oryginalne - może to być ich wina??
N75 raz cyka raz nie a auto bez problemu 160-170km/h osiąga, wiecej nie katuje.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 mar 2012, 09:59

trepek pisze:Wykres i dymienie zupełnie jak dla pomp wtryskowych z zbyt wysokim ciśnieniem wewnętrznym

Przykład z forum czyli samochód PawłaRybaka15.

http://i43.tinypic.com/2468lmg.gif


trepek,

ale to jest 1.6TD a w temacie mowa o 1.9TDI
po pierwsze dwa różne obiegi bo Paweł ma silnik na komorze wirowej, a autor tematu ma wtrysk bezpośredni, a po drugie to 1.6TD jest silnikiem krótko skokowym a 1.9 długoskokowym.

1.6 będzie miało wysoko parametry co widać na wykresie, zwórć uwagę na to że i tak wykres jest ładny bo moc 80KM masz już w okolicach 3000rpm.

a z tego co wiem to kolega Paweł miał przedewszystkim problemy z temp przy jeździe z większymi prędkościami co było skutkiem za wczesnego dynamicznego kąta wtrysku. faktem jest że jak masz za wczesny to też moc spada bo wtedy spada efektywność napędu turbiny i WG jest przymykane co powoduje znowu dławienie silnika na wydechu.


a co do tematu to ja bym jeszcze sprawdził poprawność ustawienia kąta wtrysku i wałka rozrządu względem korbowego.
no i oczywiście do sprawdzenia oprzewodowanie zaworków N75 i od EGR, zapomniałem jego oznaczenia bodajże chyba N18.
w grę może wchodzić jeszcze usterka przepływomierza.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 mar 2012, 12:41

Ja z tamtego wykresu zadowolony zbytnio nie byłem, faktem jest, że po doregulowaniu dynamicznego kąta wtrysku problemy z przegrzewaniem znikły, za to mam inny moim zdaniem gorszy problem.
Gdy jest ciepła, bardzo słoneczna pogoda, to odczuwam wyraźny spadek mocy na wygrzanym silniku, co jest grane ? Spada ciśnienie wewnętrzne w pompie, czy ki czort ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl