Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czerwone Audi Coupe TDI - Stłuczka / str 46

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 mar 2012, 20:01

Chciałem się zapytać czy Wydział Komunikacji potrzebował od ciebie faktury od zakładu mechanicznego który to niby przełożył ci silnik
Nie, sam przekładałem. Po drugie ich to nie interesuje, co się z samochodem dzieje i jakie zmiany w nim zachodzą. Oni tylko wklepują w system to, co na przeglądzie człowiek wypisuje oraz co rzeczoznawca orzeka.
I czy zmieniły ci się masy i przerabiałeś tabliczkę znamionową
Nieznacznie masy się zmieniły tak, że przy dopuszczalnym nacisku na oś pozostała podobna wartość i powiedzieli, że taka zmiana nie wymaga zmian w dowodzie (tak jak przy zakładaniu LPG, wsadzasz przecież do samochodu dodatkowe ~40kg a przecież mas nie zmieniasz w dowodzie).
Tabliczki nie zmieniałem, wszystkie zmiany zostały odnotowane w raporcie z OSKP i umieszczone w nowym dowodzie rejestracyjnym (i tak zmieniałem, bo samochód przerejestrowywałem).
Ile kosztowało badanie przy zmianach konstrukcyjnych
Podstawa + rozszerzone badanie, czyli 90zł + 90zł = 180zł. Polskie prawo przewiduje zmianę silnika na inny, o innej pojemności i zasilaniu.
I czy coś jeszcze jest potrzebne
Pytał się, skąd mam silnik. Pokazałem mu wszystkie papiery z avanta, łącznie z dowodem zakupu avanta przez pierwszego właściciela w salonie Audi-Porsche w Strassburgu oraz niemieckie zaświadczenie, że samochód zezłomowany został. We więcej nie wnikał.
Jeszcze na wstępie zadał mi pytanie, czy silnik pochodzi z audi czy z vw, jak powiedziałem, że z audi avanta to powiedział, że obejdzie się bez rzeczoznawcy.
Później gadka szmatka kto mi silnik przekładał, zgadało się, że w wolnych chwilach zajmuję się pompami wtryskowymi podobnie jak on, rzucił okiem na silnik, na pracę silnika i tyle. Później szarpaki, trzepaki, hamulce, światła i to wsio. Wydał zaświadczenie, że zmiana silnika została przeprowadzona prawidłowo, silnik zamontowany w fabrycznych otworach do tego przeznaczonych.
Spytał się, czy gaz też sam demontowałem i tyle :-P
Życzył mi szerokiej drogi.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 mar 2012, 20:11

pawelrybak15 pisze:Hans Priess ? <rotfl>
Czyli tak naprawdę kupiłeś Toprana, bo Hans Priess to to samo co Topran, a Topran to najgorsze szambo <rotfl2>
Nie chce Cie martwić, ale długo to nie przeżyje, wszelakie uszczelnienia polecam Elringa :-)
zobaczymy... nie pamiętam czy mieli coś innego... Z tego co sobie przypominam to coś chyba było za 120zł ale to także zamiennik więc też nie ori...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 mar 2012, 20:19

Niki20 pisze:Co do uszczelniacza na wał to ja kupowałem hans preis chyba i dałem 56zł ;-) Oryginał już wycofali za sklepów i mają tylko zamienniki...

Co do oleju to też się zastanawiam bardzo mocno czy nie wlać MOTULa XCESS 5W40 :roll: Silnik 3 lata temu przeszedł remont, od tamtego czasu latam na 10W, chwile po remoncie wlałem płukankę... Dość dobrze jest uszczelniony bo praktycznie nie ma wycieków... :roll:


hmm :roll:
Wlewaj valvoline maxlife 5w-40 <ok>
Ja mogę wszem i wobec potwierdzić, że opinie na temat Valvoline maxlife 10w-40, które można spotkać w internecie są prawdziwe. Silnik pracuje miękko i naprawdę cicho. Co do dynamiki też jest nieznaczna zmiana na plus. Oczywiście olej nie dodaje +20KM, ale jazda stała się naprawdę przyjemniejsza. Ja już nigdy nie wleję do samochodu ścierwa za 70zł-80zł bo przekonałem się, co to znaczy olej za 150zł.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2012, 20:20 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 mar 2012, 20:19

Zamiennik nie musi być zły. Przykładowo Lemforder to bdb firma, produkowali przecież części na 1szy montaż dla Audi i kupując np tuleje wahaczy firmy Lemforder będą one takiej samej jakości jak te kupione w ASO <ok>

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 05 mar 2012, 20:22

A ja dzisiaj zajechałem i się dowiedziałem że robi mi badania daje mi na jeden dzień później z kwitkiem jade do wk i tam oni kierują mnie na wyrobienie tabliczki znamionowej itd i że musi być faktura od warsztatu bo inaczej wk nie będzie chciało ze mną gadać
Qrna jutro jadę do wk i się dowiem co i jak na 100%
Ale i tak już wszystko ugadałem na środę tak czy siak w środę już będę miał wszystko uregulowane
Ale wiesz dałeś mi do myślenia z tym gazem faktycznie jak montują gaz i to zależy jaka butla i to jest wielki ciężar i nie muszą wyrabiać tabliczki
Co za kraj wszystko pod górkę ale nie dam się będę się kłócił o tą tabliczkę
Dam znać jak się historia skończyła <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 mar 2012, 20:25

Jak chcesz to mogę Ci zważyć butlę gazu ale ta z Coupe ważyła prawie tyle, co skrzynia biegów <ok>

Dyzio a na jaki silnik zmieniasz?

Zawsze możesz podjechać do innej SKP.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 mar 2012, 20:28

Olej dobry zalałeś, sam na takim śmigam już pare lat i dla mnie najlepszy olej dla starych silników <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 mar 2012, 20:30

trepek pisze:Wlewaj valvoline maxlife 5w-40
Ja mogę wszem i wobec potwierdzić, że opinie na temat Valvoline maxlife 10w-40, które można spotkać w internecie są prawdziwe. Silnik pracuje miękko i naprawdę cicho. Co do dynamiki też jest nieznaczna zmiana na plus. Oczywiście olej nie dodaje +20KM, ale jazda stała się naprawdę przyjemniejsza. Ja już nigdy nie wleję do samochodu ścierwa za 70zł-80zł bo przekonałem się, co to znaczy olej za 150zł.
no nie wiem jaki teraz olej wlać co by ten uszczelniacz nie chciał ciec :-/ Za dużo roboty było żeby to powtarzać... Podejrzewam że im lepszy olej tym pewnie dłużej wytrzyma...

Ja leję Motula 10W i nie jest on jakiś bardzo rzadki, szczególnie w niskich temperaturach...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 mar 2012, 20:32

Niki20 pisze:Ja leję Motula 10W i nie jest on jakiś bardzo rzadki, szczególnie w niskich temperaturach...
Wiem. 6100+ przy -30*C jak masełko <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 mar 2012, 20:40

No właśnie i dlatego coś mi się wydaje że jak na 10W jest za gęsty :roll: Kurde nie wiem czy wlać 5W czy nie ze względu na ten uszczelniacz :-/ :roll:

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 05 mar 2012, 20:41

trepek,
Ja już śmigam
Silnik AFN skrzynia DGW a dyfer DAJ <ok>

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 05 mar 2012, 21:58

apropo wpadki z klockami hamulcowymi hahah xD
tutaj skutek takiego wlozenia klocków
Obrazek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 mar 2012, 22:27

O, przeźroczyste tarcze ;-)

Awatar użytkownika
irekkstan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 505
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:21
Lokalizacja: Augustów

Post autor: irekkstan » 05 mar 2012, 22:27

Nowy design :lol:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 mar 2012, 22:31

Tarcze niewidki już gdzieś widziałem <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl