Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ng cabrio] wymiana motoru

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

[ng cabrio] wymiana motoru

Post autor: subratri » 06 mar 2012, 22:40

no dobra, żarty żartami ale odkąd kupiłem deskę, naped nadawał się do wymiany, w między czasie wymieniłem jakieś pompy, jakieś kółka na wale i całą tonę innych rzeczy. Teraz padło mi coś w okolicach głowicy. Zakładam, że to uszczelka ale... no właśnie. A jeśli nie? :D
Ogólnie jakieś 30 tyś już zrobiłem na tym silniku i myślę, że jak na padlinę swoje przejechał ;)
Zamiast walczyć z uszczelką, kupować śruby, klucz dynamometryczny i takie tam, chyba zmienię silnik. Mam na oku taki 130kilo przebiegu. Ponieważ od mojego garażu dzieli mnie jakieś 1600km swapa muszę zrobić pod drzewem <mikolaj> Jakąś mocną gałąź znajdę.
Pytanko jest proste - jak to zrobić, żeby się nie narobić ;) Czy uda mi się odkręcić od skrzyni bez wchodzenia pod auto? Czy silnik ma wyjść do góry czy do przodu? A może gdzieś jest jakiś haczyk którego nie widzę i ta przekładka wcale nie będzie taka na dwa piwa i przerwa na papierosa??

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 06 mar 2012, 22:59

Witam, co do samej wymiany silnika to żadnego haczyka nie powinno być, wyjmujesz jeden, wkładasz drugi i ewentualnie wymieniasz coś po drodze ;-) Co najwyżej problematyczne może być wyjęcie silnika pod chmurką. Sam u siebie wymieniałem silnik na dworzu co było średnio przyjemne no ale nic nie zastąpi tej przyjemności gdy silnik w końcu odpala <ok>
Bez wchodzenia pod auto się nie obejdzie, jest tam bodajże jedna albo dwie śruby do którego dojście jest tylko od spodu. A jeżeli chodzi o samo wyjęcie silnika, u mnie podnieśliśmy go lekko na takim małym podnośniku hydraulicznym (żeby łapy wyszły z poduch - które i tak okazały się wyrwane :mrgreen: ) a potem jak przystało na pełną amatorkę, dziwnymi ruchami i akrobacjami wyciągnęliśmy go przez przód auta (pas przedni zdemontowany). Ogólnie dużo zabawy ale do zrobienia, potrzeba dużo cierpliwości. :-)

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 07 mar 2012, 22:31

no to w końcu jak? :mrgreen: silnik ma wyjść do góry czy do przodu, bo nie wiem czy kraść wuzek z marketu, czy jechać pod brzózkę?? :-P

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 07 mar 2012, 22:56

eNn, jesteś hardkorem jeśli wygrzebałeś silnik pod blokiem <ok> respect!

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 07 mar 2012, 23:01

ja wyciągałem przodem i mysle ze to bardziej wygodne niż targanie go do góry.

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 08 mar 2012, 00:17

Dokładnie, najlepiej jak wyciągniesz go przodem. Od siebie dodam, że przydadzą ci się ze dwie pary rąk jeszcze - jako że silnik jest ułożony pod skosem, łatwo o przewrotkę jak wstawisz pod niego jakiś lewar albo podnośnik. Ogólnie to postaraj się o równe podłoże i jakiś sprzęt żeby pod silnik podłożyć (my trafiliśmy na glebe pod skosem i dodatkowo podnośnik nam się klinował na dziurach / piasku itp więc kilka godzin walki gwarantowane)

ATLAS, pod blokiem na szczęście nie tylko na terenie prywatnym (nie moim :lol: ) ale to też miałoby swoje plusy - blisko bloku = blisko sklepów <ok>

Ogólnie życzę powodzenia i w razie czego to pytaj ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 08 mar 2012, 08:20

subratri pisze:no to w końcu jak? :mrgreen: silnik ma wyjść do góry czy do przodu, bo nie wiem czy kraść wuzek z marketu, czy jechać pod brzózkę?? :-P
Kolego najlepiej demontować pas przedni i wyjechać z nim. W sumie da się to zrobić bez kanału ale będzie to niezła gimnastyka (szczególnie odkręcenie dolnych śrub od skrzyni, kolanka rury wydechowej i osłony koła zamachowego). Nie dość że kiepski dostęp to jeszcze te śruby bywają mocno dowalone. Co do samego wyciągnięcia silnika to nie ma problemów. Osobiście wyciągałem silnik bez głowicy co lekko obniżyło jego masę. Ale i tak najlepiej jak się wyciąga silnik z dwoma silnymi kolegami ;-) . My do tego celu użyliśmy pasa holowniczego o udźwigu 1,5t.
Ale mimo wszystko wyciąganie silnika w porównaniu do wkładania nowego to jest pryszcz.
Zalecam dużo cierpliwości i ostrożności w próbie "nadziania" wałka sprzęgłowego na otwór w samym sprzęgle. Jakiekolwiek większe uderzenie w skrzynie może być powodem awarii skrzyni.

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 09 mar 2012, 19:04

najlepiej do przodu po wyjęciu pasa przedniego, kupiłeś już silnik?? mam do sprzedania :P

darek995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 21 paź 2010, 13:05
Lokalizacja: Turek/ Konin

Post autor: darek995 » 20 mar 2012, 10:30

Też mam 2.3 do oddania :)

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 20 mar 2012, 19:47

już kupiłem
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl