[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
kolego Mortiis czyli da się samemu takie oto cudo zrobić :lol: z dwa dni chyba starczy na założenie? dla mnie może być tydzień, aby działało :mrgreen: a tam w środku jeśli wymienię nagdzewnice cały tunel to wtedy wychodzą dwa przewody do komory silnika pod osuszacz ? nie wiem będę musiał piłować jakąś dziure na te przewody czy jak bo w ogóle na razie nie mam klimy
no nie wiem czy 2 dni starcza ponad pól dnia sama instalka przeróbka z manuala na klimatronik u dyda85 zajęła mi dzień a sobie cały klimatronik zajął mi 3 pełne dniMortiis pisze:Damka250 ja mam już u siebie komplety climatronic (mam nadzieje) i będę zdawał relacje z prac czy da się samemu to założyć
na pewno musisz całą deskę wybebeszyć i to nie jest robota na 4-5 godzin
do tego zabawy pod maską
na liczę że zejdzie mi na to jakieś dwa dni spokojnej roboty
Witam Koledzy.
Mam problem z instalacją elektryczną klimatyzacji manualnej. Poprzedni właściciel narobił bałaganu pod maską i nie bardzo wiem jak to ogarnąć. Mam niepodłączone przewody od dwóch czujników ciśnienia w chłodnicy i przewody od sprężarki. Układ jest ponoć szczelny i nabity czynnikiem, tak stwierdzili na stacji serwisu klimatyzacji. Nie wiem jak połączyć te przewody, czy czasem mi tam jeszcze czegoś nie brakuje. Wiem, że dla was to żaden problem, bo prześledziłem temat i widzę, że montujecie klimatyzacje do aut fabrycznie jej nie posiadających.
Mam problem z instalacją elektryczną klimatyzacji manualnej. Poprzedni właściciel narobił bałaganu pod maską i nie bardzo wiem jak to ogarnąć. Mam niepodłączone przewody od dwóch czujników ciśnienia w chłodnicy i przewody od sprężarki. Układ jest ponoć szczelny i nabity czynnikiem, tak stwierdzili na stacji serwisu klimatyzacji. Nie wiem jak połączyć te przewody, czy czasem mi tam jeszcze czegoś nie brakuje. Wiem, że dla was to żaden problem, bo prześledziłem temat i widzę, że montujecie klimatyzacje do aut fabrycznie jej nie posiadających.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Na pierwszej fotce (z lewej) to są przewody, które wychodzą ze sprężarki. Gdzie powinny być podłączone? Na drugiej i trzeciej fotce są czujniki wkręcone w chłodnicę. Zakończone są tymi okrągłymi kostkami. Na moje widzimisie brakuje tam jakiejś części instalacji w której powinna być kostki do wpięcia tych czujników no i do podłączenia sterowania sprężarki. Jeśli zostały ucięte, to proszę o podpowiedz, którędy poprowadzona jest instalacja elektryczna klimy manualnej, żebym wiedział gdzie tych uciętych przewodów szukać
[ Dodano: 2012-07-23, 09:16 ]
Koledzy widzę, że w różnych tematach przewija się kilka schematów klimatyzacji. Czy mógłby ktoś wskazać ten pasujący do mojego autka (Audi 80 b4 TDI avant 95r) . Przypomnę, że mam klimatyzację fabryczną manualną. Czy może ktoś wie ile, gdzie i jakie przekaźniki są w takiej klimie. Pytam bo przypuszczam, że może ona być niekompletna.
[ Dodano: 2012-07-24, 14:39 ]
Koledzy, może mógłby ktoś umieścić fotki z której wiązki wychodzą przewody do tych czujników i sprężarki. Mam też na tej opornicy pod maską na lewym błotniku jakiś przekaźnik, chyba od wentylatorów. Nie wiem jak to powinno być w oryginale to też fotka by się przydała.
A może któryś z kolegów ze świętokrzyskiego miałby chwilkę czasu żebym zerknął u niego jak jest rozwiązana ta instalacja w oryginale. U mnie ktoś narobił sieczki pod maską
[ Dodano: 2012-07-23, 09:16 ]
Koledzy widzę, że w różnych tematach przewija się kilka schematów klimatyzacji. Czy mógłby ktoś wskazać ten pasujący do mojego autka (Audi 80 b4 TDI avant 95r) . Przypomnę, że mam klimatyzację fabryczną manualną. Czy może ktoś wie ile, gdzie i jakie przekaźniki są w takiej klimie. Pytam bo przypuszczam, że może ona być niekompletna.
[ Dodano: 2012-07-24, 14:39 ]
Koledzy, może mógłby ktoś umieścić fotki z której wiązki wychodzą przewody do tych czujników i sprężarki. Mam też na tej opornicy pod maską na lewym błotniku jakiś przekaźnik, chyba od wentylatorów. Nie wiem jak to powinno być w oryginale to też fotka by się przydała.
A może któryś z kolegów ze świętokrzyskiego miałby chwilkę czasu żebym zerknął u niego jak jest rozwiązana ta instalacja w oryginale. U mnie ktoś narobił sieczki pod maską
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co spojrzałem w schematy to nic niema w skrzynce. Przy manualnej klimie jest przekaźnik załączający na "siłe" I bieg dmuchawy a tutaj nic niema (przyjnajmnie wg hamerykanskich schematów).
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig03.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig04.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig03.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig04.pdf
Mała uwaga dla osób nabywających zestawy używane(czyli większość). Widzę wielokrotnie oferty w sieci z rozłożoną nawet na trawie/śniegu klimatyzacją to po prostu muszę coś napisać -niepozaślepiane sprężarki, osuszacze, chłodnice. Sprężarka zawilgocona, osuszacz, wilgoć w całym układzie. W najlepszym razie jak nie żałujemy kasy to wymiana osuszacza plus przedmuchanie czynnikiem całego układu, lub nawet odessanie go podciśnieniowo(co jak wiadomo w przeciwieństwie do przedmuchania usuwa wilgoć z obiegu).
Jak będzie korozja dotykająca również alu-duralu( ) to za jakiś czas, dość nieokreślony, mamy problem. Często poważny -stop sprężarka i szukamy kolejnej. Prócz tego wżery i mikropory w rurkach pozornie błahe -gazy chłodnicze są w czołówce najprzenikliwszych gazów, azot może nie przejść, a czynnik za miesiąc w kosmosie.
Uważajmy co kupujemy, bo to pozornie tylko wygląda na taktyczne zadanie -gdzie co podpiąć i jak skręcić. Trzeba się upewnić, że są przesłanki, by się z tym dłubać.
Podobnie chłodnice -czytam ogłoszenia "100% sprawna, szczelna", a chłodnica tłusta w całym narożniku, czy u dołu. Jak olej wylazł to pewnie gaz został i dalej klima działała :lol:
A jak skorodowane to materiał słabiej oddaje ciepło, mniejszą powierzchnią plus możliwość wżerów lada moment. Zwłaszcza skatowane są doły chłodnic, a już szczególnie w r5 jeżdżących bez osłony pod silnikiem.
Skraplacze w kabinie -bywa, ze po solidnym umyciu z syfów(no bo nie ma filtra czasem kabinowego), mamy skorodowane, całe w parchach ożebrowanie.
Przy pracach na klimatyzacji nie zostawiajmy niezaślepionych otworów, nawet na chwilę, nie mówiąc o jechaniu w miasto przy otwartym układzie.
Tam ma być w zasadzie sterylnie -olej i czynnik, minimalne ilości wilgoci wyłapie osuszacz ale nie ma on nieograniczonych zdolności.
Powalczyłem z takimi układami nieco -sporo nabytych przez kumpli "pewnych" zestawów nawet kilku barów ciśnienia nie zniosło, bo z dziur zaczęło syczeć jakbym węże hodował.
Szczerze to w pewnym momencie myślałem, że nie da się używki sprawnej kupić.
Jak będzie korozja dotykająca również alu-duralu( ) to za jakiś czas, dość nieokreślony, mamy problem. Często poważny -stop sprężarka i szukamy kolejnej. Prócz tego wżery i mikropory w rurkach pozornie błahe -gazy chłodnicze są w czołówce najprzenikliwszych gazów, azot może nie przejść, a czynnik za miesiąc w kosmosie.
Uważajmy co kupujemy, bo to pozornie tylko wygląda na taktyczne zadanie -gdzie co podpiąć i jak skręcić. Trzeba się upewnić, że są przesłanki, by się z tym dłubać.
Podobnie chłodnice -czytam ogłoszenia "100% sprawna, szczelna", a chłodnica tłusta w całym narożniku, czy u dołu. Jak olej wylazł to pewnie gaz został i dalej klima działała :lol:
A jak skorodowane to materiał słabiej oddaje ciepło, mniejszą powierzchnią plus możliwość wżerów lada moment. Zwłaszcza skatowane są doły chłodnic, a już szczególnie w r5 jeżdżących bez osłony pod silnikiem.
Skraplacze w kabinie -bywa, ze po solidnym umyciu z syfów(no bo nie ma filtra czasem kabinowego), mamy skorodowane, całe w parchach ożebrowanie.
Przy pracach na klimatyzacji nie zostawiajmy niezaślepionych otworów, nawet na chwilę, nie mówiąc o jechaniu w miasto przy otwartym układzie.
Tam ma być w zasadzie sterylnie -olej i czynnik, minimalne ilości wilgoci wyłapie osuszacz ale nie ma on nieograniczonych zdolności.
Powalczyłem z takimi układami nieco -sporo nabytych przez kumpli "pewnych" zestawów nawet kilku barów ciśnienia nie zniosło, bo z dziur zaczęło syczeć jakbym węże hodował.
Szczerze to w pewnym momencie myślałem, że nie da się używki sprawnej kupić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
witam,
potrzebuje by ktos mi pomogl odnosnie climatronica
chodzi o czujnik temp zewnetrznej podobno nie dziala climatronic pod wyswietlaczem temperatury vdo, trzeba zmienic temrometr na borg? i czujnik tez? czy sam wyswietlacz? by climatronic sprawnie dzialal?
nie mam ori wiazki od temoemetra trzeba sie wbic sygnal z czujnika temp zenwtrzenj gdzies do wiazki klimy?
bo z tego co wiem to kable od climatronica ida do skrzynki bezpiecznikow i kostek w wiazce silnika? noi tego czujnika temp ktorego tematu nie ogarnaim wgl
montowal ktos climatronica do wersji bez niej? bo ptorzebuej konkrety... pozdr
potrzebuje by ktos mi pomogl odnosnie climatronica
chodzi o czujnik temp zewnetrznej podobno nie dziala climatronic pod wyswietlaczem temperatury vdo, trzeba zmienic temrometr na borg? i czujnik tez? czy sam wyswietlacz? by climatronic sprawnie dzialal?
nie mam ori wiazki od temoemetra trzeba sie wbic sygnal z czujnika temp zenwtrzenj gdzies do wiazki klimy?
bo z tego co wiem to kable od climatronica ida do skrzynki bezpiecznikow i kostek w wiazce silnika? noi tego czujnika temp ktorego tematu nie ogarnaim wgl
montowal ktos climatronica do wersji bez niej? bo ptorzebuej konkrety... pozdr
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Tak wyswietlacz firmy BORG potrzebujesz, w instalacji powinna byc juz przyszykowana wtyczka koloru żółtego do wyswietlacza. Czujnika nie potrzebujesz zmieniać ani dawać dodatkowegodelik pisze:chodzi o czujnik temp zewnetrznej podobno nie dziala climatronic pod wyswietlaczem temperatury vdo, trzeba zmienic temrometr na borg? i czujnik tez? czy sam wyswietlacz? by climatronic sprawnie dzialal?
W wiązce climatronic'a powinna być wtyczka jednak możliwe, że przysknerzyli i trzebia wpinać się w wiazkę od tronica, wtedy sygnał z czujnika bierzesz z panelu nawiewów.delik pisze:nie mam ori wiazki od temoemetra trzeba sie wbic sygnal z czujnika temp zenwtrzenj gdzies do wiazki klimy?
Pewnie, ze montowałem tyle, ze w B3, w B4 masz prościej, bo nie trzeba stosowac dodatkowego czujnika temp. tylko wystarczy zakupic wyswietlacz BORG'a. W B3 nawet to nie przejdzie, i trzeba brać sygnał z dodatkowego czujnika temp.delik pisze:montowal ktos climatronica do wersji bez niej? bo ptorzebuej konkrety... pozdr
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
w dawcy nie mam wyswietlacza temp bo jest to automat
czujnik przy zderzaku jest wiec porostu chyab zrobie tak ze poprowadze czujnik o climatronica osobno i bede mial dwa osobno obok siebei jeden na deske do termoemtru drugi to climy ? chyba tak mozna skoro nie ma wyswielacza w dawcy a czujnik ejst
ma ktos wiedze jak to jest???
czujnik przy zderzaku jest wiec porostu chyab zrobie tak ze poprowadze czujnik o climatronica osobno i bede mial dwa osobno obok siebei jeden na deske do termoemtru drugi to climy ? chyba tak mozna skoro nie ma wyswielacza w dawcy a czujnik ejst
ma ktos wiedze jak to jest???